کد مطلب: ۵۴۹۴۰۶

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه طلا معتقد است اگر نرخ ارز تعادلی شود، روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به روند متعادل خود برمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان بازار دیروز ۱۷ خرداد انس جهانی طلا با کمی کاهش به ۱۸۸۳ دلار رسید. همچنین قیمت سکه با افزایش همراه بود و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۷۴۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه با شش هزار تومان تومان افزایش، یک میلیون و ۸۵ هزار تومان معامله شد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش انس جهانی در بازار دیروز اشاره کرد و توضیح داد: با وجود کاهش انس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش همراه بود. دو عامل مهم و موثر در تعیین قیمت طلا و سکه انس جهانی و نرخ ارز داخلی است.

رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد اگر طلا روند بازار آتی خود را طی کند و اتفاقات سیاسی خاصی رخ ندهد، طلا می‌تواند به روند تعادلی برگردد و با کاهش قیمت همراه باشد.

ابراهیم محمدولی درباره آینده بازار طلا و سکه با توجه به آن که تقاضا در بازار طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته است معتقد است اگر تلاش مسئولان اقتصادی به نتیجه برسد و نرخ ارز به روند کنترلی خود برگردد، بازار طلا رفته رفته به بوند تعادلی همراه با کاهش قیمت نزدیک می‌شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

نوسان محدود اونس طلا

اونس طلا در معاملات روز گذشته تحت‌تاثیر تغییرات مثبت ارزش شاخص دلار، ابتدا روند کاهشی داشت، اما عوامل افت بازده اوراق قرضه خزانه آمریکا و چشم‌اندازهای سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی، کاهش بیشتر اونس را محدود کرد.

به این ترتیب فلز گرانبها در معاملات روز گذشته (درساعت ۲۰ به وقت تهران) به قیمت ۱۸۹۳ دلار رسید. بهای طلای جهانی همچنان تحت‌تاثیر گزارش‌های اشتغال آمریکا و امید به بهبود شرایط اقتصادی کشور، افت نسبی را شاهد بود که در این بین سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط فعلی به خرید سرمایه‌های کم‌ریسک‌تر روی ‌آوردند. بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران فنی درصورتی‌که طلا به زیر سطح ۱۸۸۰ دلار برسد احتمال کاهش موقت جذابیت این فلز را به‌همراه خواهد داشت.

تلاطم‌های معنادار سکه

تلاطم‌های بازار طلا و سکه که ناشی از هیجانات و تصمیمات نادرست عده‌ای از معامله‌گران سکه بود در چند روز اخیر به مرور کاهش یافته است و نرخ این فلز ارزشمند داخلی تحت‌تاثیر عوامل منطقی همچون قیمت دلار و طلای جهانی در حال تغییر است؛ بنابراین بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در روز گذشته به نرخ ۱۰میلیون و ۸۸۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و حباب این فلز زرد گرانبها به بیش از ۲۰۰ هزار تومان رسید، در حالی‌که این رقم در هفته گذشته منفی بود.

بر اساس تحلیل کارشناسان فنی این بازار، ارزیابی سکه از منظر فضای انتخاباتی و مذاکرات هسته‌ای با تقاضای خرید پایین، پتانسیل رشد قیمتی در آن دیده می‌شود و این موضوع با رشد بیشتر نرخ اونس طلا و تثبیت سکه در بالای سطح کنونی می‌تواند بر ادامه روند صعودی این کالا مثبت واقع شود.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این نظر رو بچه قنداقی هم می‌تونه بده

  • ناشناس

    این اخبار گذشته است یا پیش‌بینی آینده؟

  • ناشناس

    قیمت که کاهشی میشه میگید قیمت طلا نزولیه ،افزایشی میشه میگید صعودیه متوجه شدید هر روز یه نظر میدید؟ کارشناس اونه که بگه طلا در طول یک هفته یا دوهفته بالا میره یا پایین نه اینکه با شرایط نظرش رو عوض کنه

    • ناشناس

      موافقم

  • ناشناس

    از کرونا چه خبر

  • ناشناس

    توروخدا بیارید پایین قیمت طلا رو تامابتونیم بخریم مگه چی میشه

    • میلاد

      اگر دعات مستجاب شد تونستی طلا بخری
      دعا کن قیمت اقلام خوراکی مثل مرغ هم ارزون بشع منم بتونم آزوغه بخرم / از گرسنگی دارم میمیرم….مردم به فکر چی هستنو ؛من بفکر چی ?..

  • ناشناس

    لطفا پیش بینی قیمت امروز را بگویید ؟