کد مطلب: ۵۷۷۸۸۸

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ شهریور / افت قیمت سکه در انتظار کاهش قیمت دلار

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ شهریور / افت قیمت سکه در انتظار کاهش قیمت دلار

اون جهانی طلا در بازار امروز کاهش یافت و قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند. سکه با افت قیمت همراه بود اما توانست در کانال ۲۷ هزار تومان باقی بماند. سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۸۲۵ دلار کاهش پیدا کرد. در کنار کاهش اونس طلا قیمت طلا و سکه با کاهش همراه بودند. حفظ کانال ۲۷ هطار تومانی یرای قیمت دلار یکی از عوامل مهم برای باقی ماندن قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان شد.

دیروز قیمت سکه با کمی افزایش همراه بود اما در کنار آن حباب سکه کاهش یافت. دیروز یکشنبه حباب سکه امامی بیش از ۶۰ هزار تومان زیاد شد و در محدوده ۵/۳ درصدی قرار گرفت.

تعدادی از کارشناسان بازار سکه این موضوع را به رفتارهای هیجانی موجود در بازار مرتبط می‌دانند. از نگاه آن‌ها سکه بازان با جوسازی احتمال رشد اونس طلا در آغاز بازارهای جهانی، فلز گران بهای داخلی را در روز یکشنبه به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آوردند.

معامله گران باور دارند که هم چنان نوع نوسانات قیمت دلار، مهم ترین عامل تعیین کننده رفتار افزایشی یا کاهشی سکه خواهد بود. به باور آن‌ها رفتن دلار به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی، سطح خریدها را در بازار سکه بالا می برد و حرکت به سوی حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، فروشندگان در بازار سکه افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به نوسان قیمت دلار در بازار امروز ۱۵ شهریور و افت اونس جهانی، فعالان بازار سکه منتظر رفتار نرخ ارز در بازار روزهای آینده هستند؛ اگر قیمت دلار کانال ۲۷ هزار تومان را از دست بدهد احتمال دارد سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست بدهد.

آرامش نسبی در بازارهای جهانی طلا

سایت اتحادیه طلا تهران نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در پی تقویت انتظارات برای ادامه تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا برای مدت طولانیتر در بالاترین قیمت دو ماه و نیم گذشته ایستاد.

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد اشتغال غیرکشاورزی آمریکا ماه میلادی گذشته ۲۳۵ هزار مورد افزایش داشته که بسیار پایینتر از پیش بینی اقتصاددانان بود. استخدام کمتر در بخش سرگرمی و مهمانپذیری در پی شیوع کرونای دلتا در ضعیف شدن اشتغالزایی نقش داشت. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اشاره کرده بود که رسیدن به اشتغال کامل پیش شرط بانک مرکزی برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه است.

بعضی از سرمایه گذاران طلا را پوشش ریسک در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی می بینند. از سوی دیگر نرخهای بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور در یادداشتی نوشت: انتظار داریم روند صعودی برای طلا ادامه پیدا کند و هدف طلا ۱۹۰۰ دلار در کوتاه مدت است. آمار روز جمعه باعث شد شاخص دلار به پایینترین سطح از چهارم اوت نزول کند.

آخرین اخبار مربوط به پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را در صفحه پیش‌بینی طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.