کد مطلب: ۵۴۹۹۱۶

یک کارشناس بورس پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد / انتخابات چه تاثیری روی بورس می‌گذارد؟

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد /  انتخابات چه تاثیری روی بورس می‌گذارد؟

هفته گذشته بازار سرمایه روند مثبت و متعادلی را داشت. کارشناس بازار سرمایه درباره روند هفته آینده بورس گفت: به نظر می‌رسد با وجود ابهامات سیاسی در کشور اما هفته آینده روند بازار متعادل باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بازار سرمایه مثبت و متعادل پیش می‌رفت اما در آخرین روز معاملاتی روند بازار منفی شد و با حدود هشت هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی شاخص کل قرار گرفت.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار هفته آینده درگیر انتخابات است و در حالت انتظار به سر می‌برد و به احتمال زیاد با احتیاط بیشتری به حرکت خود ادامه دهد. وی در این باره تشریح کرد: اما به نظر می‌رسد با وجود ابهامات سیاسی در کشور اما هفته آینده روند بازار متعادل باشد.

دارابی همچنین درباره تاثیر صورت‌های مالی سازمان بورس بر روند بازار سرمایه گفت: نظریات مختلفی در باب انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس از سال‌های گذشته وجود داشته است و رئیس سازمان بورس هم از ابتدای ریاست خود وعده انتشار صورت‎‌های مالی سازمان را داده بود و حالا این وعده را عملی کرده است. این کارشناس بازار تاکید کرد: با منتشر شدن صورت‌های مالی گام بزرگی در جهت شفافیت در بازار برداشته شده است و نکته مهم و اثرگذار این است که دیگر شرکت‌های سهامی عام را هم ملزم می‌کند تا با انتشار صورت‌های مالی خود در جهت شفافیت حرکت کنند. اما این اقدام سازمان بورس بر روند بازار تاثیری ندارد.

این کارشناس بازار درباره برجام و انتظارات شکل گرفته در بازار گفت: درباره به نتیجه رسیدن مذاکره‌های برجام امید و انتظار زیادی وجود ندارد و بر فرض به ثمر رسیدن آن هم ما شاهد تغییرات بزرگی نیستیم زیرا اکثر مسائل اقتصادی در کشور و معضلات اقتصادی در نتیجه مشکلات داخلی است و تا زمانی که یک گزینه مناسب برای ریاست جمهوری انتخاب نشود و ابهامات در فضای سیاسی حل نشود روند اقتصاد تغییری نمی‌کند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ از صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هفته بعد تزریق قوی صندوق تثبیت…در سهمهای قفل هم امروز مجبور به انجام گره معاملاتی شدند که عموما منفی قوی وحمایت حقوقیاشو داد..بنابراین بیشتر شرکتهای کوچک ..شاخص هم وزن..به احتمال زیاد سهمهای کوچک بیشرو شوند…بررسی کنید…شاروم ..کلر…حاسا..

  • ناشناس

    هفته بعد تزریق قوی صندوق تثبیت…در سهمهای قفل هم امروز مجبور به انجام گره معاملاتی شدند که عموما منفی قوی وحمایت حقوقیاشو داد..بنابراین بیشتر شرکتهای کوچک ..شاخص هم وزن..به احتمال زیاد سهمهای کوچک بیشرو شوند…بررسی کنید…شاروم ..کلر…حاسا..غبهنوش.مرقام.کروی.پردیس.دماوند…چکاپا……..بررسی کنید ..بیشترین افت در نمادهای بالا…در کف کف…بیش از،۸۰ درصد از مرداد پارسال منفی خوردن…

  • ناشناس

    از شنبه تقریبا تمام سهمهای بزرگ وکوچک با ید مثبت شود…به هیچ عنوان .در این مقطع کنونی در صفهای فروش نرویید…خودروییهاااا . بانکیها. حمل ونقلیااا ..را در یابیید…عالین…مفت مفت…پول یه بسته ادامس خروس…..شرم بر این تیم اقتصادی دولت…مردمو چی فرض کردن….!!!!!!

  • ناشناس

    خدایا حقمون رو خودت بگیر ما مظلومیم راهی به جایی نداریم

  • ناشناس

    ?۱۰۰درصد بعداز این بورس بسیار بهتر و جذاب تر نسبت به ماه های گذشته خواهد بود ?و ربطی به انتخابات نداره و بورس چون اصلاح خود را کرده داره به تعادل میرسه ?

  • ناشناس

    با توجه به واریز ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق تثبیت بازار و افزایش حجم مبادلات، بورس هفته آینده رشد خواهد کرد.
    انتخابات چه تاثیری بر روی بورس می گذارد؟
    جواب این سوال بستگی به عملکرد تیم اقتصادی و دیپلماسی دولت آینده دارد.
    به نظر می رسد که یکی از مهمترین اقدامات دولت آینده باید کنترل قیمت دلار و کاهش قیمت دلار باشد زیرا افزایش قیمت دلار اگرچه در کوتاه مدت باعث افزایش ارزش سهام می شود ولی از یک طرف قیمت سایر اجناس را هم بالا می برد و از طرف دیگر باعث رشد تورم می شود و قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و لذا به مرور زمان فروش شرکت ها و صنایع سهامی و تولیدات آنها کاهش می یابد و جلوی رشد ارزش سهام گرفته می شود.
    ولی اگر ملاک ارزش سهام را مولفه هایی قرار دهیم که باعث رشد اقتصادی کشور می شود به نظر بورس بهتر رشد کند.
    مواردی از قبیل؛
    کاهش تورم، کنترل و کاهش قیمت دلار، رونق تولید، گسترش بیشتر مبادلات تجاری و مالی شرکت ها و صنایع سهامی، افزایش فروش نفت و گاز، افزایش صادرات فرآورده های نفتی و غیر نفتی و …

  • ناشناس

    بورس با توجه به اینکه سهامداران خرد رابیچاره کرده..دیگه اونقدی فروشنده باقی نمونده..چون چیزی از اصل پولمان نمانده…واین یعنی سه بار تا کف ۱۰۵۰ رفت..و حمایت هر دولتی بیاد .در این مقطع فروش اخر اشتتباهه..حتی یک سهم…سفت وایسید تو هر سهمی هسید که بیش از ۵۰ درصد ضرر کرده…جابجا هم نکنید .درصورت حمایت از سهامداران خرد از تیر و مرداد بررسی و احتمال جبران خسارت هست..تحلیلخود سرمایتونه..مفت نفروشید.حتی اگر سه ماهم صبر کنید..

  • ناشناس

    تزریق ۳۰۰ میلیاردی در هفته اینده و حمایت از شاخص هم وزن …سهمهای کوچیک قفل صعف را در این قیمتهای مفت..با توجه به گره معاملاتی نفروشید…شاخص هم وزن پیشرو خواهد شد مجددا …نه به فروش مفت…تمام معلفها صعودی بورس .سرمایتونو مفت ندید بره…خود دانید

  • ناشناس

    بورس تا تحویل دولت بعدی به واسطه اجرای همین چند تزریق کم رمق دولتی بالا خواهد رفت..تا ۱۵۰۰، صبور باشید و نفروشید…مگه شک دارید که از اصل پولتان ۷۵% نیست.؟؟؟؟؟ چه عجله برا فروشه؟؟؟ در سهمتون باقی بمانید.مفت فروشی نکنید…دلالها منتظرنند.خود دانید

  • ناشناس

    سلام سهمهای خورد رابخرین صددرصد سوده بچه ها