کد مطلب: ۵۵۰۶۲۷

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد / فشار فروش در بازار باز هم بالا می‌رود؟

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد / فشار فروش در بازار باز هم بالا می‌رود؟

کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه گفت: با وجود حرکت متعادل بازار در هفته‌های گذشته اما همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند و ارزش معاملات هم به یک پنجم خود نسبت به سال‌های گذشته رسیده است و تا زمانی که این دو معضل اصلی در بازار سرمایه حل نشود روی خوشی نصیب سهامداران نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته با دو روز تعطیلی در روز دوشنبه آغاز به کار کرد و ارزش و حجم معاملات در روزهای گذشته روند افزایشی را داشتند.

حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تشریح وضعیت بورس گفت: هفته گذشته و مشخصا از روز سه‌شنبه باز هم فشار فروش در بازار بالا رفت که باعث شد شاخص کل روند ریزشی را در پیش بگیرد. این روند نشان می‌داد در روز چهارشنبه بازار پر عرضه‌ای را خواهیم داشت و همین اتفاق هم افتاد و امیدوار بودیم که در نیمه دو معاملات خریداران بازار را در دست بگیرند که محقق نشد و بازار در نهایت با روند اصلاح کارش را به پایان رساند.

این کارشناس در بخش دیگری درباره روند بازار هفته آینده گفت: هفته آینده ریسک انتخابات به عنوان مهم‌ترین ریسک سیاس در بازار نمایان خواهد شد و همین موضوع باعث شده است تا فعالان بازار با احتیاط بیشتری حرکت کنند در مجموع بازار در هفته آینده متعادل و با فاز اصلاحی خواهد بود.

مرید سادات افزود: روز شنبه هفته آینده در نیمه اول معاملات فشار فروشی را خواهیم داشت اما با این وجود به لحاظ تکنیکالی بازار در وضعیت خوبی قرار دارد و انتظار اصلاح بیشتری را نداریم.

وی درباره علت ریزش بازار در آخرین روز معاملاتی هفته پیش گفت: هفته گذشته بسیاری از نمادها رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی را داشتند و با توجه به وضعیت فعلی بازار نوسان‌گیری استراتژی قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران است و به همین علت با رشد صعودی در بازار فرصت خروج کوتاه مدتی را در بازار افراد پیدا کردند و بنابراین روز چهارشنبه بازار با افت شاخص کل و قفل بسیاری از نمادها مواجه شد.

این کارشناس بازار در پایان به دو معضل اصلی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با وجود روند متعادل بازار در هفته‌های گذشته اما همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند و ارزش معاملات هم به یک پنجم خود نسبت به سال‌های گذشته رسیده است و تا زمانی که این دو معضل اصلی در بازار سرمایه حل نشود روی خوشی نصیب سهامداران نمی‌شود.

اخبار مرتبط با پیش‎‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ از صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    مطمعنن اصلاح چند روزه هست تا تکلیف انتخابات روشن نشه اعتماد برنگرده داستان داریم

  • ناشناس

    توروخداخواهش میکنم سهاماروازادکنید

  • ناشناس

    نظراین کارشناسان برعکس هست بورس درست این کانشناس ها بورس داغون کردند اگرنظرندهندبهترهست مردم بیچاره کردین

  • راهیان نور..

    سلام دوستان راحت بگم هرکس بفروشه زرر میکنه شک نکنید از ۲۲..خرداد مثبت میشه وقفل تا زمان روی کار امدن اقای رییسی اون وقت برای همیشه مثبت خواهدبود

  • ناشناس

    تمام بدبختی بورس تجارت نیوز همیشه شروع هفته سیگنال منفی به بازار وارد می‌کند آخه این چه کاریه مردم رابدبخت کردید با همین سیاست الان 10 ماهه بورس منفیه 80درصد درصد پول مردم سوخت. انشالله دولت مردمی که روی کار بیاید ما حق مان را از دولت وسازمان بورس خواهیم گرفت دولتی که بخاطر کسری بودجه 50میلیون نفر را وارد بورس بعد مردم رارهاکردن به امان خدا

  • ناشناس

    مرده شور اون کارشناستون رو ببره که میگه ۲۰تا۳۰درصد رشد داشتن پس فاز اصلاحی این هفته در پیشِ..
    مردم بیچاره شدن ..تا الان با نویدِ انتخابات میگفتین بورس خوب میشه،الان میگین فشار فروش..
    ?خدا لعنت کنه دولتی که باعث و بانی ضرر مردم شد?

  • طاهری سرمور

    بادرود.ناراحت هستیم چراوضع این طوراست،دراین مملکت وقتی رسانه هارسالتشان شده کارسازمان امنیت وگزینش ونان به نرخ روزخوردن وتوجیح اهمال کاری وخرابکاری مسئولین هیچوقت انتظاربهبودوضع کشورنبایدبودحتی دراین زمان که آزادی،حقوق شهروندی،حقوق زنان،جوانان،حس وطن پرستی وایرانیت کاندیدهاگوش فلک راکرکرده وهمه ازمواردبالاچنان دم می زنندکه فکرمی کنیم دراروپاداریم زندگی می کنیم برای مدت تبلیغات.ولی رسانه هاحتی دراین مدت هم سانسورمی کنندلااقل شما هم دراین مدت رسالت واقعی خودراایفاکنیدکه از۹۰درصدمشکلات جامعه حداقل ۵۰درصدش شماتقصیرداشته باشید.واقعیات رابنده هرموقع می نویسم فوری پیام تنداست داده می شوددرصورتی که نه توهین درآنهااست ونه تهمت یاافترا.بنده نوشته بودم شماکارشناسان دیگربس کنیدهرروزبازارراربط به یک موضوع می دهیداین تنداست گفته بودم آقایان مگردرانتخابات یاغیره شرکتهاتعطیل می شوندچراروزبروزکالاهاگران وبه قول خودشان تولیدبیشترمی شودولی سهام کم ارزشتر.مگرشرکتهادرحال تبلیغ وانتخابات هستند.اینهاتنداست.خلاصه کمی هم حقوق ملت رامحترم بشماریم قبل ازاینکه خیلی زوددیرشود.باسپاس

  • ناشناس

    تو این کشور پول بورس برداشتن و خوردن وهرروزگفتند درست میشه غیرممکنه پول وبرگردونند توبورس من خودمم ضرر کردم کشیدم بیرون ،به غیرازبورس اعصاب آدمو خراب میکردند

  • ناشناس

    از کلمه اصلاح حالم بهم خورد، چون فقط اصلاح طلبان یادم می افتد. حال مللکت و بورس رو هم اینا بهم ریختند. کجا بریم؟ تا از دست این ظالمان در امان باشیم.

  • ناشناس

    کجا ۲۰ تا۳۰درصد رشدداشتیم ما که جز ضرر چیزی ندیدیم