کد مطلب: ۳۵۹۷۱۷

پیش‌بینی بورس در هفته پایانی سال ۱۳۹۷

بازار صعودی آخرین هفته امسال از نگاه کارشناسان بورسی

بازار صعودی آخرین هفته امسال از نگاه کارشناسان بورسی

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در آخرین هفته سال 1397 صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی و بانکی پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در آخرین هفته سال 1397 صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی و بانکی پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهند بود.

پیش‌بینی بورس در هفته آخر اسفند

شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد ۷۰۷۰ واحدی معادل ۴٫۳ درصد از ۱۶۲ هزار و ۸۲۷ واحد به ۱۶۹ هزار و ۱۱۵ واحد افرایش یافت.

نگاه کارشناسان به روند شاخص

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار این روزها از دید مولفه‌های بنیادی نظیر پتانسیل میزان سودآوری، نحوه و میزان تقسیم سود پایان سال، عملکرد مثبت معاملات در بورس کالا، رشد نرخ ارز و قیمت‌های جهانی به خصوص قیمت فلزاتی نظیر روی و مس و افزایش نرخ ارز نیما و سنا و دیگر مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بهبود نسبی جریان نقدینگی و تقویت طرف تقاضا و نشانه‌های مثبت تکنیکی در کنار محرک‌های مثبت بنیادی، امیدواری‌ را برای روزهای پایانی سال و هفته‌های آغازین سال جدید افزایش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.