کد مطلب: ۱۵۵۴۵۳

نصب کاشی ماندگار سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر تهران

نصب کاشی ماندگار سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر تهران

نقشه فرهنگی تهران به خانه‌ شاعر تهران «محمدعلی سپانلو» رسید و «کاشی ماندگار» سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر سردر خانه‌ این شاعر نصب شد تا مقصد گردشگران برای دیدن خانه‌ چهره‌های فرهنگی از این مسیر نیز بگذرد.

کاشی ماندگار عصر روز سه‌شنبه (هفتم شهریور) سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر و مترجم فقید با حضور مهدی اخوت دوست قدیمی و وصی او به پاس خدمات این شاعر و معرفی هرچه بهتر او نصب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی سپانلو شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر ۲۹ آبان ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و در طول عمر ۷۵ ساله خود علاوه بر ترجمه آثار مختلف و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخت.

او در کنار برگردان آثار ادبی، مجموعه‌های شعری از جمله «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «فیروزه در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، و «قایق‌سواری در تهران» را در کارنامه خود دارد. همچنین آثاری از نویسنده‌های مطرح دنیا مثل آلبر کامو و ژان‌ پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌ است.

با توجه به این‌که «تهران» از اصلی‌ترین عنصرهای شعر محمدعلی سپانلو بود، یکی از لقب‌های او «شاعر تهران» است. او در بسیاری از شعرهایش کم‌وبیش به تهران اشاره‌هایی دارد، اما در سه مجموعه «خانم زمان»، «هیکل تاریک» و «قایق‌سواری در تهران» زادگاهش را به‌عنوان محور اصلی شعر و در حد یک اسطوره مطرح می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.