کد مطلب: ۳۳۷۳۵۸

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کارگروه ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک تشکیل شد

کارگروه ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک تشکیل شد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران می‌گوید: اقدامات قابل توجهی برای ترخیص خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک انجام شده که با تشکیل کارگروهی قرار است به ترخیص کالاهای دپوشده سرعت بخشیده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌هاست گفته می‌شود که پرونده حقوقی ترخیص خودروهای خارجی در گمرک در راهروهای پاستور در حال دست‌به‌دست شدن است. حالا اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور گفته است که « کالاهای انباشته‌شده در بنادر باید به سرعت تعیین تکلیف و ترخیص شوند »

حجم انتقادها درباره کالاهای دپوشده در گمرک آن‌قدر بالا گرفته است که برای اولین بار یک مقام رسمی در دولت دوازدهم نسبت به کالاهای دپوشده به مدیران اجرایی کشور هشدار داد. از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار خودروی خارجی در گمرکات خاک می‌خورد که با سرد و گرم شدن هوا، سرمایه‌های 5 هزار میلیارد تومانی مردم در حال از بین رفتن است.

در همین زمینه سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضعیت خودروهای دپوشده در گمرک به تجارت‌نیوز گفت: کارگروهی از سوی وزارت اقتصاد، صمت، گمرک و سازمان تملیکی تشکیل شده تا درباره خودروهای دپوشده در گمرک تعیین تکلیف شود. ممکن است برای ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک برخی مقامات موضع‌هایی را مطرح کنند، بنابراین این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

خودروهای دپوشده در گمرک

سرپرست سازمان توسعه تجارت می‌گوید: اقدامات قابل توجهی برای ترخیص خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک انجام شده که با تشکیل این کارگروه قرار است به ترخیص کالاهای دپوشده سرعت بخشیده شود.

ترخیص خودروها منتظر دستور مقامات اجرایی کشور

محمدرضا مودودی با اشاره به سخنان اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه کالاهای انباشته‌شده در بنادر باید به سرعت تعیین تکلیف و ترخیص شوند، اظهار کرد: سخنان معاون اول ریاست جمهوری در ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک بی‌تاثیر نیست. اقدامات قابل توجهی برای ترخیص خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک انجام شده که با تشکیل این کارگروه قرار است به ترخیص کالاهای دپوشده سرعت بخشیده شود.

سرنوشت خودروهای دپوشده در گمرک ابهامات زیادی را برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد کرده است. سرمایه‌های دپوشده مردم مدت‌هاست که در گمرک در حال خاک‌خوری است که درباره زمان ترخیص خودروهای وارداتی یک منبع آگاه در گمرک به تجارت‌نیوز گفته است: «هنوز ابلاغیه جدیدی به گمرک اعلام نشده است و برای ترخیص خودروها منتظر دستور مقامات اجرایی کشور هستیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۱۴هزار دستگاه تعداد خودروهای دپوشده در گمرک