کد مطلب: ۴۰۳۴۴۵

نظرسنجی کیتکو چهارم اکتبر

پیش‌بینی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از بازار طلا / فلز زرد به روند صعودی ادامه می‌دهد

پیش‌بینی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از بازار طلا / فلز زرد به روند صعودی ادامه می‌دهد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در چهارم اکتبر انجام شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا و عملکرد ضعیف اقتصاد این کشور در بخش تولید و خدمات، قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت فلز زرد که هفته گذشته به کمتر از متوسط 50 روز گذشته رسیده بود، روز چهارشنبه (دوم اکتبر) موفق شد بار دیگر به بیش از هزار و 500 دلار برسد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نگرانی‌ها در مورد رکود روبه‌رشد از جمله عواملی هستند که در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت می‌کنند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در چهارم اکتبر انجام شده، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر معادل 71 درصد افزایش قیمت و سه نفر معادل 18 درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین دو نفر یا 12 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 679 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 446 رای‌دهنده، معادل 65 درصد افزایش قیمت طلا و 145 نفر، معادل 21 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 88 رای‌دهنده یا 13 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته نیمی از تحلیلگران وال‌استریت هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند. در همین حال، بیشتر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی این بازار خوش‌بین بودند.

انتشار گزارش وزارت کار ایالات متحده آمریکا که حکایت از رشد مشاغل در ماه سپتامبر دارد، موجب شد روز جمعه اندکی از قیمت طلا کاسته شود. با این حال بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند فدرال‌رزرو در اواخر این ماه بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

به گفته فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر در موسسه سیتی‌ایندکس، آمار مثبت مربوط به اشتغال نقش مهمی در بازار طلا بازی نمی‌کند و فدرال‌رزرو باز هم نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این روند باعث تضعیف دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس سوئیس هم سطح حمایتی هزار و 485 دلار و سطح مقاومتی هزار و 520 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده و به روند صعودی بازار طلا در هفته جاری معتقد است.

با این حال همه تحلیلگران به روند صعودی بازار طلا معتقد نیستند. به گفته شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ در حال حاضر عوامل زیادی وجود ندارد که به افزایش قیمت طلا منجر شود. پس از رسیدن به سطح حمایتی هزار و 520 دلار، قیمت طلا به روند نزولی بازخواهد گشت.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر هم معتقد است طلا در هفته پیش رو در محدوده هزار و پانصد دلار معامله خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.