کد مطلب: ۴۸۶۷۷۵

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا آخر هفته / سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حباب دارد

پیش‌بینی قیمت طلا تا آخر هفته / سکه یک میلیون و 600 هزار تومان حباب دارد

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به سه عامل احتمال کاهش قیمت طلا در این هفته وجود دارد؛ اول کاهش تقاضا برای خرید طلا در داخل، دوم ثبات نسبی قیمت انس جهانی و سوم کاهش قیمت دلار.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین قیمت هر دلار آمریکا روز شنبه 29 هزار و 150 تومان برای فروش و 28 هزار و 500 تومان برای خرید اعلام شد. یعنی امروز بازار ارز با۱۸۰ تومان کاهشِ قیمت در صرافی ملی و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت در بازار آزاد ( نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته ) آغاز شد.

آیا با نوسان اندک قیمت دلار قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ارزان می‌شود؟ دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که با ثبات انس جهانی طلا قیمت طلا تا پایان هفته جاری روند کاهشی خواهد داشت. علت کاهش قیمت طلا در هفته جاری نیز پر واضح است؛ اول کاهش چشم‌گیر تقاضا؛ دوم ثبات ادامه‌دار قیمت انس جهانی طلا و سوم ارزان‌ شدن قیمت دلار.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شرایط موجود، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا کاهش یافته است. آمارها هم حاکی از این است که قیمت انس جهانی نیز افزایش چشم‌گیری نداشته است و قیمت‌ها ثابت شده است. از این‌رو پیش‌بینی‌ می‌شود که قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ارزان خواهد شد.

هر سکه چقدر ارزان شد؟

نادر بذرافشان با اشاره به روند قیمت انواع سکه اظهار کرد: همچنین خرید سکه و طلای آب شده نیز نسبت به هفته‌های گذشته به طور نامحسوسی کاهش داشته است. براساس آمارها قیمت طلای 18 عیار با 25 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 312 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه 600 هزار تومان ارزان شده است و با قیمت 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با کاهش 170 هزار تومانی با قیمت هفت میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت‌های پنج میلیون و 150 هزار تومان و دو میلیون و 550 هزار تومان در بازار داد و ستد شدند.

او در بخش دیگر سخنانش به کاهش 300 هزار تومانی حباب سکه در مقایسه با هفته گذشته اشاره کرد و گفت: سکه اکنون یک میلیون و 600 هزار تومان حباب دارد؛ این در حالی که حباب سکه در این هفته نسبت به هفته گذشته 300 هزار تومان کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه چیز به انتخابات آمریکا مربوط میشه اگر جوبایدن انتخاب بشه طلا میاد پایین اگر ترامپ انتخاب بشه فاتحه همه ما و مسولین خوانده شده.

  • ناشناس

    سکه ۱۴ میلیون حپاب داره و طلای ۱۸ عیار گرمی یک میلیون و دویست حباب داره اگه به این قیمت فروختید حلالتون مثل شیر مادر اگر این قیمت نبود حرامتون

  • ثنا

    دروغه هر چی در اینترنت میخونید برعکس کنید بورس ریخت و الان دولت هجوم برده سمت طلا. هنوز میزنه بالا. وقتی دولت میگه میاد پایین بدونید میخواد دستتون رو خالی کنا میزنه بالا

  • ناشناس

    همین ملت خودخواه و طماع هستن که مملکت به این روز رسیده…یه مدت خرید و فروش رو کنسل کنین..بخدا نمیمیرین

  • ناشناس

    ملت کج فهم..یه مدت خرید و فروش رو کنسل کنید .اتفاقی نمیفته باور کنید به ملکوت اعلی نمی پیوندید

    • ناشناس

      کاملا موافقم?

  • ناشناس

    دلار از ۴ تومن شده ۳۰ تومن بعد ۵۰۰ تومن کم میشه میگن دلار اومده پایین.

  • ناشناس

    سلام دوستان اگه بایدن برنده انتخابات بشه طلا و دلار سقوط می‌کنه.

    • اکبر

      چطوری؟؟؟؟

  • پانیذ

    میدونین تا دو هفته ی دیگه ایا طلا میاد پایین یا میره بالا

  • آشنا

    سکه و دلار به همین قیمت میمونه یه کم بالا یه کم پایین. برای اینکه پولتون رو الکی توی پاساژا خرج نکنید میتونید بخرید . و الا بانک بزارین سپرده دراز مدت که دست نزنین لااقل بهش .

  • نوشین

    دوستان خیلی از قیمت ها اصلا ربطی به تحریم نداره این اختلاس گران همن مثل یه زنجیر بهم وصل هستن وتا به امروز منافع ملی را خصوصی کردن شک نکنید اگه مردم تحریم کنند نه تنها قیمت ها بلکه خود نادرستشون هم سقوط می کنند