کد مطلب: ۷۱۲۹۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / معاملات فردا به چه عاملی بستگی دارد؟

پیش‌بینی بورس فردا / معاملات فردا به چه عاملی بستگی دارد؟

شاخص کل بورس تهران امروز همانند هفته‌های اخیر روند نزولی داشت، با این روند معاملات فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز شنبه ۲۳ مهر ماه با افت هزار و ۸۹۵ واحدی روبه‌رو شد و به سطح یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی رسید. در این روز شاخص هم‌وزن هم ۶۹۸ واحد نزول کرد و شاخص هم‌وزن نیز در سطح ۳۷۹ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس نیز امروز به محدوده هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان رسید و ۴۰۲ نماد نیز در بازار سرخ‌پوش شدند و در مقابل ۲۲۶ نماد نیز مثبت شدند.

پیش‌بینی بورس شنبه

روند ورود و خروج پول حقیقی به بازار سرمایه و ارزش معاملات نشان می‌دهد که بازار تمایلی به رشد ندارد و اگر وضعیت به همین شکل پیش رود، شاخص کل بورس در این همین محدوده نوسان خواهد کرد.

تحلیلگران بازار سرمایه می‌گویند که شاخص کل تمایل زیادی به رشد دارد، چرا که در وهله اول سهام موجود در بازار ارزندگی کافی دارند و در مرحله دوم شاخص به کف خود رسیده و زمان شروع دوباره برای رشد است.

اما در مقابل گروهی از کارشناسان عقیده دارند که بازار سرمایه روند نزولی خود را ادامه می‌دهد و ممکن است شاخص تا از محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی سقوط کرده و وارد کانال ۱٫۱ میلیونی شود.

به هرحال بازار سرمایه در محدوده سختی قرار دارد و هرگونه خبر بد و منفی می‌تواند عامل سقوط بورس به یک کانال پایین‌تر باشد و هر خبری مثبت نیز می‌تواند شاخص را در میان مدت صعودی کند.

درست است روند صعودی شاخص به ورود نقدینگی به بازار سرمایه بستگی دارد اما اخبار مثبت نیز می‌توانند استارت روبه بالای شاخص کل بورس باشند. پس از این استارت نقدینگی به مرور و آرامی وارد بازار سرمایه خواهد شد.

نباید فراموش کرد که مذاکرات برجام نیز تاثیر بسزایی در روند معاملات بازار سرمایه و به طور کلی اقتصاد کشور دارند. با تعیین و تکلیف مذاکرات برجام مسیر معاملات نیز مشخص خواهد شد و بدین ترتیب بورس می‌تواند روند صعودی یا نزولی به خود بگیرد.

با انجام توافق در مذاکرات برجام بورس در میان مدت رشد بسیار خوبی تجربه خواهد کرد و اگر مذاکرات انجام نشود بازار سرمایه در بلند مدت رشد تورمی خواهد داشت. این رشد تورمی به زیان اقتصاد کشور معیشت مردم است و حتی در میان مدت می‌تواند به زیان تبدیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت نزول فقط فروش مردمی هست که اومده بودن برای یکشبه پولدار شدن.

  • ناشناس

    ان شالله هر چه زودتر بورس هم متلاشی بشود تا پول مردم که رفت حداقل با روانشان بازی نکنند

  • ناشناس

    تازمین میچرخد کسی در بورس سرمایه گذاری نمیکند چون مردم ایران کوره پول سوزی میدانند نه سرمایه گذاری که سهم به شش سال قبل برگردد وافعا که ……

  • سهامدار

    انشاالله امیدواریم فردا بازار بهتری داشته باشیم.فروش سهام در این قیمت ها اگه نیاز نباشه عاقلانه نیست.

  • ناشناس

    من که پولمو تو این شرایط کشیدم بیرون و اعتمادی هم ندارم . یاعلی

  • ناشناس

    بنظرم دولت در بحث اقتصادی ضعیف هست و باید از اقتصاددانان قوی کمک بگیره ، چون کسانی معاون اقتصادی دولت شدن که قبلا میگفتن ما اقتصاددان هستیم و میتونیم‌ بورس درست کنیم و الان معلوم شد اینکاره نیستن