خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۰۳۱۸

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ آذر ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 30 آذر 99

دیروز دلار در بازار با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قیمت دلار دیروز در بازار متشکل ۲۵,۰۰۰ تومان ثبت شد. حالا باید دید آخرین روز پاییزی سال 99 قیمت اسکناس امریکایی چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز دلار در بازار با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قیمت دلار دیروز در بازار متشکل ۲۵,۰۰۰ تومان ثبت شد. حالا باید دید آخرین روز پاییزی سال 99 قیمت اسکناس امریکایی چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی فعالان عنوان می‌کردند که برای اینکه قیمت دلار به افت خود با سرعت بیشتری ادامه دهد، نیاز است که درهم هم مرز ۷ هزار تومانی را از دست بدهد. در واقع نزول درهم به کانال ۶ هزار تومانی می‌تواند به عنوان سیگنال نزول دلار به کانال ۲۴ هزار تومانی عمل کند.

عده‌ای از فعالان هم باور داشتند، تغییر جو بازار و انتظارات به دلیل برخی اخبار سیاسی، زمینه‌ساز نزول قیمت‌ها در بازار ارز شد. از نگاه این گروه،‌ تایید موافقت مقام معظم رهبری با تمدید زمان بررسی FATF در مجمع‌تشخیص‌مصلحت نظام نقش مهمی بر روی انتظار بازیگران ارزی داشت. تصور معامله‌گران این بود که تمدید بررسی، زمینه‌ساز تصویب لوایحی خواهد شد که گروه‌ویژه‌ اقدام‌مالی از ایران درخواست کرده است. اما چرا تصویب این لوایح تا این حد برای بازار اهمیت دارد؟

برخی از معامله‌گران ارزی باور دارند که افزایش قیمت دلار در سال‌جاری تا حدی تحت‌تاثیر رفتن ایران به لیست سیاه FATF بوده است و در نتیجه تصور می‌کنند‌ در صورت خروج از لیست سیاه، یک عامل افزایشی از بازار خارج خواهد شد.

این گروه عنوان می‌کنند با خروج از لیست سیاه، ایران دسترسی راحت‌تری به درآمدهای ارزی خواهد داشت و کشورهایی چون چین و کره‌جنوبی همکاری‌های خود با ایران را بالا خواهند برد. در مقابل، افرادی هم در بازار حضور داشتند که از یک‌سو اعتقاد داشتند، افت روز شنبه دلار ارتباطی با اخبار جدید پیرامون FATF نداشت و از سوی دیگر، باور دارند برای بازار حل مساله تحریم‌ها اهمیت دارد و سایر موضوعات توانایی تاثیرگذاری زیادی بر قیمت‌های بازار نخواهند داشت.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اخصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عقاب

    تا دلار پایین نیاد اروم نمی گیگیریم

  • خخخ

    به همین خیال باش که پایین بیاد

  • ناشناس

    Fatf اوکی بشه باز ریزش میکنه دالار ولی نه خیلی