کد مطلب: ۴۸۵۹۲۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر / ارزانی دلار ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر / ارزانی دلار ادامه دارد؟

امروز برای بازار ارز روز مهمی به حساب می آید زیرا ادامه دیروز بازار را وارد فاز اصلاح می کند و برگشت از مسیر نزولی می تواند به معنای تثبیت قیمت در سطوح کنونی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز موج ریزش دلار شروع شد و روی عدد ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت ۳ هزار و ۷۰۰ تومان کمتر از روز دوشنبه بود. اما باید دید امروز دلار چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟ آیا همچنان نزولی است؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: امروز از این جهت برای بازار ارز مهم است که تا حدی مشخص می‌شود، ریزش روز گذشته از پشتوانه بنیادی برخوردار بوده است یا دلار تنها با چاشنی هیجان ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. برای پی بردن به این مهم، مرز ۲۷ هزار تومانی برای دلار از اهمیت زیادی برخوردار است و پس از آن نقطه ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی اهمیت دارد.

اگر بازار روز چهارشنبه بتواند مرز ۲۷ هزار تومانی را حفظ کند به احتمال زیاد حداقل به صورت موقت در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت. در این میان، شکست نقطه ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی، هدف کاهشی بازار را می تواند تا ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان عقب ببرد.

پیش‌بینی دقیق قیمت در چنین روز حساسی که به احتمال زیاد معامله گران احساسی و هیجانی رفتار خواهند کرد، دشوار است. در کنار این، بانک مرکزی سیگنال مشخصی نداده است که در پی تثبیت قیمت ها در چه سطوحی است. با این حال، می‌توان به چند نشانه برای روند قیمت دلار در روز جاری اشاره کرد.

مرز حساس در بازار درهم

تا زمانی که نرخ حواله درهم مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را حفظ کرده است، هر گونه کاهش قیمت دلار به سوی کانال ۲۶ هزار تومانی به سختی پایدار خواهد بود. دلار برای رفتن به کانال ۲۶ هزار تومانی نیاز دارد که درهم را حداقل زیر ۷ هزار و ۴۰۰ تومان ببیند. در کنار این، در صورتی که درهم به بالای ۸ هزار تومان برود، خریدها در بازار ارز داخلی قوت می گیرد.

روند چرخشی دلار؟

در حالی که کاهشی‌های بازار اعتقاد دارند، روند قیمت دلار تغییر کرده است و افت بهای این ارز به دلیل تغییر انتظارات ادامه خواهد یافت، گروهی از تحلیل گران فنی نظر مخالفی دارند. از نگاه آنها، بسیاری از مالداران دلار از فروش ارز جا مانده اند و به همین دلیل تلاش خواهند کرد که برای جلوگیری از ضرر خود قیمت را به سوی سطوح قبلی برگردانند. در این نگاه دلار باز هم حداقل برای یک بار هم شده به سوی نرخ های بالاتر گردش خواهد کرد. در مقابل کاهشی‌ها باور دارند تحلیل گران فنی در سال ۹۷هم بارها صحبت از چرخش دلار به سوی نرخ‌های بالاتر کردند، ولی در نهایت حدود ۲ سال طول کشید تا بازار بار دیگر کانال ۱۹ هزار تومانی را لمس کند

دنیای اقتصاد نیز در این مورد نوشت: سه روز متوالی دلار و شکست چند مرز حمایتی، این سوال را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است که افت قیمت این ارز تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ در مورد این موضوع نگاه‌های مختلفی در بازار وجود دارد. ولی حداقل همه فعالان بر این نکته توافق دارند که آینده قیمتی دلار در کوتاه‌مدت وابسته به نتایج انتخابات آمریکا و اخبار پیرامون آن خواهد بود.

بازارساز در شرایط کنونی نشان داده است که اعتقادی به دلار بالای ۳۰ هزار تومان ندارد؛ چراکه صرافی‌های بانکی حاضر نبوده‌اند اسکناس آمریکایی را بالای مرز یاد‌شده خریداری کنند. روز گذشته، این صرافی‌ها قیمت فروش دلار را تا کانال ۲۶ هزار تومانی پایین بردند. این مساله نشان می‌دهد که هدف بعدی بازارساز برای دلار می‌تواند کانال ۲۶ هزار تومانی باشد. با این حال نباید از خاطر برد که چند هفته قبل در زمان ریزش زیاد دلار، معامله‌گران از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای این ارز حمایت کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ماندگار

    دلار امروز میره بالا مواظب باشید ارزون نفروشید که ضرر بدی میکنید

    • ناشناس

      خوب با اخبار دلار سرگرم شدید

    • ناشناس

      حکایت بورس شده مردم روبدبخت کردن هرروز میگن گول نخورید فردادرست میشه حالا شماهم همین حرف روبزن دولت هردفعه ازیک جاجیبش روپرمیکنه

    • ناشناس

      سلام هم سرگرمی هم برد داره باخت ند آره مروری کنید در این ۴۰ سال

  • ناشناس

    خر کردن مردم رو باز میره بالا

    • رهگذر

      دلار میره بالا تا ۳۵هزار تومن میرسه فقط ب خاطر اینکه مردم عادت بکنن حی دارن شل و سفت میکن دلار ب ۴۰هزار هم میرسه تا یک ماه دیگه

  • ناشناس

    دلار تا 40 تومن حداقلش میره بالا با یک روز پایین امدن کسی نمیگه ریزش

  • ناشناس

    اکثر کسانی که پیش بینی بالاتر رفتن قیمت دلار را مطرح میکنند ، خودشان ارز دارند ، ناراحت پائین آمدن هستند…

  • ناشناس

    دلار تا ۲۱ هزار تومان میاد پایین بورس باز میره بالا

  • اقتصاد دان

    ارتباط مستقيم بين قيمت مسكن و دلار وجود دارد يحتمل ژن بنظر خود بر تر ملك فراوان فروخته حال ميخواهد تبديل به دلار كند جوي راه مياندازند كه دلار بياد پائين تا دلار بخرند و ببرند انور اب بعد كه اينها كار خود انجام دادن بخاطر خارج شدن مقدار قابل توجهي دلار دلار تا چهل تومان هم ميره اينست واقعيت

  • ناشناس

    دلار زیزش فنر داره
    سقوط کنه برمیگرده بالاتر میره
    البته متاسفانه

  • ناشناس

    اگه ممکنه لطفا حق طبیعی من ز مهادن وخاک ومرز بوم مادریم به صورت نقد تحویلیم بدهید تا از کشور خارج شوم شما را بخیر من را به جهنم .فقط از استرس هر روزه افزایش قیمتها وفشار عصبی راحت کنید .فقر وفقر وفقر و…..

  • ناشناس

    بله حتما قیمت به پاین میاد اما چه فایده باز چند ماه یا چند روز بعد بالا میره

  • درویشی

    با سلام تازه گیها برای خرید که بیرون میروم فکر میکنم امریکای هستم .چون هیچ غلطی نمی توانم بکنم.