کد مطلب: ۵۰۷۳۳۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ دی ۹۹ / ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ دی ۹۹ / ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

روز پنجشنبه قیمت دلار با ۶۵۰ تومان افت به بهای ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار دیروز در بازار متشکل ۲۳,۳۴۰ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنجشنبه قیمت دلار با ۶۵۰ تومان افت به بهای ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار دیروز در بازار متشکل ۲۳,۳۴۰ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی از معامله‌گران باور دارند، روند نزولی سکه و دلار با آمدن بایدن به کاخ سفید پایان خواهد یافت. آنها اعتقاد دارند که بازار نسبت به فرصت ایجاد شده ازخروج ترامپ از کاخ سفید کاهش سنگینی نشان داد. دلار در هفته گذشته بیش از ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و سکه نزدیک به ۱۰ درصد افت قیمت را به ثبت رساند.

در چنین شرایطی، از نگاه برخی فعالان طبیعی است که بازار پس از افت‌های چنین سنگین، کمی اصلاح قیمت را تجربه کند. در هر صورت کسانی که دلار خود را نزدیک به مرز ۲۶ هزار تومان به فروش رسانده‌اند، ممکن است تلاش کنند بخشی از ارز فروخته شده خود را در کانال ۲۳ هزار تومانی جایگزین کنند. در بازار موازی، کسانی که در مرز ۱۲ میلیونی سکه خود را به فروش رساندند، کمی در کانال ۱۰ میلیونی خریدهای خود را بیشتر خواهند کرد.

با این حال، برخی از تحلیلگران باور دارند سکه‌بازان و دلاری‌ها قبل از اینکه موقعیت خرید و فروش خود را در هفته جاری تعیین کنند، به روند نرخ حواله درهم دقت خواهند کرد. از نگاه آنها، اگر نرخ حواله درهم به کانال ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی برود، روند سکه و دلار در بازار داخلی نیز نزولی خواهد شد.

در کنار این، هر گونه اخباری مبنی بر آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده می‌تواند فشار فروش سنگین دیگری را به بازار داخلی تحمیل کند. رئیس‌جمهور نیز در یکی از آخرین صحبت‌های خود عنوان کرده بود، اگر منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد شود، قیمت دلار حتی تا ۱۵ هزار تومان نیز افت خواهد کرد.

البته با وجود اینکه بسیاری از معامله‌گران انتظار دارند که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کند، بخشی از فعالان به برخی نشانه‌های افزایشی بیشتر دقت دارند. به عنوان مثال، گروهی عنوان می‌کنند که نرخ حواله‌ای دلار در سامانه نیما در کانال ۲۵ هزار تومانی قرار دارد، مساله‌ای که از نگاه آنها نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی از لحاظ بنیادی چندان آمادگی برای افت بیشتر قیمت ندارد.

اخبار مرتبط با دلار در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا بیاد پایین دلار بیاد پایین وقتی که اجارها بالاست مواد غذایی گرون ماشین گرون چه فایده

  • ناشناس

    بیادپایین خاک بشه

  • ناشناس

    بیادپایین خاک بشه

  • ناشناس

    دلار دیگر مرگش فرا رسیده دیگر خواب بالا رفتن دلار را ببینند دلالان

  • ناشناس

    میدونید دلار چرا میاد پایین ؟ چون از ما گنده تر هاش میدونن چه خبره همه دارند میفروشن فردوسی برو ببین چه خبره همه ریختن دلار بفروشن هیچکسم نمیخره

  • ناشناس

    پارسال دلار ۱۴ بود همین موقع ها گفتن باید بشه ۸ تومن …. با چشم خودتون دیدین شد ۳۲ تومن …. الآن ۲۳ هست میگن باید بشه ۱۱ پس سال دیگه این موقع حاضرم شرط ببندم حدود ۴۴ تومن هست اگر برجام نباشه …. برجام بمونه و بایدن هم بیاد سازش کنه تحریما رو برداره و پولهای بلوکه برگردن دلارمون حدود ۲۸ تثبیته

  • ناشناس

    اصلا دلاربشه 5000عرضه دارن قیمت مسکن مایحتاج مردم هم به نسبت دلارپایین بیارن عمراچون..

  • ناشناس

    ازاین پیش بینیها زیاد دیدیم وشنیدیم

  • ناشناس

    اکثر سایت ها قیمت طلا و سکه را روزانه گزارش می دهند،دلاری که سال ۸۰ زیر ۱۰۰۰ تومان بود، ۲۳ هزار تومان امروز و ۲۴ هزار تومان فردا فروخته می شود، این ۱۰۰۰ تومان دردی از معیشت مردم دوا نمی کند. سکه سال ۸۰، ۶۵ هزار تومان بود، حالا شده ۱۲/۸۰۰ میلیون امروز و ۱۲/۶۰۰ فردا، با ما تفاوت ۲۰۰ هزار تومانی اش، ۴ سکه کامل می شد خرید.از خودرو و مسکن صحبت نکنید که پادشاهی می کنند.

  • Mn

    طرفدار گرونی نیستم ، طرفداری ثباتم ، اینو بدونید اگر دولت میخواد ارز پاشی کنه تا چند ماه میتونه این کار رو انجام بده، بعد از اون فنر دلار که با پول پاشی جمع شده بود میپره تا چهل هزار تومان وقتی هم فنرش پرید دیگه خودش سر کار نیست که جواب پس بده
    دولت اگه عرضه داره دلار را همین حوالی ثابت نگهدارد.
    الان باز چند نفر میان بهم تهمت کاسب دلار میزنن. ولی این علم اقتصاد و زات بازاره