کد مطلب: ۴۵۱۷۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با شیوع کرونا، در کدام استان چک‌های بیشتری برگشت خورد؟

با شیوع کرونا، در کدام استان چک‌های بیشتری برگشت خورد؟

احتمال برگشت خوردن چک در استان کردستان بیش از دیگر استان‌های کشور بوده، به طوری که در فروردین ماه امسال بیش از یک چهارم چک‌ها معادل ۲۵٫۲ درصد در این استان برگشت خورده‌ است.

در فروردین ماه امسال، همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا در کشور، یک پنجم از کل چک‌های مبادله شده برگشت خورده که در استان کردستان وضعیت وخیم‌تری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در فروردین ماه امسال در کل کشور بیش از شش میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده که ۴٫۹ میلیون فقره چک به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان وصول و یک میلیون و ۱۲۲ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

آمارها نشان می‌دهد احتمال پاس شدن چک در فروردین ماه امسال به شدت کاهش یافته که استان‌های کردستان، ایلام و هرمزگان در وضعیت بجرانی‌تر قرار گرفته‌اند.

64538

در فروردین ماه امسال در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی بـه کل چک‌های مبادله‌ای، متعلق به استان گیلان و قزوین بوده؛ به طوری که در این استان‌ها به ترتیب بیش از ۸۷ و ۸۶ درصد چک‌ها وصول شده است.

از سوی دیگر احتمال برگشت خوردن چک در استان کردستان بیش از دیگر استان‌های کشور بوده، به طوری که در فروردین ماه امسال بیش از یک چهارم چک‌ها معادل ۲۵٫۲ درصد در این استان برگشت خورده‌ است.

بعد از استان کردستان، استان‌های ایلام و هرمزگان در صدر استان‌های با بیشترین سهم چک‌های برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.