خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۹۶۱۹

شرایط نامطمئن بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر

شرایط نامطمئن بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر

قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دنبال افت اونس جهانی و کاهش نسبی قیمت دلار از دیروز عصر روند کاهشی داشت. ادامه راه قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز اونس جهانی طلا افت حدود پنج دلاری را ثبت کرد و قیمت دلار نسبت به عصر روز گذشته حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. کاهش اونس جهانی در کنار از دست رفتن کانال ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان دلار باعث کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان را ثبت کرد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان اعلام شد.

برخی از معامله‌گران به دنبال رسیدن سکه به کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ تومان برای سودگیری هستند بنابراین حجم تقاضا در بازار سکه کاهش یافته است. با توجه به نوسان‌ نرخ ارز و به دنبال آن قیمت سکه در چند روز گذشته برخی از تحلیل‌گران فنی بازار سکه عقیده دارند تا تثبیت نشدن قیمت دلار نوسان‌ قیمت در بازار سکه ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش تقاضا در بازار وجود ندارد.

یکی از شروط افزایش قیمت سکه افزایش قیمت دلار و افزایش تقاضا در بازار است که این مساله در بازار چند روز گذشته کم‌تر دیده شده است.

یکی از دیگر از موانعی که در بازار سکه وجود دارد افزایش میزان فروش در زمان افزایش قیمت سکه است. دیروز قیمت سکه به مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نردیک شد و همین موضوع باعث افزایش فروشندگان سکه شد.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، برخی از معامله گران باور دارند که قیمت دلار از فاز نزولی خارج شده است و این ارز می تواند به راحتی خود را به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برساند. در واقع امید به چنین افزایشی است که سکه بازان را با قدرت در موقعیت خرید قرار داد. در کنار این،‌ ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز سه شنبه به طور قابل توجهی بالا آمد و به سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. افزایش ارزش ذاتی سکه دیگر عاملی است که سکه بازان را به روند روز جاری امیدوار کرده است. هم چنین کمی حباب سکه در روز گذشته کاهش یافت و این موضوع کمک کرد که قیمت سکه طبیعی تر و احتمال افت یکباره آن، محدودتر شود.

با وجود تمام این متغیرها، تحلیل گران فنی هم چنان باور دارند که برخی از معامله گران در آستانه محدوده ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی‌،‌ اقدام به سودگیری خواهند کرد. از نگاه آن ها، بازار در شرایط چندان مطمئنی قرار ندارد که معامله گران روی خریدهای خود تا زمان زیادی باقی بمانند. از این زاویه دید،‌بخشی از معامله گران ممکن است امروز بخشی از سکه های خریداری شده در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به فروش برسانند.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.