خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۳۸۶۵

کاهش قیمت در بازار سکه ادامه دارد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۲۸

کاهش قیمت در بازار سکه ادامه دارد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۲۸

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار و سودگیری سرمایه‌گذاران، اندکی کاهش یافت اما نگرانی‌های اقتصادی افت قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۱۴ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۴۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

آوتار ساندو، مدیر ارشد بخش کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز" درباره وضعیت بازار گفت: سودگیری زیادی انجام شده اما روند صعودی طلا تغییری نکرده است. اگر به وضعیت کلی نگاه شود، آمار اقتصادی بد هستند که به معنای اجرای دور بیشتری از تدابیر محرک مالی است و بانکهای مرکزی قطعا نرخهای بهره را در چنین شرایطی پایین نگه می دارند.

جدیدترین آمار منتشره نشان داد که خرده‌فروشی آمریکا در مارس کاهش پیدا کرد و تولید کارخانه های این کشور بیشترین کاهش را از سال ۱۹۴۶ داشت و نگرانی‌ها را نسبت به رشد منفی اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول برانگیخت. اعتماد تجاری ژاپن هم در آوریل به پایینترین حد خود در یک دهه اخیر سقوط کرد و خرده‌فروشی انگلیس در دو هفته اول قرنطینه بیش از یک چهارم کاهش پیدا کرد.

بسیاری از کشورها و بانک‌های مرکزی برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرای تدابیر محرک مالی و اقتصادی پرداخته‌اند که اقدامات مذکور از افزایش قیمت طلا حمایت می‌کنند. کاهش نرخ‌های بهره هم هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند می‌افزاید.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهان سقوط کردند در حالی که دلار و اوراق قرضه رشد چشمگیر خود را پس از انتشار آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا حفظ کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، به ۲۲۱۴ دلار و ۴۸ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۷۶ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۵ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۷ با ۱۰۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۵۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۷ با ۹۵ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۶،۹۰۵ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و۸۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۳۹۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس تازه عروس ودومادا چیکارکن اینجوری پیش هیچکس دیگه نمیتونه ازدواج کنه کاش قیمته طلا برگرده به همون ۹۸ هزار تومن

  • کیومرث

    هیچ چیزی در ایران پایین نمیاد

    • ناشناس

      اره واقا

  • ناشناس

    عجب !!!!!!!!حالا چیکار کنیم ؟؟؟؟؟ خوشحال باشیم ؟ ناراحت شیم؟ این خبرا بدرد اونایی میخوره که سکه دارن ما نه سکه داریم نه پول خریدشو . با تشکر .زیر خط فقر.

  • ناشناس

    ما که دلار ۱۵۸۰۰۰کمتر ندیدیم

    • مسعود

      این هفته خواهید دید.
      دلار در مسیر کاهشی قرار دارد

  • علی

    انقدر بازار گرمی نکنید وقتی انس جهانی پائین بیاد قطعا قیمت پائین میاد

  • غلام سیا

    به شایعات گوش نکنید، دلار4200 تومانه، اینقدرنگید15500?همه چی هم بر وفق مراده?زیرخط فقر

  • مهدی

    با سلام خسته و نباشید.
    اینجانب مهدی رستمی 5سال بود بیکار بودم با مشورت یکی از دوستان رفتم تو بورس نزدک نمیدونستم چجوری بود اولاش من ماشینمو فروختم رفتم تو این کار الان خدارو شکر یکسال هستم و راضی ام هم ماشین خریدم هم خونه.بخداوندی خدا دیگه ازاین راحت شدم که برم تو شرکت جون بکنم تا شب اخرش بهم سه تومن بدن… برید پرس و جو کنید منم شمارمو میزارم راهنمایتون میکنم تا جایی که بتونم یاعلی

  • مهدی

    با سلام
    اینجانب مهدی رستمی با 5سال سابقه کار تو شرکت که یکسال پیش منو از شرکت انداختن بیرون و خیلی گشتم دنبال کار که پیدانتونستم کنم خدا خواست من دوستمو دیدم و منو اشنا کرد با بورس نزدک الان خدارو شکر من یکسال توشم ماشینمو فروختم رفتم تو بورس اما الان هم ماشین دارم هم خونه و از کار کردن تو شرکت باحقوق 3ملیون تومن دیگه راحت شدم.بریدپرس و جو کنید منم شمارمو میزارم تا راهنماییتون کنم اما من که خیلی خیلی راضی ام. یاعلی

    • ناشناس

      سلام من هم بیکارم. لطف کنید من هم راهنمایی کنید من پول هم ندارم

    • مهران

      سلام دوست عزیز شما مگه چقدر سرمایه گذاشتین که بعد ار یکسال هم ماشین خریدیم هم خونه؟چون خودم بورس کار میکنم،حتما نماد خاصی خریدین که اینقدر سود داشته مثلا ومشان یا سرمایه اولیتون خیلی زیاد بوده ،شاید پانامرا داشتین فروختین وگرنه با سرمایه کم همجین بازده ای نداره

  • ناشناس

    تونون شبمون موندیم دیگه چکاربه طلا ودلار داریم کرایه خونه ها سربه فلک کشیده خدابهمون رحم کنه

  • ناشناس

    ما میخوایم آهن بخریم
    بخریم یا نخریم???