کد مطلب: ۵۷۹۸۸۶

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ شهریور / روند اصلاحی ادامه دارد؟

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ شهریور / روند اصلاحی ادامه دارد؟

در پایان بازار دوشنبه شاخص کل بورس با ۱۴ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار امروز به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همایون دارابی، کارشناس بازار سهام درباره روند بورس امروز به تجارت‌نیوز گفت: روند شاخص و کلیت بازار تا آخر شهریور ماه به همین صورت و به شکل اصلاحی خواهد بود. دلیل این موضوع هم تحولات شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صورت‌های مالی شرکت‌ها است.

وی در بخش دیگری به گروه‌های پیش‌رو بازار اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد گروه معدنی و فلزات اساسی با توجه به شرایط جهانی مطلوب و مناسب می‌توانند پیشتاز بازار باشند.

درباره روند بازار دیروز هم امیر مهدی میرشاه ولد، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفته بود: روند اصلاحی در بازار به لحاظ زمانی ادامه‌دار است و شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد با توجه به قیمت فعلی دلار نوسان خواهد کرد.

دنیای اقتصاد نوشت:

تداوم روند تعادلی خودروسازان

در حالی طرح آزادسازی واردات خودرو در مجلس در حال بررسی است که در آن سوی میدان سرمایه‌گذاران بورسی نسبت به تصویب این طرح ابراز نگرانی می‌کنند و نمی‌دانند با موافقت مجلس برای این طرح سرنوشت خودروسازان بورسی و سرمایه‌گذاران آنها چه می‌شود. بسیاری از سهامداران گمان می‌کنند اگر این طرح تصویب شود ممکن است قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار افت کند و متعاقبا قیمت خودروهای داخلی و به تبع آن قیمت سهام آنها نیز در سراشیبی سقوط بیفتد.

ابهامات در مورد طرح جنجالی واردات خودرو و شروط آن همچنان زیاد است اما کارشناسان بورسی واردات خودرو را عامل تحرکات منفی در بازار سهام نمی‌دانند. در همین رابطه مهدی افنانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شروط مهم وضع شده برای واردات خودرو اظهار کرد: از قرار معلوم مهم‌ترین شرط واردات خودرو به کشور این است که هیچ ارزی برای واردات از کشور خارج نشود و واردات خودروی خارجی در ازای صادرات کالا یا واردات بدون انتقال ارز باشد. این شرط راه ورود خودرو‌های خارجی به کشور را سخت می‌کند و موانع بسیاری جلوی راه واردکنندگان می‌گذارد. این در حالی است که مجلس نیز سه شرط برای خودروهای وارداتی وضع کرده است. گرچه جزئیات دقیق طرح مذکور همچنان در ابهام است اما سه شرط «خودروهای خارجی وارداتی باید هیبریدی (تمام برقی) باشند»، «خودروهای بنزینی و گازسوز تنها در صورتی مجوز واردات می‌‌‌گیرند که دارای برچسب انرژی B و بالاتر باشند یا شاخص ایمنی سه ستاره یا بالاتر داشته باشند» و «مجاز بودن واردات خودروی کارکرده مشروط به اینکه نهایتا سه سال از ساخت آنها گذشته باشد»، نمی‌تواند مشکل جدی برای خودروسازان داخلی به وجود آورد.

به گفته این کارشناس بورس، بازار سرمایه در مسیر تعادلی گام برمی‌دارد و تصویب و اجرای این طرح خللی در روند بازار ایجاد نمی‌کند.

افنانی در ادامه وضعیت نامشخص همه بازارهای سرمایه‌گذاری به دلیل ابهامات در سیاستگذاری‌های دولت جدید را مهم‌ترین عامل در نوسانات اخیر بورسی عنوان کرد و گفت: بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران به دلیل مشخص نبودن سیاستگذاری‌های اقتصادی و سیاسی بیشترین اثرگذاری را بر توقف رشد بازار دارد. بر همین اساس حتی اگر طرح واردات خودرو مورد موافقت نمایندگان مجلس نیز قرار گیرد اثرات کوتاه‌مدت منفی هم به بار نخواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی در همه بازارها موج می‌زند و بازارهای سرمایه‌گذاری در انتظار به سر می‌برند و به نظر می‌رسد قیمت دلار نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت بازارها و به‌خصوص بازار سهام و خودروسازان بورسی ایفا کند. به هر روی تا هفته‌های آینده و مشخص شدن حداقل بخش‌هایی از زوایای پنهان توافقات دولتمردان در حوزه‌های بین‌المللی، بیراه نیست اگر مدعی شویم بازار خنثی‌ترین حالت خود را طی کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه نظر کارشناسی خوب

  • جعفر

    امروز مثبت کردن برای عرضه اولیه فردا احتمالا

  • ناشناس

    بازم طبق معمول پیش بینی اشتباه از اب در اومد

  • ناشناس

    هنوز هم بورس، نا امن ترین جا برای سرمایه گذاری است. فقط برای حقوقی ها و وابسته های بهشون خوبه

  • ناشناس

    هنوز آشغاله و
    ناامن ترین جا برای سرمایه گذاری

  • ناشناس

    نابوده

  • ناشناس

    همش وعده های الکی

  • ناشناس

    حیف پول و سرمایه که توی بورس سرمایه گذاری بشه

  • ناشناس

    وقتی شاخص مثبته یه تعداد نماد مثبت ریز میخورن و یه تعداد خیلی کم مثبت پنج. ولی وقتی شاخص منفی همه نمادها منفی پنج میخورن.
    بورس ایران بدترین جا برای سرمایه گذاریه.
    وعده هایی که در مورد بورس میدن همش دروغه.
    بورس ایران جایی که سرمایه مردم رو به باد میده.

  • ناشناس

    دولت به مردم قول داد.ولی ……! شاخص الکی بالا رفت ولی سرمایهای مردم برنگشت.
    .گمونم شاخص به ۲۱۰۰ بررسه ما بجای سر به سر…هنوز ۴۰% اصل پولمان نباشد…دولت و تیم اقتصادی…جرا دهنوی رو عوض نمیکنید.با سیاستهای دولت قبل همون همونه..حتی بدتر شده…وعدهای انتخاباتی برای بورس چی شد..مردم یادشان نخواهد رفت.!!!