کد مطلب: ۵۸۶۰۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خطر جدیدی برای بورس وجود دارد؟ / شاخص چرا امروز منفی شد؟

خطر جدیدی برای بورس وجود دارد؟ / شاخص چرا امروز منفی شد؟

امروز بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی با افت ۱۰ هزار واحدی شاخص کل همراه شد و عمده گروه‌ها با تحرکات منفی همراه شدند. چرا بازار امروز بر خلاف هفته گذشته منفی شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته کلیت بازار با روندی صعودی و مثبت همراه بود و اما امروز در در اولین روز معاملاتی شاخص کل بورس با ۱۱ هزار واحد افت همراه شد و همسو با شاخص کل، شاخص هم‌وزن هم با تحرکات منفی خود چهار هزار واحد افت را ثبت کرد و گروه‌های کوچک بازار تحرکات منفی را داشتند. اما چرا بازار امروز منفی شد؟

رسول رحیم‌نیا، کارشناس بازار سرمایه درباره علت منفی شدن شاخص کل بورس به تجارت‌نیوز گفت: متغیرهای بنیادی اثرگذار در بازار سهام مثل قیمت کامودیتی‌ها و انرژی تغییری نکردند و روند صعودی آنها ادامه‌دار است.

رحیم‌نیا ادامه داد: روز گذشته دلار فردایی از کانال ۲۸ هزار تومان فاصله گرفته و به نظر می‌رسد در منفی شدن بازار امروز این عامل اثر داشته است.

وی همچنین افرود: امروز بازار سرمایه به این دلیل منفی شد که رئیس جدید بانک مرکزی در مصاحبه خود از کنتررل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: مدیریت نرخ ارز به افزایش نرخ بهره بانکی منجر می‌شود و پالس منفی را به بازار داده است.

رحیم نیا افزود: هفته گذشته با وجود آنکه روند بازار مثبت بود اما ارزش معاملات تغییری نکرد. با وجود شرایط بنیادی مناسب بازار اما مثبت‌های پرقدرتی را ندیدیم و در روزهای گذشته تحرکات بازار مثبت نزدیک به صفر بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این بورس ما را به خاک سیاه نشوند بر آیندگان نصیحت دنبال بورس نرید

  • ناشناس

    در یک اقتصاد سالم فقط بورس رشد میکنه نه بازار های دیگر

    • صادقین

      کجای این اقتصاد رانتی سالمه که بورس دستوری اش سالم باشه. تورم ۵۰ درصدی و سود بانکی ۱۵ درصدی در هیچ اقتصادی معنا ندارد. یک کمی اقتصاد بین الملل بخوانید. سود بانکی کمتر از تورم به ورود سپرده ها به بازار و افزایش نقدینگی می انجامد. اگر کنترل نقدینگی لازم باشد، حتما سود بانکی باید افزایش پیدا کند.

  • طاهری سرمور

    بادرود.خوب مگرافزایش بهره نبایدموجب رشدومثبت شدن بانکی هاوصندوق دارایکم شوداینهاهمکه منفی بودند.مشکل جای دیگراست.هیچ تحلیلی این بورس نداردجزرانت ودزدی های آشکاردرآن.حامیان سهام وبازارگردانهاخودشان سارقین اصلی شده اند.برخی سهام راکه رسدمی کنیدمی بینیدحقوقی انگارسهام چاپ می کندوباتوجه به سهامی که خریده می بینیددوبرابریابیشترمی فروشدواصلاهیچ ارزشی برای سهمی نمی شودتصورکردمی بینیدسهمی باتوجه به صورت حسابهایی که انتشارمی یابندوسودمجمع بایدازیک مبلقی پایین ترنرودولی می بینیدکه یکمرتبه چنان ریزشی می کندکه همه متعجب ومشکوک می شویدواین موجب شده که ملت حاضرندباضررزیادعطایش رابه لقایش می بخشندوخارج می شوندوبی اعتمادی که این کارشده مردم کمترحاضربه مشارکت دراموررادارندچون هیچ قانون یامسئولی ازمنافعشان حمایت نمی کند.باسپاس

  • ناشناس

    با توجه به تحریم ها دولت مجبور است کسری بودجه اش را از بورس تامین کند نمونه اخیرش فجهان که با قیمت بالا به مردم داده شد کلا بورس بیشتر سهامداران حقیقی را به خاک سیاه نشاند

    • ناشناس

      چه جوکی گفتی. فجهان قیمتش بالا بود

  • ناشناس

    امروز بازار منفی شد چون قبلا هم گفتم خیلی به شاخص کل و شاخص ساز و صفهای فریبه اول صبح آنها توجه میشه که البته این مطلوب نوسانگیر و کارگزار و مالیات بگیر هم هست طی 10 روز گذشته شاخص جعلی کل را تدریجی بالا بردند و حباب درست کردند و امروز گرون خالی کردند و فروختند و ریزش کرد و ضررش موند برای قماربازها

  • گرگ سیاه

    من که زندگیم رفت کل پولم رفت این چه مملکتی خدا

  • ناشناس

    اقایان لطفا به داد ما برسیدسرمایه مردم پای مال شد

  • ناشناس

    بقول نقی معمولی هما تو توصیح بده

  • عزیزی

    سال به سال قربون پارسال…. روحانی بورس رو برد بالا بعد پوکندش،، رئیسی باقیمانده زندگی مون رو گرفت همه صف فروش

  • داریوش

    هر که یه حرفی میزنه یا عطسه میکنه بورس ریزش میکنه پس چطور قیمت بقیه چیزها ریزش نداره