کد مطلب: ۴۰۲۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی مثبت دلار در هفته‌ای که گذشت / بیت‌کوین ۱۹ درصد ریخت / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازارهای جهانی

بازدهی مثبت دلار در هفته‌ای که گذشت / بیت‌کوین 19 درصد ریخت / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازارهای جهانی

در هفته‌ای که گذشت بیت‌کوین 19 درصد افت کرد و طلا با کاهش 1.2 درصدی مواجه شد. روند بازار نفت هم نزولی بود. شاخص دلار اما به بالاترین سطح دو سال گذشته رسید. آخرین پیش‌بینی‌ها از بازارهای جهانی چه می‌گویند؟

در بازارهای جهانی شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، هفته گذشته رشد 0.87 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار موفق شد در معاملات پنج‌شنبه هفته گذشته به بالاترین سطح خود در سال جاری میلادی و همچنین دو سال گذشته برسد.

اما چه عواملی دلار را صعودی کرد ؟ یکی از دلایل افزایش دلار در برابر یورو در هفته گذشته، انتشار داده‌های اقتصادی اروپا و افزایش نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصادی منطقه یورو بود.

در اواسط هفته و با افزایش احتمال استیضاح ترامپ اگرچه دلار اندکی ریزشی شد، در معاملات پنجشنبه شاخص دلار از مرز 99 دلار عبور کرد. تحلیلگران بر این باورند که دلار همچنان جایگاه خود را به‌عنوان دارایی امن حفظ کرده است.

در هفته‌ای که گذشت اما بیت‌کوین با افت 19 درصدی مواجه شد. این ارز محبوب دیجیتال که از ماه آگوست (مرداد - شهریور) تا هفته پیش قیمتی نسبتا پایدار داشت و در محدوده 10 هزار دلار معامله می‌شد، در هفته پایانی سپتامبر سقوط سنگینی را تجربه کرد.

تحلیلگران و کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که از مهم‌ترین دلایل سقوط بیت‌کوین در هفته جاری عملکرد ضعیف پلتفرم معاملاتی بکت (Bakkt) و سخت‌گیری‌های رگولاتوری علیه ارز دیجیتال فیس‌بوک، لیبرا بوده است.

در هفته پایانی سپتامبر همچنین نفت برنت بالاترین افت هفتگی را در هفت هفته گذشته تجربه کرد و بار دیگر به کانال 61 دلار بازگشت.

علی‌رغم تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، کاهش خوش‌بینی‌ها نسبت به انجام مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا از یک‌سو و افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا از سوی دیگر موجب شد روند نفت در هفته گذشته نزولی باشد.

در هفت روز گذشته بازار طلا هم سومین هفته کاهشی را طی یک ماه گذشته پشت سر گذاشت. قیمت فلز زرد در حال حاضر به کمتر از متوسط 50 روز گذشته رسیده است. هر اونس طلا در آخرین روز از معاملات هفته گذشته به هزار و 497 دلار رسید.

بازارهای جهانی

آینده دلار چه می‌شود؟

اقتصاددانی از موسسه گلدمن سَکس پیش‌بینی کرده است که اگر رشد اقتصادی جهان تقویت و تمایل برای سرمایه‌گذاری‌های دلاری کمتر شود، در سال 2020 دلار ضعیف خواهد شد.

در صورت وقوع رکود اقتصادی اما علی‌رغم ادامه سیاست‌های انبساطی و کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، الگوی قدرت دلار حفظ خواهد شد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین

جاش راجر، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال که به خوش‌بینی معروف است، با مقایسه وضعیت این بازار در سال جاری و سال 2013 معتقد است که بیت‌کوین بار دیگر روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

او در حساب توییتری خود یادآوری کرده است که بیت‌کوین در سال 2013 طی مدت 89 روز 75 درصد عقب‌نشینی کرد. اما پس از آن با رشد قابل توجهی مواجه شد. قیمت بیت‌کوین که در ابتدای سال 2013، تنها 13 دلار ارزش داشت در نوامبر همان سال چهار رقمی شد و به هزار و 200 دلار رسید. به این ترتیب رشدی 1600 درصدی را تجربه کرد.

او در ادامه توضیح می‌دهد که در سال جاری میلادی هم بیت‌کوین طی مدت 91 روز حدود 42 درصد عقب‌نشینی کرده است. احتمال ادامه روند نزولی در حال حاضر وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت این ارز دیجیتال بار دیگر به روند صعودی خود بازگردد.

جف برویک (Jeff Berwick) تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: همیشه بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین است. اگر طی چند سال آینده بیت‌کوین همچنان در میان رمزارزها پیشرو باقی بماند، قیمت آن به یک میلیون دلار هم خواهد رسید. متن کامل این گفتگو را می‌توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

پیش‌بینی قیمت نفت در سه‌ماهه پایانی سال 2019

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و به نقل از وب‌سایت longforecast.com متوسط قیمت نفت در ماه اکتبر 60.73، در ماه نوامبر 60.10 و در ماه پایانی سال 57.87 دلار پیش‌بینی شده است.

کاهش قیمت نفت در هفته گذشته پس از آن اتفاق افتاد که گزارش وال‌استریت ژورنال با استناد به منابع ناشناس اعلام کرد، عربستان سعودی با آتش‌بس در برخی از نقاط یمن موافقت کرده است.

این منبع ناشناس همچنین به رویترز گفته است که عربستان سعودی موفق به بازیابی ۱۱٫۳ میلیون بشکه از ظرفیت تولید خود شده است.

در چهاردهم سپتامبر و به‌دنبال حمله حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، جریان نفت 5.7 میلیون بشکه از تولید این کشور دچار اختلال شد. در پی این اتفاق قیمت نفت تنها در یک روز با رشد 15 درصدی مواجه شد.

آخرین نظرسنجی کیتکو از بازار طلا

روند کاهشی قیمت جهانی طلا موجب شده نیمی از تحلیلگران وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشته باشند. در همین حال، بیشتر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.

نظرسنجی کیتکو

به‌عقیده تحلیلگران، در حال حاضر رویدادهای متفاوتی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تا استیضاح دونالد ترامپ در آمریکا و اختلافات تجاری در جهان وجود دارد. این میزان از عدم قطعیت در بلندمدت موجب می‌شود قیمت طلا به روند صعودی خود بازگردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.