کد مطلب: ۷۴۶۸۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا / روزهای سبز بازار سهام ادامه می‌یابد؟

پیش بینی بورس فردا / روزهای سبز بازار سهام ادامه می‌یابد؟

بورس تهران امروز جهش 37 هزار واحدی شاخص کل را تجربه کرد. در همین حال شاخص هم وزن هم بیش از 10 هزار واحد بالا رفت. امروز ارزش معاملات خرد نیز رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. اما روند بازار سرمایه در سومین روز معاملاتی هفته چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بازار سهام در دومین روز از هفته جاری، همچنان در محدوده سبزرنگ پیگیری شد تا شاخص کل بتواند کانال 1.6 میلیون واحدی را دوباره فتح کند. شاخص کل البته در هفتم دی ماه هم از مقاومت 1.6 میلیون واحدی عبور کرده بود اما با شوک ورود فرزین به بانک مرکزی، نماگر بازار به کانال پایینتر سقوط کرد.

با این حال اما شاخص کل امروز توانست با رشد 37 هزار و 166 واحدی به سطح یک میلیون و 635 هزار و 226 واحد برسد و معادل 2.33 درصد بالا رود. در همین حال شاخص هم وزن نیز 10 هزار و 315 پله بالا رفت و با ثبت رشد 2.14 درصدی در ارتفاع 492 هزار و 439 واحد رسید.

گفتنی است شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم به ترتیب 2.15 درصد، 2.36 درصد و 2.29 درصد افزایش یافتند. در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم با رشد 489 واحدی روبرو بود وو در سطح 20 هزار و 757 واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات

امروز ارزش کل معاملات بورس 9 هزار و 909 میلیارد تومان بود و معاملات فرابورس هم 6 هزار و 46 میلیارد تومان شد. با این حال ارزش معاملات خرد بازار در روز جاری به به 10 هزار و 443 میلیارد تومان رسید که پس از معاملات هفتم دی‌ماه، بیشترین ارزش معاملات خرد بازار در سال جاری بوده است.

روند ورود و خروج پول

در دومین روز معاملاتی هفته جاری، بازار سهام باز هم توانست شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ 600 میلیارد تومان باشد. بیشترین ورود پول حقیقی، امروز در گروه‌های فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی و بانکی رخ داد و گروه‌های خودرو، انبوه‌سازی و حمل و نقل شاهد خروج پول حقیقی بودند.

باید اشاره داشت که امروز هم صندوق‌های با درآمد ثابت، خروج پول حقیقی به مبلغ 654 میلیارد تومان را ثبت کردند و بازار سهام امیدوار است بتواند این پول را جذب کند.

پیش بینی بورس فردا

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که عقب‌ماندگی بورس در مقایسه با بازارهای موازی، نسبتا جبران شده است. اما دلیل آن چیست؟

ناظران بازار از نوسانات قیمت دلار به عنوان محرک اصلی بازر سهام در این روزها نام می‌برند. اگرچه دلار بازار آزاد در عملکرد شرکت‌ها به طور مستقیم موثر نیست اما اثر روانی آن بر تمامی بازارها از جمله بازار سهام غیر قابل انکار است.

در همین حال صحبت‌های اخیر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه دولت نمی‌خواهد قیمت ارز را ثابت نگاه دارد، به معنای عقب‌نشینی دولت از اظهارات تند محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برداشت شده است. بر همین اساس قیمت دلار امروز هم افزایشی بود و به بازار سهام هم سیگنال رشد داد.

در دیگر سو نیز مدتی است گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها منتشر شده و نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های بورسی عملکرد خوبی داشته‌اند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار همچنان مستعد رشد باشد و از اهرم‌های زیادی برای حرکت در مسیر صعودی کمک بگیرد.

خبرهای بیشتر را در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرایط تورمی ، افزایش دلار، ارزنده بودن سهام ها بازار سرمایه را همچنان سبز نگه می‌دارد ، اوضاع اقتصادی سیاسی شرایط را برای سال جدید به گونه‌ای نشان می‌دهد که بعید بنظر می‌رسد که با این قیمت های فعلی درسال آینده بتوان سهامی را خریداری کرد.

  • ناشناس

    نه جبران نشده
    یک میلیارد دویست میلیون شده 450میلیون
    الان پرش شده 580میلیون این جبران هست

  • ناشناس

    اکربورس سبزی چراسودسهام بانک سرمایه ۷سالی هیچ خبری نیست بانک ملت هم همچنین ۶الی ۷سالی پول بابت سهام گرفتندسودپرداخت نمی کنندتازه شنیدم بانک مرگزی اجازه نمیده سودپرداخت بشی.الان هم اکرسبزی بخاطرخودروهست.سهام اصلآمعنی نداری سودسالیانه این پولهابه جیب کیمیری

  • زهرا

    تجارت خریدم ۴۰۰تومان الان ۱۸۰تومانه چی جبران شده