کد مطلب: ۴۷۲۲۸۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

چرا بورس مثبت شد؟ / سیر صعودی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟

چرا بورس مثبت شد؟ / سیر صعودی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟

در حالی که در چهار روز کاری گذشته شاخص بازار سهام حدود 12 درصد ریزش کرده بود ولی امروز با شروع معاملات صف‌های فروش جمع شد و شاخص بیش از 1/5 درصد رشد کرد اما این سیر صعودی تا کی ادامه دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با بیان اینکه بازگشت بازار امروز بازگشتی متفاوت بود اظهار کرد: حجم و ارزش معالات نسبت به میانگین‌های قبلی پایین‌تر است، و این بازگشت بازار بازگشتی دستوری است.

وی افزود: از اینجا به بعد بازار سهام بالا و پایین زیادی دارد، اتفاقات سیاسی هم نزدیک است و روی بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ تکنیکال اگر بازار قیمت‌های قبلی خود را تجربه کند و دوباره ریزش کند، ریزشی بدتر از الان را شاهد خواهیم بود ولی این احتمال نیز وجود دارد که بازار از قیمت‌های قبلی خود با قدرت عبور کند که خب با این حجم معاملات و شاخص هم‌وزن من بعید می‌دانم.

وی در پایان گفت: این صعود بازار صعودی دستوری است و من به ماندگار بودن این فرایند امید چندانی ندارم.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینارو ول کنین. یه چیز عجیب اینکه دارا یکم امروز 10 مثبت بود

    • ناشناس

      قیمت واقعی اش هم پایین تره

  • ناشناس

    مفت خوری با ایجاد ترس و هیجان

  • ناشناس

    شاخص تو میان مدت 2300رد میکنه

  • ناشناس

    طرف ۲۰سال تو بورس فعاله ..میگه بازار بورس واسه کسانی که صبر و تحمل نداشته باشند و آمدن که یک شبه پول پارو کنند ..جای مناسبی نیست.

  • مجتبی

    بورس ایران هنوز خیلی کوچیکه و در اول راهه. فقط ارزش شرکت آرامکو عربستان ۷ برابر ارزش کل بازار بورس و فرابورس ایرانه.

    • ناشناس

      سلام خواهش میکنم دیگر منفی بازی نکنید عده ای که خودشان جرات واردشدن به بورس ندارند واز ترس سهامشان فروختند ودیگر نتوانستن خریداری کنند ومجبورند که هرروز اول وقت بنشینند انتظار سرخطی زدن همان طور که برای فروش هم همین اشخاصی که آلان منفی بازی میکنند در صف فروش می نشستند وآلان باید در صف خرید بایستند و چشمشان هم باز نمیشود که مردمی که درمنفی ها هم نترسیدن وحمایت کردند به سوددست یابند چون شما فقط دنبال منافع خودتان هستید و دلسوز مردم نیستید چون دیدید بازار ارز و سکه و طلا ضعیفتر شده و بورس رشد کرده ترسیدید و دارید کاری میکنید که مردم از بورس بترسند دیگر مردم خام حرفهای شما نمی شوند چون میدانند که اگر وارد بورس بشوند هم به خودشان کمک کردن هم جلو تورم ارز و سکه و طلا و مسکن میگیرند واز مسولین این سایت خواهش میکنیم که متنهای چنین اشخاصی که فقط به دنبال منافع خودشان هستند ومیخواهند کاری کنند که مردم از بورس زده بشوند بگیرند و متنهای آنها پخش نکنند اگر واقعا میخواهید جلو تورم بگیرید نباید اجازه بدهید که هر منفعت طلبی متن بگذارد ممنونم واقعا بورس جای سرمایه گذاری خوبی هست و باید فکر دراز مدت ومیان مدت کرد تا بتوانیم به سود دلخواه خود برسیم و نباید به حرفهای دیگران که فقط فکر منافع شخصی خود هستند واز کشورهای بیگانه خط میگیرند گوش و اهمییت داد و ریزش قبلی بورس هم همین افراد باعث شدند با ترساندن عده ای که آموزش ندیده بودند باعث ضرر مردم شدند چون دوست ندارند مردم رشد کنند و همچنین جلو تورم گرفته بشود موفق باشید

  • مهدی کافر

    سلام آقای کارشناس
    میشه لطف بفرمایید یه تحلیل برای طلای جهانی بزاری.

  • ناشناس

    با نظر ایشان موافقم.ولی اینکه صعودی شده بازم جای امیدواری س.برای هر سهم حداقل باید دو هفته صبر کرد تا سربه سر بشه.مکرو و مکروالله.

  • ناشناس

    خداراشکر.
    ایشالاه همیشه صعود داشته باشه
    تابربرفرازبورس دنیاقدعلم کنه

  • ناشناس

    سمپاش اصلن خودتویی آقای ایمان

  • محبعلی

    با گذشت هر بیست روز یک سوم ضرر جبران میشه واگر سرمایه را سه برابر کنید در عرض بیست روز همه ی ضرر ها تون جبران خواهد شد براساس فرمول سود مرکب . .البته بورس حداقل تا یک ماه سبز هست.