کد مطلب: ۴۸۱۰۹۱

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان پاییز / دو عامل تعیین‌کننده قیمت‌ها چیست؟

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان پاییز / دو عامل تعیین‌کننده قیمت‌ها چیست؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: چنانچه قیمت دلار تا پایان پاییز روند افزایشی داشته باشد قیمت تمام خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر چنانچه قیمت دلار کنترل شود قیمت خودروها در بازار نیز کنترل خواهد شد.

یک کارشناس بازار خودرو درباره آینده قیمت خودرو تا پاییز به تجارت‌نیوز گفت: انتخابات آمریکا بر روند تمام بازارها از جمله ارز تاثیر گذاشته است. هر چند با پیروزی هر یک از کاندیداهای انتخابات آمریکا اتفاقی در بازار ارز و خودرو نخواهد افتاد،‌اما ممکن است به دلیل جو روانی، قیمت دلار تغییر کند.

به گفته بابک صدرایی قیمت خودرو کاملا وابسته به قیمت دلار است. به همین دلیل هر تغییر کاهشی یا افزایش در قیمت دلار، اثر خود را بر قیمت خودرو می‌گذارد. اگر در پاییز، قیمت دلار ثابت بماند، قیمت خودرو هم بدون تغبیر خواهد ماند و روند خرید و فروش خودرو راکد می‌شود. اما چنانچه قیمت ارز تا پایان پاییز افزایش یابد، قیمت خودرو هم نوسان خواهد داشت.

اما به گفته صدرایی، بخشی از افزایش قیمت خودرو به نرخ ارز باز می‌گردد و بخشی به سیاست‌های فروش خودرو در داخل کشور مربوط می‌شود. به گفته این کارشناس بازار سرمایه، متاسفانه با شیوه‌های جدید در طرح ثبت نام خودرو دلالی در بازار خودرو رونق گرفته است. برای برچیدن چنین فضایی خودروسازان باید امکاناتی را برای عموم مردم در طرح فروش خودروهای کارخانه‌ای فراهم کنند.

او با اشاره به وضعیت خودروهای چینی اظهار کرد: قیمت خودروهای چینی به قیمت دلار ارتباط دارد. چنانچه قیمت دلار تا پایان پاییز روند افزایشی داشته باشد قیمت تمام خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر چنانچه قیمت دلار کنترل شود قیمت خودروها در بازار نیز کنترل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام و دروود
    تجارت نیوز
    واقعا شما خودتان این حرفها را قبول دارین
    ولا ما بلانسبت نه گوشمان دراز است و نه شاخ داریم
    هر چیزی رو به دلار ربطش میدن .بسته بابا دیگه این مردم گناه دارن تا کی اخه با همه چیز دارن کنار میان ولی متاسفانه مسئولین ما که از رو نمیرن تخم مرغ ‌.گوشت .لبنیات ووووووووووچه ربطی به دلار داره .چرا حقوق ما کارگرها و سرانه درامد مردم به دلار ربطی نداره چرا ها
    بسته دیگه خجالت هم خوب چیزی هستش ‌.مسئولین بی لیاقت و بی سواد و مدرک کیلویی اون هم اگر داشته باشن .حیا کنید ننگ بر شما که دارین با روح و روان و جان مردم این آب و خاک بازی میکنید ‌شما اگر شرم و حیا داشتین بابت هر صندلی که شما تصاحب کردین میدانید چند جوان رعنا پرپر شدن و از این آب و خاک دفاع کردن ..خیف حیف حیف وخوشا بحالشان که نیستن این روزها رو ببینند و بدا بحال شما

  • ناشناس

    مردم میخوان بترکن لطفا الکی نخواین جو ایجاد کنین قیمتها محکوم به ریزش هستند و الان معاملات نزدیک صفره در خوردو

  • ناشناس

    واقعا متاسفم براتون بااین تحلیل هاتون این حرف ها رو همه بلد هستن حرف ومطلب جدید وکارشناسانه بزنید والا مردم روعلاف خودتون نکنید

  • ناشناس

    خدا شاهده من سال ۸۶ پراید رو از در کارخونه خریدم ۴ میلیون امسال همون پراید الان ۵۵ میلیونه آقای روحانی یه کاری بکن‌.

    • ناشناس

      سلام اگه همون پراید ۵۵میگین من میخوام چون کمتر از ۶۵ نیست اصلا

    • ناشناس

      عزیزم من ۱۳۲ مدل ۹۰ خریدم ۱۲ میلیون صفر صفر

  • ناشناس

    خوب دلارم که داره میاد پاین اینبار ناجورم میاد پاین فقط باز بهونه نیارین

  • ناشناس

    چرا قیمت جاروبرقی تولید داخل حدود یک سوم قیمت نمونه مشابه کره ای و اروپایی است ولی قیمت خودروی تولید داخل برابر با قیمت خودروی کره ای و اروپایی است؟!

  • ناشناس

    گرونی بالارفتن بهونست پارسالم دلاروبهونه کردن ولی وقتی دلاراومدپایین جنسانیومدن پایین گفتن اون موقع که ماجنس خریدیم بادلارگرون خریدیم پس دلتونوصابون نزنید که باپایین اومدن دلارچیزاارزون بشن بادلارقیمتهارومیبرن بالاولی دلارپایین بیاقیمتهانمیادپایین

  • ناشناس

    دلاربهونست با دلارفقط گرون که میشه چیاروگرون میکنن ولی دلاربیاپایین قیمتهانمیادپایین بادلارمیبرن بالاولی پایین نمیارن وقتی دلاربیادم پایین میکن ماتوگرونی دلارخریدکردیم

  • ناشناس

    وقتی کشور سالانه بیش از چهار میلیون خودرو نو نیاز دارد و خودروسازها حتی توان تامین 5% ندارند، چرا واردات آزاد نمیشود با عوارض و مالیات سر جمع منصفانه 9% (نه درصد ) مثل سایر کالاهای ضروری رایج؟!
    فرق خودرو با موبایل یا کامپیوتر و بسیاری از اقلام چیست؟ ایران توان تولید نیاز داخلی ندارد، چرا کشور در مزیقه خودرو قرار دادید و این انحصارگراتیی غیر رقابتی (غلاوه برگرانفروشی، موجب کمی کیفیت و عدم ارتقای فناروی داخلی شده!) و قیمت گزاف تورمی و گرانی را بر مردم کشور تحمیل کرده اند؟

  • علی

    همش مافیا بازی هست. دولت کسری بودجه داره از جیب مردم تلافی میکنه