خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۸۱۰۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۶ شهریور

شارژ اونس جهانی طلا / نیاز طلا برای ادامه روند صعودی چیست؟

شارژ اونس جهانی طلا / نیاز طلا برای ادامه روند صعودی چیست؟

روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی، طلا روندی آرام را طی کرد تا بتواند قیمت خود را در کانال هزار و ۸۲۵ دلار تثبیت کند. پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، استارت خیز مجدد اونس جهانی به سمت مرز هزار و ۸۳۰ دلار، توسط اشتغال آمریکا زده شد. با رسیدن گزارش ضعیف اشتغال در ماه آگوست که تنها ۲۳۵ هزار موقعیت شغلی جدید در آن ایجاد شد، طلا روز جمعه با رشدی ۲۰ دلاری توانست تا هزار و ۸۳۵ دلار پیشروی کند. اما روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی، طلا روندی آرام را طی کرد تا بتواند قیمت خود را در کانال هزار و ۸۲۵ دلار تثبیت کند و برای حمله به مقاومت پیش‌رو آماده شود. شاخص دلار نیز در پی گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه به کمترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید، اما دوباره در روز دوشنبه صعودی شد.

اثرپذیری اونس جهانی از داده‌های آمریکا

اشتغال ضعیف آمریکا در ماه آگوست که روز جمعه منتشر شد، باعث شد اونس جهانی بعد از یک ماه مجددا به مرز هزار و ۸۳۰ دلار بازگردد. گزارش ناامیدکننده مشاغل ایالات‌متحده نشان داد که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده می‌تواند زمان‌بندی کاهش سرعت خرید دارایی‌های خود را به تاخیر اندازد و به فلز زرد رونق دهد. ماه پیش که گزارش قوی اشتغال جولای آمریکا منتشر شد، طلا ریزشی ۱۱۰ دلاری داشت، اما طی این مدت توانست بخش بزرگی از این ریزش را جبران کند. البته تا قبل از گزارش اشتغال آگوست، طلا در مرز هزار و ۸۱۵ دلار درگیر بود.

با رسیدن گزارش روز جمعه که از ایجاد تنها ۲۳۵ هزار موقعیت شغلی جدید در آگوست حکایت داشت، طلا توانست تا ناحیه مقاومتی هزار و ۸۳۰ دلار پیشروی کند، اما در شکستن آن ناموفق ظاهر شد و روز خود را با قیمت هزار و ۸۲۶ دلار به پایان رساند. شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر ۶ ارز بزرگ دیگر می‌سنجند، در پی این گزارش روند نزولی خود را ادامه داد تا جایی که به کانال ۹۱ واحدی بازگشت و به کمترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید. با آغاز مجدد معاملات در روز دوشنبه، قیمت طلا بعد از رشد یک دلاری، با افت روبه‌رو شد و در لحظاتی به زیر هزار و ۸۲۳ دلار نیز رسید، اما دوباره تا زمان تهیه این گزارش روند صعود روزانه خود را از سرگرفت. دلار نیز روز دوشنبه روندی صعودی داشت و با رشد ۳/ ۰‌درصدی به کانال ۹۲ واحدی بازگشت. با این تفاسیر مشاهده می‌شود که نوسانات شدید اونس جهانی و دلار طی ماه‌های اخیر ناشی از داده‌های ایالات متحده است.

اکثر داده‌ها ایالات‌متحده در ماه آگوست نسبت به ماه جولای کاهش یافت و این مسیر را برای صعود طلا هموارتر کرد. روز جمعه، موسسه مدیریت عرضه (ISM) اعلام کرد که شاخص مدیران خرید برای ماه آگوست، ۷/ ۶۱ برآورد شد، در حالی که خوانش این شاخص در ماه ژوئیه ۱/ ۶۴ بود. این شاخص، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکارهای مورد بررسی و چشم‌انداز انتظاری آنها در آینده را نشان می‌دهد. کاترین جاج، اقتصاددان ارشد CIBC در این باره گفت که داده‌های ISM و بازار کار نشان‌دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات‌متحده است؛ زیرا نوع دلتای کووید-۱۹ در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال، او افزود که با توجه به پشت‌سر گذاشتن موج دلتا، این کاهش سرعت می‌تواند موقتی باشد.

طلا برای ادامه روند صعودی خود نیازمند شکستن مقاومت هزار و ۸۳۰ دلار است که از نظر تاریخی مقاومتی مهم و قوی برای آن به شمار می‌رود. در همین راستا معامله‌گران وال‌استریت و غیرحرفه‌ای هر دو در نظرسنجی هفتگی کیت‌کو در روز جمعه برای این هفته روندی صعودی در بازار طلا پیش‌بینی کردند، اما شکستن ناحیه مقاومتی پیش‌روی طلا نیارمند تقاضای قابل‌توجه از طرف گاوهای بازار است.

آخرین پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه در صفحه پیش بینی طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.