کد مطلب: ۵۰۸۹۶۲

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا آخر سال

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا آخر سال

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها و وضعیت مناسب بنیادی آنها می‌تواند تا انتهای سال ۹۹ شاخص بورس را در مسیر صعودی قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات بورس در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگین شاخص بورس و شکسته شدن حمایت معتبر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بودیم که این افت همزمان با ریزش قیمت دلار شد.

وی ادامه داد: با توجه به وابستگی بیش از هفتاد درصدی صنایع در بازار سرمایه به نرخ ارز و وابستگی صنایع صادراتی به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز، رفتار سهامداران با ترس و افت شاخص کل همراه شد به طوری که مولفه‌های مهم بنیادی مانند آمار تولید و فروش خوب شرکت‌ها در محاسبه سرمایه‌گذاران کمرنگ و کم تاثیر بود.

عمیدی اظهار کرد: با انتشار گزارش ٩ ماهه شرکت‌ها به سمت کدال و عملکرد موفق شرکت‌ها، رفتار هیجانی سهامداران تا حدودی کاهش پیدا کرد و شاهد رشد شاخص کل در آخرین روز معاملاتی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد افت قیمتی شدید در نماد شرکت‌های بنیادی بر ارزشمندی بیشتر این نمادها افزوده است و سهامدارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که در ماه‌های اخیر اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کرده‌اند با خرید در این قیمت‌ها که کف قیمتی تلقی می‌شوند می‌توانند میانگین خرید خود را کاهش دهند و با رشد قیمت سهام در طی چند ماه آینده از زیان خارج شوند.

عمیدی اظهار کرد: توجه به این نکته ضروری است که جریان ورود نقدینگی به بازار بورس به طور معمول به شکل سنتی در انتهای سال روند صعودی دارد و مجموعه‌های حقوقی در راستای بالا رفتن قیمت سهام در مجموعه‌های خود اقدام به حمایت از سهام خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به افت عمومی نمادهای بازار سرمایه امکان دارد فضای هیجانی مثبت حاصل از بازگشت بازار به عموم گروه‌ها سرایت کند که در این بین تشخیص گروه‌ها و سهام برتر برای جلوگیری از فضای هیجان کاذب ضروری است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با پایان یافتن اصلاح قیمت ارز دوباره گردش معاملات در این بازار تا انتهای سال افزایشی باشد، افزود: گزارش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها و وضعیت مناسب بنیادی آنها می‌تواند تا انتهای سال ۹۹ شاخص بورس را در مسیر صعودی قرار دهد.

عمیدی بیان کرد: در این بین اقدامات مثبتی مانند بازگرداندن EPS به تابلوی معاملات بازار سرمایه، تغییر مثبت در روند بازارگردانی‌ها و تغییر دامنه نوسان با نگاه حمایت از رشد بازار سرعت بیشتری به روند بازگشتی بورس خواهد بخشید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به برنامه‌های اعلام شده توسط شستا برای استفاده از ظرفیت برنامه‌های تجدید ارزیابی دارایی‌های در کنار زیر مجموعه‌‌‌های این هلدینگ می‌توان امیدوار به بازگشت بازار از طریق سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها باشیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تحلیل گر

    متاسفانه عده ای یا می دانند یا ندانسته به افراد ادرس غلط می دهند
    تبلیغات واهی می دادند به جهت سود دهی خودشان از افراد نوسان بگیرند
    متاسفانه از ابان ماه تا کنون شاهد بودیم
    حتی دوستانی که مرداد ماه خروج کرده بودن در ابان ماه ورود کردند
    با فعال شدن زیان خود دوباره خروج کردند.
    اکنون بورس در بدترین شرایط بی اعتمادی قرار گرفته
    و خروج سنگین یا کوچ سرمایه های سنگین بودیم در چند وقت اخیر
    که دیگر بار هیچ وقت حتی با مثبت کردن دستوری بازا ر بازنخواهند گشت چون می دانند ( تله هست )
    اکنون بورس مانده بافقر شدید نقدینگی و بی اعتمادی در جاده بهارستان ( روند ریزشی وخنثی)

    • ناشناس

      سلام من خودم ۸سال هست توبورس هستم شاخص صعودی خواهدبودبعضی ازافرادسودجودنبال منفی بافی هستن که اردرترس میان سهامداران بزارن وازاب گل الودماهی بگیرن فقط نفروشید خودم تو۶۰درصدضررم مطمئن باشیدکه بزودی همه چیزدرست میشه این پیام ذخیره کنیدنگه داری کنیداین حرف کی گفتم پرسودباشید
      خواهش مکنم مردم کم ضررندیده اندمنفی بافی نکنید

    • ناشناس

      بورس تا۵ماه صعودی حواهدبود من ازسازمان بورس ازحقوقیاخبردارم

  • ناشناس

    مشکل فقط دخالت ها و نوسان گیری حتی روزانه حقوقی است، من و شما کاره ای نیستیم، حقوقی که حقیرانه دنبال نوسان گیری کوتاه مدت است، وبه من وشما با زور نشریات و تبلیغ الغا می کنه سهام دار بلند مدت باش تو ایران کار برعکس شده، ما باید سهام داری کنیم، حقوقی نوسان گیری الله و اکبر

  • ناشناس

    فقط بکشیدبیرون باضررکمتراین بازارشاخصش همون 700.800هزارایناهمه بازی دراوردن ملت سرکارگذاشتن.هیچکدوم ازین شرکتاسودده نیستن فقط نرخ تورم میره روجنساشون .کل اقتصادمملکت تو رکوداینوقت همه این شرکتاسوددادن???

  • سلطان

    با 43درصد ضرر سهام داری میکنم وبه دلایل زیر مطمین به جبران ضرر وسود اندکی هستم. 1سال مالی رو به اتمام است وحقوقی ها حتما سعی دربالابردن سهام خود خواهند کرد2.اکثرمجامع شرکتها30/12هست وتورم سالیانه معمولا دراخر سال خودی نشان میده3.طبق تجربه سالهای قبل بهمن واسفند ورودی پول جدید خواهیم داشت4.انتخابات ریاست جمهوری نزدیکه ودولت سعی میکنه سهامداران را حداقل برای انتخابات راضی نگه داره5. نکته اخر واصلی اینکه قیمت خیلی از سهام نزدیکه قیمت پارساله وسود دهی وفروش خوبی هم داشته ودارند.

  • ناشناس

    ما ایرانیها ثابت کردیم که زود میبخشیم و فراموش میکنیم کافیه سه هفته تا یک ماه بازار به معنای واقعی سبز باشه ضررا میره مردم سر دست میشکونن بیان سرمایه گذاری کنن نگران نقدینگی نباشیک فقط کافیه بخوان

  • ناشناس

    تحلیل کشکی نکنیدچون فایده نداره ی کلوم ختم کلوم اگر جناب اقای حسن روحانی دوست داشته باشه دستورمیده بورس سبزبشه اگرنه که مثل همیشه همه بدبختیم درحال حاضرهمین طورکه میبینیدفقط۱روزدرهفته سبزمیشه بقیه قرمزقرمزقرمز پس تحلیل وتکنیکال وتجربه فعلاتعطیل

    • مموتی

      طوری گفتی کلوم ختم کلام فکر کردم استاد اقتصاد از دانشگاه هاروارد هستی و می خوای یک تحلیل علمی کنی همه کف کنیم و بعدش در غروب محو بشویم، مرد حسابی از این تحلیل کشکی تر هم مگه داریم؟ روحانی اگه این قدر قدرت داشت که این همه بدبختی سرمون آوار نمی شد اگه با خواستن اون چیزی درست می شد که الان ایران گل و بلبل بود

    • محمد

      یعنی هنوز نفهمیدی از قصد داره خرابکاری میکنه

  • سهامدار صبور

    باسلام خدمت کارشناسان عزیزتاوقتی سهامداری و صبوری نکنید بازار همین وضع رو داره …اما این نکته رو فراموش نکنید بورس تا تیرماه 1400 صعودی خواهد بوددلیل : حامیان بورس دراین شرایط نامزدهای انتخابات سال 1400 هستندپس این به نفع سهامداران و بازار روند صعودی داردمنفی باف ها خریداران مفت سهام شما هستندکسی که به قول خودش 50 یا 70 حالا بیشتر وکمتر ازاین درصدها تو ضرر هست بافروش به چیزی میرسه..؟ قطعا اینطور نیست
    پس صبور باشید

  • مهدی

    ایشالا که مثبت باشه سود کنیم??

  • محمود

    بخاطر عرضه اولیه مثبته
    چهارشنبه میاد

  • بهار

    سلام من میخوام 20میلیون پول دارم میخواستم توبورس سرمایه گذاری کنم اماهیچ تجربه ایی ندارم کسی هست راهنمایی کند