خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۱۳۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ پیش‌بینی از آینده دلار، طلا و بورس

3 پیش‌بینی از آینده دلار، طلا و بورس

در هفته گذشته برخلاف روند قابل پیش‌بینی بار دیگر طلا و دلار گران شدند و در مقابل شاخص بازار سهام افت کرد. برای هفته آینده هم آخرین اخبار و سیگنال‌ها حاکی از نزولی شدن روند دلار و طلا و صعودی شدن شاخص بازار سهام است. اما آیا این بار بازارها طبق انتظار رفتار می‌کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته طلا 8.4 درصد، سکه 9.8 درصد و دلار 3.9 درصد افزایش یافتند و در سوی دیگر شاخص بازار سهام 6.8 درصد افت کرد. این درحالیست که پیش از شروع هفته انتظارات خلاف این بود.

با این حال در هفته پیش‌رو نیز بار دیگر روند دلار و طلا نزولی و بورس صعودی پیش‌بینی می‌شود. اما آیا این بار بازارها طبق انتظار رفتار خواهند کرد؟

کامبیز افسری، فعال بازار ارز، درباره آینده بازار ارز و احتمال ریزش قیمت ارز می‌گوید: یک ریزش خواهیم داشت. هر زمان که قیمت‌ها به صورت شارپی بالا برود، یک ریزش در پی خواهد داشت. البته زمان این ریزش مشخص نیست. این ریزش حداقل سه تا چهارهزار تومان خواهد بود. این یک قانون است در بازار ارز که وقتی قیمت به این شکل بالا می‌رود، عده‌ای فروشنده می‌شوند و یک دفعه قیمت ریزش پیدا می‌کند. البته این به آن معنا نیست که ریزش قیمت دائمی است، بلکه موقتی است و به زودی باز خواهد گشت.

در بازار طلا نیز نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند قیمت طلا هفته آینده ارزان خواهد شد؛ در غیر اینصورت ممکن است قیمت طلا دوباره نوسان داشته باشد.

اما در بازار سهام روند صعودی پیش‌بینی می‌شود.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی شاخص بورس هفته بعد گفته است: روند بازار در روز شنبه روندی خنثی است اما از اواسط هفته به دلیل حضور بازیگردان‌ها در بازار سهام احتمالا روند بهتری را شاهد خواهیم بود.

با این حال خبر کرونا گرفتن رئیس جمهور آمریکا هم ممکن است در روند بازارها تاثیر داشته باشد که در این مورد می‌توانید گزارش «کرونا ترامپ و بازارها» را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تحلیلگر

    دولت دنبال دونرخی کردنه دلاره.
    نرخ اول برای واردات کالاهای اساسی
    نرخ دوم برای دادن ارز به کالاهای غیر اساسی و غیر ضروری
    برای نرخ اول شارژ دلار و ثبات اتخاذ خواهد کرد
    برای نرخ دوم بازار آزاد و تقاضا و ورود دلار های مردم به بازار هستش که تعیین کننده قیمت‌ها میباشد

  • تحلیلگر

    یه سوال؟؟
    چرا کارشناس اقتصاد در شبکه داخلی و چه خارجی نمیان بگن اگه ایران کاملا از فروش نفت محروم بشود دلار باید تااین عدد بالا برود؟؟؟
    جواب
    داخلیه نمیگن چون میترسن مردم تا اون عدد دلار جمع کنند
    خارجی‌ها نمیگن چون میترسن وقتی جامعه ایران به اون عدد دلار خودش رو وفق داد اونوقت ترامپ خودش رو هم پاره کنه میبینن که اتفاقی برای اقتصاد کشور نمی افتد
    این همون هدفیه که ایران دنبالشه

  • ناشناس

    تا زمانی نقدینگی از این جیب به او جیب بره تورم و نوسانات و هیجان خواهد بود شاید تو این وسط افرادی پولهای کلان نوسان گیری کنند و از شانه به شانه شدن بازار نهایت استفاده رو ببرند البته به اونها نباید خرده گرفت خاصیت بازاره ولی راه برون رفت از این بازار در شرایط بحرانی و جنگ اقتصادی تا زمان تعادل بلوکه کردن سرمایه هاست و اعمال محدودیت در خرید و فروش برای هر کد ملی است در حوزه مسکن و خودرو و…شاید خوشایند نباشد ولی به شدت بازار هیجانی رو جمع می کند با تشکر از تجارت نیوز

  • ناشناس

    من دارم پلنگ صورتی نگاه می کنم اصلنمآیلند این چیزها دیگه برام مهم نیست??

  • ناشناس

    چرا فکر میکنید مردم عادی با رفتارهای اقتصادی نقشی در بازارهای ارز و سکه و بورس دارند؟ دوستان ، مگه نقدینگی بخش خصوصی چقدر که بتونه اثرگذار باشه. عمده نقدینگی کشور در دست شرکتهای دولتی و شبه دولتی، بانکها، موسسات پولی و اعتباری ، افراد خاص و …..است که سیاستهای مالی و پولی دولت رو هدایت میکنند. پشتوانه واقعی اقتصاد کشورها تولید است . تولید در کشور ما نفس های آخر رو میکشه و منشا عمده درآمد ارزی کشور که نفت و گاز و پتروشیمی است وضعیت فلاکت باری دارد. با چنین چشم انداز ناامید کننده ای ، پیش بینی وضعیت بازارهای ارز ، طلا و سهام کار دشواری نیست.

  • ناشناس

    بنظرم وقتی این دولت اومد از روز اول برای مردم قصه داستان تعریف میکرد بجای مشکلات حل کنه و به مردم آموزش لعن و نفرین یاد می‌داد بنطرتون یه رییس جمهور مملکت وقتی متوجه است اوضاع کشور خراب ملت به فقر رو آوردن بجای اینکه کاری بکنه باید تقصیر. گردن فلان و…. بی‌اندازه من برای خودم متاسفم خودمو نمی‌بخشم که چرا رفتم رای دادم به یه کسی که یه درصد از شغلش آشنایی نداره

  • اراکی

    بازار دلار و سکه با نفس ترامپ بالا و پایین میشود

  • ناشناس

    دوستان بنظرتون وضعیت طلا در یکی دوماه آینده چطور میشه؟ راسته که میگن دلار میشه 50 هزار تومن و همه چی میکشه بالا..

  • علی قدیمی

    ده روز پیش پیام دادم ک بازار طلاو دلار ریزش دارد وحشتناک بفروشید در بورس سرمایه گذاری کنید هنوز دیر نشده چون نوبتی هم باشه نوبت بورس است

  • ناشناس

    باش