کد مطلب: ۴۱۵۸۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت طلا در سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت طلا در سال 2020

موسسه خدمات مالی و بانکداری آمریکایی گلدمن سَکس در یادداشتی با اشاره به عدم قطعیت سیاسی و افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در سه ماهه اول سال 2020 به 1600 دلار خواهد رسید.

گلدمن سَکس، موسسه خدمات مالی و بانکداری آمریکایی، به‌تازگی در یادداشتی به پیش‌بینی قیمت جهانی طلا پرداخته است. در این یادداشت پیش‌بینی شده است که قیمت طلا در سال 2020 و تا پایان ماه مارس (اسفند-فروردین) با 0.9 درصد رشد به هزار و 600 دلار به‌ازای هر اونس خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر ، گلدمن سَکس در پیش‌بینی‌های سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه، با اشاره به عواملی چون عدم قطعیت سیاسی، افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود، افزایش پس‌انداز خانوارها، نرخ‌های بهره پایین، سبقت عرضه بر تقاضا در بازار سرمایه و فروش زودهنگام سهام، رشد بازارهای نوظهور، رشد معتدل تولید معادن طلا، افزایش خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی و مباحث مربوط به نظریات پولی مدرن از سوی سیاستگذاران، این چشم‌انداز را ارائه داده است.

تحلیلگران این بانک آمریکایی نسبت به آینده طلا خوشبین هستند و اعلام کرده‌اند که در سال 2020 به‌دلیل آشفتگی‌های موجود، تقاضا برای دارایی‌های امن به‌ویژه فلز زرد افزایش خواهد یافت.

در بخشی از این یادداشت آمده است که به دلیل عدم قطعیت سیاسی و تضعف اعتماد مصرف‌کننده، بازار سهام در سال آینده با افت مواجه خواهد شد.

برآورد گلدمن سَکس این است که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در سال جاری 750 تن و در سال آینده 650 تن طلا خریداری خواهند کرد. این روند قطعا به رشد قیمت جهانی طلا کمک خواهد کرد.

در عین حال، افزایش ثروت می‌تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا و در نهایت افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت شود. اقتصاددانان این بانک انتظار دارند، اقتصادهای نوظهور که بخش عمده‌ای از خریدهای جهانی طلا را انجام می‌دهند، تا سال 2024 سالانه و به‌طور متوسط 7.8 درصد رشد کنند.

این در حالی‌ است که نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی افزایش یافته است. کاهش آمار اشتغال در آمریکا از یک‌سو و معکوس شدن منحنی بازدهی اوراق قرضه از سوی دیگر خبر از وقوع رکود قریب‌الوقوع می‌دهد.

تحلیلگران همچنین توصیه کرده‌اند که سرمایه‌گذاران بهتر است بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به طلا اختصاص دهند. اگرچه طلا نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین اوراق قرضه دولتی شود، اما اختصاص بخشی از سبد سرمایه‌گذاری به فلز زرد بسیار منطقی است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرضیه

    والا منم امروز میخواستم برم بخرم که پول از دستم نره. الان سایت و نگا کردم یکی میگه کاهش پیدا میکنه یکی میگه رفته رفته افزایش پیدا میکنه ….

  • ناشناس

    مفید