کد مطلب: ۴۸۸۷۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا

پیش‌بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا

در آخرین روز معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا شاخص کل بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد، اما روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین روز معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند نزولی داشت اما روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا چگونه خواهد بود؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا گفت: دو سناریو برای بعد از انتخابات آمریکا وجو دارد اول اینکه بایدن پیروز شود که بازار سهام روندی متعادل پیدا خواهد کرد و رشدی منطقی خواهد داشت اما اگر ترامپ پیروز شود روند بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار در میان مدت بازار سهام رشد خواهد کرد.

این کارشناس افزود: بازار سهام به دلیل اینکه همیشه آینده را می‌خرد انتظار کاهش قیمت دلار به دلیل پیروزی بایدن را داشت به افزایش قیمت دلار واکنشی نشان نمی‌داد اما با مشخص شدن تکلیف انتخابات آمریکا بازار سهام به نوسان قیمت دلار واکنش نشان خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس برخلاف بازاراهای دیگه کاملا در کنترل دولت و حقوقی هاست هرچی حال کنن همون میشه

  • ناشناس

    شمارش ارا شروع شد
    تهران ۶۷درصد ترامپ ۳۳درصد بایدن
    اصفهان ۴۵درصد ترامپ ۵۵ بایدن
    شیراز ۶۱درصد ترامپ ۳۹ درصد بایدن
    شمارش صندوق های سرنوشت ساز تبریز مشهد بندرعباس زاهدان و خوزستان و کردستان بطبع نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد!!!! عجب ملت و دولتی هستیم

    • ناشناس

      آیا هیجانی که توکشور ما برای انتخابات آمریکا هست،،، بیشتر از هیجان انتخاباتی خود کشور آمریکا نیست!!!

  • ناشناس

    مگه کی سعودی بودی همش نزولیه

  • ناشناس

    وقتی حقوقی خود دولت هزار،هزار میلیارد می فروخت ،قیمت را به کمتر از نصف رسانده چه ربطی به امریکا داره، همین خودت شما نبوده القا میکردی ازطریق تجارت نیوز که باز بورس ایران یک بازار داخلی است

  • ناشناس

    اولین کارشناسی هست که به نظرم حرف منطقی رو زده البته به شرطی که حضرات بورس رو دستکاری نکن

  • سلام...?

    یه سؤال دارم… آیا یه چشم پزشک میتونه کار جراحی قلب انجام بده؟!
    چرا باید کارشناس بورس جای کارشناس سیاسی نظر بده
    چرا تو کشور ما رسمه برای تابوتی که توش مرده نیس گریه کنن پیشاپیش.
    این کارشناسهای بورسی را هم باید به بلایای طبیعی اضافه کرد سیل و زلزله یه جوری خونه های مردمو خراب میکنه اینها هم ، یه جور دیگه … با خط دادن(زمان خرید_فروش به مردم)…

  • متضرر

    بازی كثیف حقوقی شپنا عامل سقوط این سهم ارزشمندبررسی سابقه معاملات شپنا نشون میده كه بعد از بازگشائی این نماد در ٢١ مهر و تشكیل صف خرید بالای ٦٠٠ میلیونی روی این سهم چگونه رفتار حقوقی موجب ترس سهامداران خرد و سقوط سهم شده.در دو روز اول بازگشائی پس از افزایش سرمایه در روز اول ٤٠٠ میلیون سهم و روز دوم ٦٠٠ میلیون سهم را به یكباره حقوقی عرضه میكند. (٢٢ و ٢٣ مهر)روز سوم كاری كه عطش بازار برای این سهم باز هم كم نمیشه با ایجاد صف فروش فیك و اردر ترس این نماد را ناجوانمردانه مورد حمله قرار میدهند كه سند آن در كلیپ فوق موجوده.(٢٧ مهر)پس از اینكه با عرضه های سنگین و گذاشتن اردرهای ترس فروش، موجب ایجاد صف فروش برای سهم شدند، از روز چهارم تاكنون (٢٨ مهر تا ١٢ آبان) به مدت ١٠ روز كاری پیاپی حقوقی صرفا به اندازه ای حجم خرید میزنه كه پایانی منفی ٥ را پر كنه ( روزانه ١٧ میلیون). در حالیكه اگر خرید حقوقی نبود پایانی سهم روزی منفی ١ درصد هم پر نمیشد. به این ترتیب پنجاه درصد منفی (٥٠٪-‏) به این سهم در١٠ روز كاری توسط حقوقی اعمال شده.در حالیكه اگه سهم روند عادی خود را طی میكرد با توجه به صف ٧٠٠ میلیونی كه روی این نماد بسته شده بود باید حداقل تا ١٠ روز مثبت ٥ و صف خرید باشه یعنی (٥٠٪‏+).چرا حقوقی باید بتواند در دو روز پیاپی حدود یك میلیارد سهم شپنا را یكباره بفروشد و بعد هم با به هم زدن صف خرید و ساختن صف فروش فیك و ایجاد ترس و وحشت روند طبیعی سهم را به هم بزنند و موجب ضرر و زیان سهامداران خرد و سودهای نجومی برای خود شوند؟ آیا حقوقی باید مجاز باشد كه در یك روز ٦٠٠ میلیون سهم بفروشد و صف خرید را به صف فروش تبدیل كند و در روزهای بعد هم با خرید به اندازه حجم مبنا سهم را هر روز منفی ٥ سقوط دهد و دوباره در كف قیمت بخرد و در سقف قیمت بفروشد همان قیمت هایی كه توسط خودش با إیجاد نوسان شدید قیمتی ساخته میشود. اگر این گونه باشد كه با این بازی كثیف هر سهمی را میتوانند به قعر سقوط بكشند و پس از سقوط سهم را در كف قیمتی جمع كنند و دوباره تكرار این بازی كثیف.آیا نظارت بر این موارد و جلوگیری از این گونه آشوب ها از وظایف ابتدائی سازمان بورس نیست؟

  • امیرحسین مقصودلو !!

    همین طور که وزیر اقتصاد گفت ، سهام ارزشمند خود را مفت نفروشید . قطعا بورس سعود می کنه ولی نه به این زودی. آخه شما ها که صبر ندارید و جنبه ضرر کردن ندارید ، نیاین تو بورس. در ضمن این نزولی شدن بورس هم تلنگری باشه واسه اونایی که فکر می کنن پولدار شدن زحمت نمی خواد و نابرده رنج گنج میسر میشه !!!

    • ناشناس

      صعود نه سعود
      اول املای فارسی رو یاد بگیرین بعد نظارت کارشناسانخ بدین

  • Ali

    کسی که پولش نصف شده، الان حتی اگه ۱۰۰ درصد هم بی وقفه سود کنه تازه به اصل پول خودش میرسه! یعنی از تورم و همه چی جا مونده.
    حتما چار روز دیگه هم میخوان روبیکا و سروش و آپارات و دیجی‌کالا و دیوار و بازار و شیپور رو بیارن تو بورس عرضه اولیه کنن ما صف بکشیم پولمونو بریزیم به حلق این رانتی ها! پولمو آتیش میزنم ولی نمیدم به اینا.
    چه اشتباهی کردیم اومدیم توی بورس جمهوری اسلامی ایران. نفهمیدیم داریم چیکار میکنیم. تازه فهمیدیم چیکار کردیم.
    به جان خودم حاضرم کل سرمایم از بین بره ولی دیگه بورس برنگرده تا همه بفهمن بازی با روح و روان کارگر و کارمند و دانشجو و دختر و پسر ناامید از همه جای این مملکت یعنی چی.

  • ناشناس

    حد تاثیر الاستیک قیمت ارز و شاخص کل حداکثر ۲۵ هزارتومان بود بعد از گذر از ۲۵ دیگر اقتصاد در حال فروپاشی محسوب شده ورابطه معکوس میشود بعبارتی تمام روابط اقتصادی جامعه بی ارزش و فروپاشی میشود.