کد مطلب: ۶۰۹۶۳۱

روزهای کم نوسان سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و اونس جهانی

روزهای کم نوسان سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و اونس جهانی

قیمت اونس جهانی طی معاملات دیروز تغییر چندانی نکرد اما قیمت طلا و سکه در بازار داخل به روند افزایشی خود ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با نزدیک شدن به ایام تعطیلات پایان سال، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۸۷ دلار و ۱۰ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و ۱۷۸۸ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۸۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت SPI، اگرچه نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ادامه دارد، عدم وجود عوارض نگران‌کننده تا حدودی باعث آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران شده و دلیل حرکت به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر بوده است.

احتمالا فضای تورمی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل سریع‌تر محرک‌های مالی تاثیر خواهد گذاشت و می‌تواند دلیل فروش طلا باشد اما ابهامات پیرامون اُمیکرون، روند نزولی طلا را محدود کرده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

آرامش نسبی بازار سکه

بازار طلا و سکه با توجه به فشارهای هیجانی روزهای قبل، از جمله روند اونس طلا در معاملات بازار جهانی و همچنین نرخ دلار در بازار داخل، روز چهارشنبه آرامش نسبی را شاهد بود؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۳میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در صورتی که قیمت طلا در روزهای آتی به بالای مرز روانی ۱۸۰۰دلار قدم بگذارد، ارزش ذاتی سکه تقویت خواهد شد و انتظارات صعودی برای این کالا بالاتر خواهد رفت.

دراین میان، تحلیلگران فنی این بازار بر این باورند که اگر قیمت سکه بالای محدوده حمایتی ۱۳میلیون و ۲۰۰‌هزار تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری روانه بازار سکه می‌شوند و این فلز زردرنگ می‌تواند حتی تا سطح ۱۳میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان رشد کند.

روند اونس جهانی

از دیدگاه تکنیکال، معاملات آتی طلای فوریه پس از روند افزایشی هفته گذشته، شاهد عقب نشینی اصلاحی است.

روند صعودی همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه دسامبر یعنی ۱۷۵۳ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۰۴.۶۰ دلار در هر اونس است.

سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۶۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته قیمت نفت خام نیمکس افزایش یافت و هر بشکه نفت خام در حدود ۷۱ دلار معامله شد. همزمان شاخص دلار آمریکا هم روند افزایشی در پیش گرفت.

همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۴۸۷ درصدی رسید.

برای مقایسه کافی است بدانیم بازده اوراق قرضه ده ساله باند آلمان در حال حاضر در حدود منفی ۰.۳۶۲ درصد و اوراق قرضه ده ساله گیلت بریتانیا حدود ۰.۷۹۸ درصد است.

حق بیمه‌ای که بازده اوراق قرضه ده ساله آمریکا برای اکثر همتایان اصلی خود دارد دلیل افزایش شاخص دلار آمریکا در ماه‌های اخیر است.

در واقع در گزارشی هفته گذشته نشان داده شد که بسیاری از بانک‌های اروپایی یوروهای اضافی خود را به اوراق قرضه آمریکا تبدیل می‌کنند و همین امر افزایش شاخص دلار را تشدید کرده است.(اقتصاد آنلاین)

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو این مملکت خراب شده و بی در و پیکر کسی نیست که بر کار اتحادیه طلا نظارتی داشته باشه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    رئیس اتحادیه طلا برای مردم توضیح دهند که طبق چه منطق و اصولی با توجه به کاهش نرخ دلار و ثابت بودن اونس جهانی طلا، قیمت طلا در ایران امروز پنجشنبه ۲ دیماه حدود ۷ هزار تومان در هر گرم افزایش داشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به احتمال زیاد رئیس اتحادیه طلا چون خودش ذینفع هست دوست نداره که قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کند!!!!!!!!!!!!!!!