کد مطلب: ۶۶۹۲۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ روند معاملات تالار شیشه‌ای تغییر می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا/ روند معاملات تالار شیشه‌ای تغییر می‌کند؟

تابلوی معاملات بورس تهران امروز روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل ۰٫۵ درصد منفی شد و بر همین اساس کارشناسان عقیده دارند معاملات فردای بورس همانند امروز رفتار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه شاخص کل بورس روند اصلاحی داشت و با افت هفت هزار و ۶۱۷ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحدی رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد به سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر حقوقی ۲۵ درصد یعنی ۹۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بازار روز گذشته به واسطه انتشار خبر اعلام وصول استیضاح وزیر صمت واکنش مثبت نشان داد و به نوعی اهالی بازار سرمایه نسبت به این استیضاح خوشبین بودند. در این روز سهام خودرویی وضعیت بسیار خوبی داشت و کارشناسان عقیده دارند به واسطه این خبر صنعت خودرویی همچنان مثبت باقی می‌ماند.

البته نامه حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‎‌سازی نیز در تقویت روند معاملات خودرویی‌ها اثر داشت. در این نامه رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ارزنده‌ بودن سهام دولت در دو شرکت ساپیا و ایران‌خودرو خبر داده بود.

به طور کلی می‌توان گفت سهامداران بورسی از تغییرات در بدنه دولت اسقبال می‌کنند. برخی از فعالان بازار سرمایه نیز می‌گویند که تغییر وزیر صمت می‌تواند سهام خوردویی و شاخص کل بورس را سبزپوش کند.

بورس چه روندی به خود می‌گیرد؟

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار فردا روندی متعادل رو به منفی خواهد داشت. ارزش معاملات یکی از مهم‌ترین فاکتورها در روند معاملات بازار سرمایه دخیل است و با توجه به پایین بودن این ارزش می‌توان روند منفی برای بازار سهام متصور بود.

وی ادامه داد: خروج نقدینگی از بورس و حتی صندوق‌های درآمد ثابت قوت بیشتری گرفته است و نقدینگی خارج شده از بورس به سمت و سوی سایر بازارهای موازی روانه می‌شود که این به زیان بازار است.

پورکار در نهایت گفت: بنابراین عوامل و اخبار منفی می‌توانند تاثیر بیشتری نسبت به اخبار و عوامل مثبت روی تالار شیشه‌ای بگذارد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را هر روز در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد ملایری

    بورس کشور دستوری است زندگی مردم را نابود کردند سرمایه انان را با منفی کردن و عدم رشد به موقع امروز بی ارزش کردن

  • امینی

    خدایا در طی ۳ سال بورس کشورم سرمایه ام را بجای صیانت و حفظ ارزش بی ارزش و بیش از ۷۰ درصد منفی و نابود کرد

  • فکری

    ۳ سال هر بورس منفی است و قیمت کالاها هر روز افزایشی بوده است از بستنی بگیر تا خانه و خودرو و…..

  • فکری

    سرمایه ام در طی ۳ سال به اندازه قیمت یک دوچرخه شد در بورس کم توجه ای و……..است

  • ناشناس

    خدایا ای خدای عزیز سرمایه ام را در بورس بی ارزش و نابود کردند بقدری کوچک و کم ارزش کردند که فقط خدا می داند بجای ان قیمت روغن را بیش از ۷ برابر کردند قیمت خودرو بیش از ۱۰ برابر اپارتمان در پردیس و پرند بیش از ۱۰ برابر و ارزش سهام را بیش از ۷۰ درصد منفی کردن و هیچ رشدی در طی ۳ سال اتفاق نیفتاد

  • محمد

    سهامهای ما به قیمت چند سال قبل برگشتن الان بایدشاخص زیر ۱۲۰۰ باشه فک میکنن مردم متوجه نیست ۵۰ هزار شاخص بالا میبرن ۱۰۰هزارتا با ترفند خودشون پایین میارن حداقل چشمتون به سهامها باشه سهام صفر نشه ابروریزی بشه

  • ایرانی

    خبرهای خوب ومثبت باعث حرکت درجا ورنج متمایل بامنفی ضعیف ولی خبرهای منفی حرکت نزولی شدید وبعضی مواقع بسارشدید در بورس ایجاد میکند حرکت به جلو بورس بکلی ممنوع بزرگترین مانع رشد بورس به شمار میرود

  • ناشناس

    شاخص ۳میلیون را هم بزنه ضررهای مان تغییر نمیکنه باید قیمت سهمها به قیمت مرداد ۹۹برگرده سود نخواستیم

  • ناشناس

    چی بگم

  • ناشناس

    بورس نیاز به کارشناسی ندارد خود تان می دانید در انجا چه خبر است به خودتان زحمت ندهید