کد مطلب: ۵۰۹۳۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا یارانه کرونا واریز نشد؟

چرا یارانه کرونا واریز نشد؟

دو ماه از واریز یارانه معیشتی کرونا می‌گذرد و دو مرحله دیگر آن باقی‌ست اما همچنان متقاضیان بسیاری نسبت به اجرای ناقص این طرح معترض هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در یک سالی که از آغاز شیوع ویروس کرونا می‌گذرد دولت برای کمک به اقشار آسیب دیده طرح‌های حمایت معیشتی را دستور کار قرار داد.

در چند ماه اول دولت پرداخت یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را به حساب سه میلیون نفر در دستور کار قرار داد که در پنج نوبت تکرار شد.

در بهار امسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا نیز پرداخت شد که همه یارانه‌بگیران نقدی می‌توانستند متقاضی وام باشند. در نهایت حدود ۲۱ میلیون خانوار این وام را دریافت کردند.

در آذر ماه دولت مصوب کرد که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی و یارانه کرونا پرداخت شود. در خصوص وام، دولت دست متقاضیان را باز نگذاشت و اعلام کرد که هفت میلیون خانوار مشمول این وام شده‌اند.

در آغاز پاییز امسال، مجلس طرح پرداخت شش نوبت یارانه را به ۶۰ میلیون نفر تصویب کرد اما در نهایت طبق توافق مجلس هم تعداد یارانه‌بگیران کم شد و هم تعداد نوبت‌های پرداختی از شش به چهار نوبت کاهش یافت.

برای یارانه جدید کرونا دولت چند شرط را تعیین کرد تا از این طریق تعداد یارانه‌بگیران را کم کند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که خانوارهای فاقد درآمد و بیمه که در لیست یارانه بگیران معیشتی قرار دارند جزو مشمولان این طرح هستند. همچنین کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند این یارانه را دریافت می‌کنند.

در هر دو ماه آذر و دی، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب ۲۵ میلیون نفر از افراد بدون درآمد و بیمه که یارانه بنزین دریافت می‌کنند واریز شد و ۹ میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

هم وام و هم یارانه کرونا با اعتراض شدید مردم مواجه شد و پس از گذشت دو ماه هنوز متقاضیان بسیاری هستند که نسبت به اجرای ناقص این دو کمک حمایتی و جذف تعداد زیادی از مردم معترض‌اند.

«من نه حقوق میگیرم نه بیمه چرا برا من اصلا چیزی واریز نمیشه کسی میدونه جریان چیه»

«منم کارگرم دوماهه بیکار شدم تصادفم کردم تو خونه افتادم به غیر یارانه هیچی بهم ندادن تازه مستاجرم هستم فقط یک موتور از دار دنیا دارم»

«من کارگر هستم سه ماه است بیکارم مشکل مالی فراوان دارم به من هم معیشت کرونا تعلق نگرفته ایا انصاف است»

«ما یه خانواده ۴نفزه مستاجر نه خونه ای نه ‌ماشین نه حقوق ماهیانه شوهرم کارگر .یارانه کرونایی تعلق نگرفته واقعن بی انصافی»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسینی

    سلام چرا یارانه کرونا برای من واریزنشده من بی سرپرست هستم وهیچ درآمدی نداری بایه بچه لطفابرای ماهم واریزکنید

    • ناشناس

      اگرکمک مالی خواستین به من اطلاع دهید

    • نازنین

      سلام ما دوماه پیش عروسی کردیم خیلی گرونی بود الان ۵۲میلیون بدهی داریم سه ماه نشده هرچی طلا داشتم فروختم حتی حلقه ازدواجم? اگه میتونین ب ما کمک کنین?

    • نازنین

      سلام ما دوماهه عروسی کردیم خیلی گرون بود جهیزیه الان ۵۲میلیون بدهی داریم نه یارانه معیشتی واریز میکنن برامون نه کمک یارانه کرونا هرچی طلا داشتم فروختم حتی حلقه ازدواجم ??اگه میشه کمکمون کنید??

    • ناشناس

      والا من خیلی لازم دارم دیگه نمیتونم توضیح بدم اگه واقعا دستتون بازه و میخواین کمک کنید کمکتونو بکتبد خدا خودش گواهه خدابجاش هزاربرابرشوبهتون بده

  • ناشناس

    بله چرا 2ماه دادید ماه بهمن ندادید خیلی بی انصافی

  • کریمی

    یارانه حمایتی 29بهمن واریز نشده.چرا؟

  • ناشناس

    سلام یارانه بهمن ماه من واریز نشده دوماه اول را ریختن ولی این ماه نریختن باید کجا مراجعه کنیم کسی میدونه؟؟

  • رها

    سلام فقط ابرج یارانه کرونادادن ۳ماه دیگه ندادن چرا

  • ناشناس

    من لیسانس دارم کارگر ساختمانی هستم و مستاجر م وام یک میلیونی و کمک معیشتی کرونا رو ندادن لطفا پیگیری کنید

  • هادی

    سلام، من یارانه کرونارو ماه اذر و دی دادن ولی بهمن به من ندادن لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس

    سلام باعرض سلام وخسته نباشید. هنوز هیچ وام کرونایی به من داده نشده است . این بر اساس چ قانونی به مردم داده میشه

  • فرزین

    هنوز هیچ وام کرونایی برای من واریز نشده است

  • ناشناس

    چرا اخه اینجوری حساب میکنن این دولت من کسی رو میشناسم میلیارد هست میریزین براش برای من کارگرهستم یک برج هم نفرستادن اخهچرا؟ ا