کد مطلب: ۶۷۷۹۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۵ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۵ تیر ۱۴۰۱

امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی ۲۶ تومان افزایش قیمت داشت. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز افزایشی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دلار صرافی ملی مانند چند روز گذشته قیمت دلار صرافی ملی روندی افزایشی را پیمود. قیمت طلا و قیمت سکه نیز مسیری صعودی داشتند.

پیش‌بینی بیت‌کوین

با توجه به وضعیت رنج بازار و نبود سیگنال‌های قطعی برای ریزش یا صعود، نمی‌توان به طور قطع از آینده روند مطلع بود. اما در کوتاه‌مدت و تایم فریم یک ساعته، با توجه به تشکیل یک روند صعودی، افزایش قیمت تا محدوده ۲۰ هزار و ۷۰۰ محتمل است.

در همین تایم‌فریم در۱۹ هزار و ۳۰۰ حمایت معتبری برای بیت‌کوین وجود دارد. همچنین حجم بالای سبز رنگ نمودار ورود و خروج حاکی از آن است که فعلا در تایم‌فریم یک ساعته ورود کاربران بیشتر است اما این به آن معنا نیست که وضعیت بازار ثبات و قرار گرفته بلکه می‌تواند اتفاقی و مبتنی بر تحلیل کوتاه‌مدت باشد.

در این تایم آر ای آی در محدوده خنثی عدد ۵۰ به سر می‌برد. با وجود این، در تایم‌فریم بلندمدت‌تر (روزانه) آر اس آی در محدوده اشباع فروش است و می‌تواند باعث افزایش قیمت موقتی شود.

فاندهای مثبت در بازار

اخیرا فاندهای مثبتی نیز در بازار از جمله خرید بیت‌کوین توسط ماکرواستراتژی وجود داشت. این شرکت از دیر زمان حامی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال معتبر بوده است. اما باید توجه داشت که در کفه ترازو کدام طرف سنگین‌تر است، فاندهای مثبت یا فاندهای منفی!

به طور کلی باید این هشدار را به سرمایه‌گذاران تازه وارد بازار داد که اگر تخصص و دانش کافی ندارند نه الان بلکه هیچ زمانی بازارهای مالی برای ورود مناسب نیستند. دانش و تخصص از مهم‌ترین ملزومات ورود به بازار هستند. هر فرد با دانشی تا حد زیادی مطلع خواهد بود که چه زمانی برای خرید ارزهای دیجیتال مناسب است.

پیش‌بینی بورس

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اخبار سیاسی همچنان روی بورس و بازارهای موازی مثل طلا، سکه و غیره سایه انداخته است. ما شاهد اخبار مثبت در داخل کشور و اخبار منفی خارج از کشور هستیم.

او ادامه داد: در بورس به دلیل ترس از آینده همچنان ورود نقدینگی نداریم. با توجه به اینکه هفته آینده یک روز تعطیل خواهیم داشت در ابتدای هفته بازار احتمالا کمی سردرگم باشد ولی به نظر می‌رسد هفته آینده ما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم.

پیش‌بینی طلا

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: برای بررسی شرایط طلا در داخل کشور دو عامل دلار و انس جهانی در نظر گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن رکود تورمی در سطح جهانی، احتمال کاهش رشد اقتصاد و افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در جهان انتظار رشد شدید در قیمت انس، پایین آمد.

او ادامه داد: از آنجایی که احتمال توافقات برجام در روزهای فعلی نسبت به گذشته بیشتر شده و احتمال کاهش قیمت دلار به واسطه بهبود شرایط وجود دارد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت دلار باز هم در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

این کارشناس همچنین گفت: به‌رغم اینکه انتظار کاهش چشم‌گیری برای دلار داخلی و انس جهانی مشاهده نمی‌شود، ولی احتمال رشد زیادی نیز نمی‌رود.

محبی درمورد پیش‌بینی خود توضیح داد: بنابراین قیمت طلا در داخل کشور به واسطه قیمت دلار و انس جهانی می‌تواند کاهشی باشد. ولی در آینده بلندمدت انتظار رشد قیمت طلای داخلی وجود دارد.

پیش‌بینی دلار

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از چند روز قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس درمورد پیش‌بینی خود از آینده دلار گفت: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازاهای مالی نیز درخصوص احتمال افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: این امکان باتوجه به واکنش دلار و طلا به اخبار برجامی وجود دارد. ولی من احتمال می‌دهم خبرهای بهتری از مذاکرات به‌گوش برسد و قیمت‌ها در همین محدوده‌های فعلی تثبیت می‌شود.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.