کد مطلب: ۷۴۷۲۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس امروز / رکورد ارزش معاملات خرد دوباره شکسته می‌شود؟

پیش بینی بورس امروز / رکورد ارزش معاملات خرد دوباره شکسته می‌شود؟

بازار سهام از ابتدای هفته جاری سه روز پیاپی را با رشد شاخص‌ها و افزایش ملموس ارزش معاملات خرد سپری کرده است. در همین حال با توجه به روند ورود پول حقیقی، به نظر می‌رسد معامله‌گران دوباره با بازار آشتی کرده‌اند. با این حال اما به دلیل تجربه معاملات هیجانی سال‌های گذشته، هنوز نگرانی‌هایی نسبت به رفتارهای توده‌ای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روز گذشته با استقبال معامله‌گران روبرو بود و حجم و ارزش معاملات نیز در سطح نسبتا رضایت‌بخشی قرار گرفت. شاخص کل بورس هم با رشد 11 هزار و 678 واحدی به سطح یک میلیون و 646 هزار و 907 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز که نمایانگر عملکرد سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط بازار است، سه هزار و 962 واحد رشد کرد و در ارتفاع 496 هزار و 401 واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار همچنین شاخص کل فرابورس نیز با رشد مواجه بود و 151 واحد بالا رفت تا به سطح 20 هزار و 908 واحد برسد.

رشد ارزش معاملات

روز گذشته ارزش معاملات خرد بازار هم نسبت به روز یکشنبه با رشد مواجه شد و به 10 هزار و 576 میلیارد تومان رسید. بررسی میانگین ارزش معاملات خرد حاکی از رشد پایدار و روندگونه این شاخص بااهمیت طی هفته‌های اخیر است و این امید را زنده نگاه می‌دارد که بورس با دوره رونق تازه‌ای روبرو شود.

ورود و خروج پول حقیقی

دیروز صندوق‌ها با خروج پول مواجه بودند اما در بخش سهام، بازار توانست پول حقیقی جذب کند. صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 388 میلیارد تومان دیگر از پول حقیقی‌ها بودند. بازیگران بازار سهام انتظار دارند پول حقیقی خارج شده از صندوق های درآمدثابت به سمت خرید سهم تمایل پیدا کند.

گفتنی است در بخش سهام اما بازار توانست روز گذشته 353 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته دلار آزاد اندکی کاهش را تجربه کرد اما نتوانست بر روند معاملات بازار سهام اثری داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود امروز هم در صورتی که دلار نوسان خاصی را تجربه نکند، بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل باشد.

در همین حال با توجه به افزایش قیمت مناسب کامودیتی‌ها در بازار جهانی، نمادهای کامودیتی‌محور امیدوارند بتوانند امروز پول خوبی جذب کنند. به ویژه آنکه چین سیاست‌های جدیدی را در چارچوب افزایش رونق اقتصادی در پیش گرفته و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این سیاست‌ها بتواند اثر مثبت بلندمدتی بر صنایع کامودیتی‌محور داشته باشد.

از سوی دیگر نیز گزارش‌های ماهانه و فصلی برخی از شرکت‌ها نشان از آمادگی آنها برای پذیرش سهامدار جدید دارد. بازدهی برخی شرکت‌ها در آذرماه مناسب بوده و از همین رو انتظار می‌رود معامله‌گران بر اساس تحلیل صورت‌های مالی جدید اقدام به انتخاب سهم‌های مناسب کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد در صورتی که تهدید بازارهای موازی از جمله سکه و دلار از بازار سرمایه برداشته شود، امروز هم بورس با روند متعادل و رو به رشدی مواجه باشد. با این حال همواره پس از یک دوره رشد پرشتاب، بر رعایت جانب احتیاط در معاملات و پرهیز از هیجان، تاکید می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. و اما ادامه داستان.جناب دولت و البته نظام چرا هزینه های جاریتون اینقدر بالاس که مجبورین دست تو جیب ملت کنین با ایجاد تورم. بد جور تو فشارین نه. کسری بودجه بالای پانصد هزار میلیارد با این بازیا جبران نخواهد شد. تو بورس نهایتا پنج تا ده هزار میلیارد بتونین جذب پول داشته باشین که فقط لازمه یه روز منفیش کنین کل پول خروج میکنه. تو دلار و سکه که قادر به جذب نیستین چون محدودیت واگذاری دارین . تو خودرو هم که تمام تلاشتون نهایتا به جذب ده هزار میلیاردبینجامه. تو مواد غذایی کشش بیشتر نیست با کوچکترین افزایش قیمت هم سطح خرید مردم میاد پایین چون پولی ندارن هم جو امنیتی تر میشه. اصولا پولی تو بازارا نیست که بخاین بچاپین. این یکمم هم ته مونده جیب ملته که در صورت از دست دادن به گدایی می افتن. بجای چاپ پول و ایجاد تورم باید هزینه ها رو کم کرد . تعداد کارمندا رو کم کن .از دخالت تو کشورای منطقه که هزینه بالایی داره دست بکشه. و جلو مفاسد گرفته بشه.که البته انجامشون سخته نه. بجای این کارا فکر اشتغال و ازدواج جووناتون باشین که چهل سالشون شده نمیتونن ازدواج کنن.و به قول رفقا بچهاشون بهشون نخواهند گفت بابا بلکه خواهند گفت بابا بزرگ. انگار تاریخ داره تکرار میشه…… جالبه اما یه پروسه شده. اقا مواظب خودتون سلامتیتون و خانوادتون باشین. یا علی در پناه حق

    • ناشناس

      دقیقا

  • محقق متون مقدس

    ششمین مرحله انقراض سراسری تاریخ زمین در حال وقوع است
    این را ارشدترین دانشمندان اهل الکتاب میدانند
    چرا قبلا قطب های سرسبز بودند
    و بر مدار چرخشی زمین که ۱۵درجه بود۸ درجه افزوده شدو ۲۳ درجه شد
    سیاره پنجم چی شد
    بهشت شداد کجاست
    قدر لحظات را بدانید ای امییون که علم نژد اهل الکتاب استوما امییون از آن غافلیم.

    • ناشناس

      ما از خداییم و خدا زنده ابدی است

  • ح

    بورس تا کانال 2000 حمایت خواهد شد. باخیال راحت خرید کنید ولی بعد از ان نوبت جمع اوری نقدینگی برای بودجه است که باید حقیقی ها قبل از عرضه های شدید حقوقی ها اقدام به عرضه کنند تا در سقوط سهمها زیان نکنند فعلا برد با ما حقیقی هاست چون تنخواه بودجه که پرتفوی من وشماست برای جبران بودجه دولت کم است وباید خوب فربه شود. «پر سود باشید وهوشیار»