خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۶۶۷۹

سیمان صادر نمی‌‌شود/ قیمت کاهش می‌یابد؟

سیمان صادر نمی‌‌شود/ قیمت کاهش می‌یابد؟

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، از کاهش قیمت سیمان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت که این محصول، صادر نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسدالله کشاورز، گفت: علت اصلی مساله سیمان قطعی‌های برق است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: امسال در شرایط خشکسالی قرار داریم و حجم تولید نیروگاه‌های آبی کاهش و از سویی دیگر مصرف برق افزایش داشته است.

کشاورز بیان کرد: در بخش سیمان صادراتی نداریم و صادرات تنها به صورت کلینکر است؛ آن هم آنقدری نیست که بر روی بازار تاثیر بگذارد.

او در پایان تاکید کرد: با قول‌هایی که وزارت نیرو در بخش برق به ما داده است، از هفته‌های آتی شرایط در این بازار پایدار می‌شود ( اقتصادآنلاین ).

شایعه خروج سیمان از بورس کالا

بررسی‌ها حاکی است بر مبنای جلسات آخر هفته در وزارت صمت و صورت‌جلسه مربوطه، تولید سیمان کشور به‌دلیل محدودیت برق به میزان زیادی کاهش داشته و در تناسب با تقاضا نیست.

برپایه این گزارش، بورس کالا تا زمان فراهم شدن شرط عرضه کافی از سوی تولیدکنندگان سیمان متناسب با تقاضا، اجازه عرضه در بورس را نمی‌دهد.

همچنین محدودیت‌های برق تا شهریور ادامه‌دار است و تولید سیمانی‌ها تا آن زمان به حالت عادی برنمی‌گردد.

بر این اساس، پیشنهاد وزارت صمت به دولت، عدم عرضه سیمان در بورس کالا به مدت محدود بوده و نه خروج سیمان از بورس کالا.

بدیهی است در صورت تامین برق مورد نیاز سیمانی‌ها، موضوع عدم عرضه در بورس کالا منتفی می‌شود و عرضه طبق روال گذشته می‌تواند تداوم یابد ( معدن۲۴ ).

جلسه‌ای بدون حضور نماینده بخش خصوصی

هاشم آردم، فعال بازار سرمایه، روز گذشته در همین رابطه در توییتر نوشته است: در جلسه تصمیم‌گیری درباره خروج سیمان از بورس کالا نه نماینده‌ای از بورس کالا حضور دارد و نه نماینده‌ای از انجمن تولیدکنندگان سیمان ( اقتصاد آنلاین ).

1 24

مطالعه متن کامل گزارش شایعه خروج سیمان از بورس کالا پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه صنعت و معدن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دولت اگه راست میگه جلو صادرات رو بگیره یه سر بزنید به مرزهای کشور متوجه میشین چه تعداد تریلر تو صف هستن برا خروج چرا دروغ تحویل مردم میدین امروزه با این رسانه ها مردم رو چی فرض نکنید

    • ناشناس

      احسنت، درود بر شما

    • ناشناس

      درود به شما دقیقا همینطور است نمی‌دانند ما با راننده ها در تماس هستیم

  • ناشناس

    چیزی به نام ارزونی تو این مملکت وجود نداره اینا همش سیاست بازیه یک کارگر بدبخت از اول سال تا آخر سال یکبار حقوقش رو زیاد میکنن ولی سیمان از اول عید تا حالا چهار بار روش گذاشتند دودش همش تو چشم اون کارگر بدبخت میره

  • ناشناس

    مسئولین به اصطلاح مسئول با روح وروان مردم بازی میکنند.قیمت سیمان را۸۰درصدبالا میبرند،صادرمیکنند،بعد وعد ووعید میدن اون هم دروغ …صادر نمیشود…قیمت پائین می آید…علت قطعی برق است!!
    آیا وقتی برق بوفور بود سیمان قیمتش پائین آمد؟
    خدا مرگ بده به مسئولین بی مسئولیت ودروغگو ورمال فکر میکنید مردم دروغهایتان رامیپذیرند؟؟؟؟؟

  • سیمان صوفیان.

    برق بهانه هست.همه کارخانه های سیمان موتورهای برقی بزرگی دارند.موقع قطع برق از اون موتورها استفاده میکنند.

  • ناشناس

    واقعا این حرفا تکراری شده آخه چه ربطی به برق داره…؟
    همش به فکر کشورهای دیگه هستید وضع خودمون اینه

  • ناشناس

    فقط یک کلام خجالت بکشید

  • علی

    حساب این ملت ساده لوح بدستشون اومده،قیمت ۸۰ چند روزی نگه می‌دارند که ملت به ۶۰ راضی باشه،،مشکل و مقصر خوده مردم هستن که به راحتی رضایت به هر گرونی میدن،،

  • ناشناس

    ما تعزیرات در ایران نداریم اسم تعزیرات میاد فقط درب مغازه ها تعزیراتی ها هستن جریمه میکنند یا باج میگیرند دولت یازددهم فقط به نفع جیب خودشان کار کرد و نه مردم !! وگرنه برق قطع شدن کارخانه ها همه بهانه است الان فروش سیمان داخلی از قیمت صادراتی هم بالاتر رفته اتحاد صنفی هم نظارت نداره اغلب اتحادیه ها مسئولین بی کفایت داره وگرنه این نمیشد وضع مسکن وگرنه این نمیشد گرانی های دیگر

  • ناشناس

    سیمان ۸ ماه پیش صادر شد با تمام قدرت رفت یکم دیر از خواب بیدار شدند مسولان

  • ناشناس

    وقتی مسئولین روی حرف خودشون وای نمی ایستند وقتی مجلس یک قانونی را تصویب میکنه دو روز دیگه برخلاف اون مجلس و دولت عمل میشه زنده ۳۷سال دارم از اول تا حالا ندیدم دولت یک قانونی اجرا کنه که به نفع مردم باشه کسی هست بگه من بیچاره تمام سعی خودمو کردم یک ساختمان بسازم ۲روزه قیمت سیمان و میلگرد بشه ۲برابر این کجاش اسلامی است مسئول بی فکر و بی تدبیر که خودت امید داری ولی مردم نامیدن از شما