کد مطلب: ۶۹۳۲۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / نزول بازار سرمایه ادامه‌دار است؟

پیش‌بینی بورس فردا / نزول بازار سرمایه ادامه‌دار است؟

معاملات بورس امروز نیز همانند روز گذشته نزولی بود، با وجود این نزول می‌توان انتظار افزایش شاخص کل و ارزش معاملات بورس را داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز مثل دیروز افت زیادی داشت. تابلوهای بورس تهران امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ افتی ۸۹۲۰ واحدی را برای شاخص کل به ثبت رساندند. در پایان معاملات امروز نیز رقم یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحدی برای شاخص کل تثبیت شد. شاخص هم‌وزن نیز با ۸۸۸ واحدی افت به محدوده ۳۹۶ هزار واحدی بازگشت و فعلا امیدش برای صعود به کانال ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

هنوز پاسخی از سوی دولت ایلات متحده یا اتحادیه اروپا درباره پشنهادات برجامی ایران صادر نشده است. از سوی دیگر فعالان بورس و سایر بازارهای مالی در انتظار دریافت جواب طرفین غربی هستند. اما وضعیت بازار به مذاکرات بستگی دارد، یعنی سهامداران و فعال دیگر بازارهای دیگر در انتظار نتیجه‌ هستند تا استراتژی معاملات خود را تعیین کنند.

با وجود این موضوع انتظار می‌رود که در صورت احیای توافق و یا تداوم شرایط ابهام آلود فعلی اوضاع بازار به شکل فعلی باشد. اما اگر گشایشی در برجام محقق شود باید انتظار داشت که سهام ریالی و بانکی رشد خوبی داشته باشند.

پیش‌بینی بورس فردا

به طور کلی می‌توان گفت پیش‌بینی بورس روزهای آینده به عوملی مثل نوسانات نرخ دلار و پاسخ قاطع ایالات متحده به پیشنهادات برجامی ایران بستگی دارد. نکته اساسی اینجاست که اگر اتفاق رخ ندهد و احتمالا بازار مسیر فعلی خود را تغییر نخواهد داد.

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ارزش معاملات بورس همچنان کم است و بازار سرمایه به واکنشی نشان نمی‌دهد. خبری در بازار نیست و به نوعی حوصله برخی از سهامداران سر رفته است.

وی ادامه داد: نیمه معاملات فردا نزولی است، اما با توجه با توجه به سفارشات و درخواست‌ها درباره خودروها احتمالا در منفی‌ها خریدار دارد.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا دیوانگیه کسی که توی این قیمتها خروج بزنه چون دیگه قیمتها جای ریزش نداره و سهامها تمایل به مثبت شدن دارن ولی بعضی ها اجازه نمیدن که مثبت باقی بمونه

  • ناشناس

    برجام برجام فقط مردم رو سر کار گذاشتین برجام کجا بود فقط دارید به اسم برجام پول مردم رو داخل بورس می خورید یه آبی هم روش

  • ناشناس

    لطفا از کچاد هم تحقیق و تفحص انجام بشه .

  • ناشناس

    با این اوضاع هیچ توافقی را با آمریکا در آینده نزدیک نخواهیم داشت واینکه دلار مجددا تحت هر شرایطی صعودی خواهد شد وبه تبع آن تمام سهام های دلاری صادراتی پتروشیمی مجددا صعودی خواهند شد .

  • ناشناس

    مگه بورس با افزایش نرخ دلار مثبت و افزایشی شده بوده که اکنون بخواهد با کاهش نرخ دلار ، نزولی بشه؟؟؟!!!!!!!!!!!!
    چرا دلار اون موقع که بالا می‌رفت و از مرز ۳۱ هزار تومان فراتر رفته بود، بر روی بورس اثری نداشت و بورس همچنان منفی و کاهشی بود ولی اکنون که دلار کمی کاهشی شده بر روی بورس اثر گذار شده ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

  • امیر

    واقعا العان کدام بازار و کدام سرمایه منفی میشه تو این گرانی چند برابری چند ساله حرامه پول مردم و پس بدین

  • ناشناس

    تمام ریزشهای بورس باعث بانیش حقوقی و بازار گردان نمیزاره چون باهم معاملات از قبل تعیین شده انجام میدن

  • محمد

    تمام ریزشهای بورس باعث بانیش حقوقی و بازار گردان نمیزاره چون باهم معاملات از قبل تعیین شده انجام میدن

  • ناشناس

    آقای ریسی دقیقا کجایی،شما از عملکرد تیم اقتصادی،مخصوصا وزیر اقتصاد در بورس اصلا خبر دارین.اولویت اول شما بورس بود

    • عین الله

      درود
      هموطن گلم
      صبرکن۳روزبگذرد درست میشه حوصله لازمه.

  • ناشناس

    تکه کلام سهامداران به جای تحلیل(چون دستوریه)
    شده نفرین، وآه از تهه دل
    واقعا از این ناله ها نمی ترسید؟