کد مطلب: ۵۸۰۹۹۲

سکه چشم انتظار قیمت بازار ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ شهریور

سکه چشم انتظار قیمت بازار ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ شهریور

ارزش دلار با افزایش احتمال تقویت زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بالا رفت و باعث شد قیمت طلا بیش از ۲درصد سقوط کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گزارش پنج‌شنبه که نشان داد فروش خرده‌‌‌فروشان آمریکا به طور غیرمنتظره‌‌‌ای رشد کرده است، ارزش دلار با افزایش احتمال تقویت زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بالا رفت و باعث شد قیمت طلا بیش از ۲درصد سقوط کند. بخشی از این ریزش در آخرین روز معاملاتی جبران شد، اما بالا ماندن ارزش دلار باعث شد که بهای این فلز گرانبها تا سطح ۱۷۵۴دلار پایین کشیده شود و افت ۸/ ۱درصدی را در کارنامه هفتگی به ثبت برساند.

افزایش بازده اوراق قرضه و بهبود ارزش دلار آمریکا بی‌‌‌میلی سرمایه‌گذاران در بازار طلا را تشدید کرده است و برای جذب دوباره علاقه سرمایه‌گذاران، باید قیمت هر اونس طلا به بالای ۱۸۳۰ دلار برگردد. پس از سقوط ۴۰ دلاری قیمت طلا حالا همه نگاه‌‌‌ها به اجلاس بعدی فدرال‌‌‌رزرو است تا در مورد زمان‌بندی کاهش برنامه‌‌‌های حمایتی این بانک شفاف‌سازی کند.

نزول بهای اونس طلا در انتهای هفته، وضعیت دشواری را برای دارندگان فلز گران بهای داخلی ایجاد کرده است. ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دست داده است و به همین خاطر در جریان بازار امروز قیمت سکه با ادامه روند کاهشی قیمت مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد.

فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند که کاهش قیمت دلار در بازار امروز به پایین‌تر از کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و باعث شد قیمت سکه مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ را از دست بدهد. اگر قیمت دلار در زوند کاهشی قرار بگیرد احتمال دارد قیمت سکه به ارزش ذاتی خودش (یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) نزدیک‍‌تر شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه روی خط حساس / رکود در بازار سکه

روز شنبه، قیمت سکه تا خط حمایتی حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد. به گفته تحلیل‌گران فنی، فلز گران‌بهای داخلی در هفته‌های اخیر بارها در برابر شکسته شدن محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مقاومت کرده است. ولی در صورت از دست رفتن این حمایت، میزان فروش‌ها در بازار به شکل معناداری بیشتر خواهد شد. سکه بازان در شرایط کنونی تا حدی با امید به افزایش قیمت دلار با قدرت زیاد در موقعیت فروش قرار نگرفته‌اند.

افت بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی، وضعیت دشواری را برای دارندگان سکه به وجود آورده است، به طوری که هر سکه امامی در پی افت طلای جهانی و همچنین کم‌رمق ماندن تقاضای خرید این کالا، روز گذشته شاهد افت قیمت بود و در سطح ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

رکود در بازار سکه و طلا به دلیل نبود تقاضا در ماه‌های محرم و صفر تشدید شده است و از طرفی بحث مذاکرات برجام، نوسان نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا میزان معاملات در بازار افت کند. اگر نوسان اونس جهانی و روند نزولی قیمت دلار در روزهای آینده ادامه‌دار باشد، با وجود کاهش تقاضا در بازار، افت قیمت طلا و سکه دور از انتظار نیست، اما رویدادهای بین‌المللی نظیر برجام می‌تواند بر نرخ ارز تاثیر بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.