کد مطلب: ۳۶۵۹۷۷

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی درباره روند قیمت طلا در ۷ روز آینده

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی درباره روند قیمت طلا در 7 روز آینده

تازه ترین نظرسنجی و بررسی پلاتز نشان می دهد که کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که حدود نیمی از تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند قیمت طلا در 7 روز آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی بقیه کارشناسان پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت یا بدون تغییر خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: پیام تند فدرال رزرو آمریکا می تواند کاتالیزور اصلی برای اصلاح قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

وی در ادامه تصریخ کرد: افزایش نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای جهانی طی روزهای آینده داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در بازار فلزات لندن در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 1254 دلار رسیده است که نسبت به هفته گذشته بیش از 1.1 درصد کاهش داشته است. هفته گذشته کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت هر اونس طلا در دامنه 1240 تا 1320 دلاری در نوسان خواهد بود. این هفته نیز کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینه بین 1240 تا 1275 دلار در نوسان است.حدود 17 درصد کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی پیش بینی کردند که قیمت طلا طی روزهای آینده باثبات خواهد بود.

از سوی دیگر 60 درصد کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که نرخ بهره فدرال رزرو مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود و 40 درصد پاسخگویان نیز تاکید کرده اند که تقاضای فیزیکی عامل اصلی تعیین قیمت طلا در روزهای آتی است.

اعلام سیاست های مالیاتی جدید در هند می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت تقاضا و واردات طلای این کشور داشته باشد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو در روزهای آینده و اوضاع سیاسی آمریکا و بریتانیا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

روشن شدن نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه نیز می تواند تا حد زیادی بر بازارهای مختلف بین المللی تاثیر گذار باشد.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.