کد مطلب: ۵۰۹۰۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶ پیش‌بینی از آینده بازارها / آینده کدام بازار بهتر به نظر می‌رسد؟

۶ پیش‌بینی از آینده بازارها / آینده کدام بازار بهتر به نظر می‌رسد؟

در هفته اخیر بازدهی همه بازارها منفی بود و بیشترین ریزش قیمت در بازار دلار با بیش از پنج درصد افت بوده است. اما آینده بازارها چطور پیش‌بینی می‌شود؟ در این گزارش به شش پیش‌بینی از آینده دلار، طلا و بورس اشاره شده است.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی: با توجه به این که بخش مهمی از صادرات و بورس ما هم کالاهای اساسی است، از حامل‌های انرژی گرفته تا گروه فلزات و پتروشیمی و…، حالا این کالاها وارد روند بلند مدت افزایش قیمت می‌شوند و این می‌تواند درآمدهای ارزی ما را هم تقویت کند تا طرف عرضه دربازار ارز تقویت شود و در نتیجه قیمت دلار تعدیل شود.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران: طلا به ثبات رسیده است. بازار با حداقل قیمت‌ها مواجه شده و معتقدیم چنانچه نوسان خاصی در اونس جهانی طلا نداشته باشیم، قیمت طلا در بازار ایران ثبات نسبی را تجربه می‌کند.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه : روند تعادلی بورس ادامه دارد و به نظر می‌رسد معاملات هفته آینده و فردا با روندی متعادل و با گرایشات مثبت پیش می‌رود. همچنین باید شاخص کل در همین محدوده کف‌سازی کند تا روند صعودی پر قدرت شروع شود.

محمدخبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه: ادامه روند صعودی بازار سهام ملتزم ورود جریان پول به بازار سهام است. صف‌های خرید در دو روز پایانی معاملات هفته گذشته قدرتمند نبودند و بورس برای ادامه روندی صعودی نیازمند ورود نقدینگی از سمت بازیگران بزرگ است.

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه: با انتشار گزارش ٩ ماهه شرکت‌ها به سمت کدال و عملکرد موفق شرکت‌ها، رفتار هیجانی سهامداران تا حدودی کاهش پیدا کرد و شاهد رشد شاخص کل در آخرین روز معاملاتی بودیم. به نظر می‌رسد افت قیمتی شدید در نماد شرکت‌های بنیادی بر ارزشمندی بیشتر این نمادها افزوده است و سهامدارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.(ایرنا)

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به تغییر مولفه‌های مختلف در عرصه سیاسی و اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌شود که روند حرکتی بازار سرمایه در دو ماهه آخر سال مثبت و رو به رشد باشد. در این میان گروه‌های بانکی، سرمایه‌گذاری و پالایشی می‌توانند تاثیر بیشتری بر بازگشت اعتماد به بازار داشته باشند. وجود سیاست های تشویقی و حمایتی و سیاست‌های ارزی مثبت برای صنایع و صادرات، در کنار کاهش تنش‌های سیاسی در عرصه بین الملل، می‌تواند باعث تقویت و بازگشت آرامش به این بازار در دو ماه انتهای سال باشد.

آخرین اخبار درباره پیش‌بینی بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام و علیکم
    ضمن سرازیر شدن سرمایه ها از بازار سرمایه به سمت ارزهای دیجیتال و مصرف ماینرها در استخراج بیت کوین ها و هزینه مفت و پایین قیمت برق باعث سوء استفاده کنندگان از ارگان‌هایی که از ماینرها استفاده شده است ضمنا خاموشی های اخیر توسط وزارت نیرو که گفته است تنها راه چاره افزایش نرخ برق میباشد چون نرخ برق در کشور ما خیلی پایین است لذا مصرف ماینرها باعث افت فشار برق می‌گردد خواهشمند است رسیدگی فرمایید. با تشکرات

  • ناشناس

    دولت از مردم نوسان نگیره همه چی درست میشه کی دولت سیر میشه خدامیدونه

  • ناشناس

    .با بخش انتهایی نظر آقای عمیدی که گفته اند؛ سهام دارانی که با افق سرمایه گذاری (*بلند مدت*) در این روزها اقدام به سرمایه گذاری می کنند، می توانند در آینده بازدهی خوبی را کسب کنند، موافقم.
    ولی بخش ابتدایی نظر ایشان که گفته اند؛ شرکت های سهامی در ۹ ماه اخیر عملکرد موفقی داشته اند و توضیح نداده اند که با این عملکرد موفق، چرا ارزش سهام در این چند ماه روند نزولی داشته و در هفته آخر دیماه به کف قیمتی خود رسید و کلیشه ای گذر کرده اند، جای بحث دارد.
    .یک سوال هم از آقای عمیدی دارم، آیا شرکت های بورسی باید از طریق معاملات تجاری پول و سوددهی خود را به دست بیاورند یا از طریق فروش سهام به حقوقی ها(حقوقی ها شرکت های بزرگی هستند که توسط گروهی از مردم ایجاد می شوند) و تزریق پول و…؟
    اگر بخواهیم عملکرد شرکت های سهامی را از طریق فروش سهام به حقوقی و…، بالا ببریم در این صورت سهام ارائه شده بالاتر از میزان سود دهی شرکت ها می شود و ارزش سهام یا ریزش می کند یا اگر خیلی دقیق و حساب شده هم عمل کنیم، رشد سهام، خیلی کند خواهد بود و سرمایه دار سود چندانی نخواهد کرد.
    تزریق پول به بازار سرمایه هم مقطعی جواب می دهد و راه حل اساسی و پایه ای نیست، تنها راه حل خروج از کاهش بیشتر ارزش سهام در این شرایط، توقف فروش سهام و رونق تجاری معاملات شرکت های بورسی است.
    .با نظر آقای ابراهیمی هم کاملا موافقم.
    البته این نظر بنده است، با تشکر.

  • محمدی اصفهان

    مطلب بزارین تا مردم حمایت کنند

  • غلامرضا

    فقط نظرآقای عشریه ملاکتان باشد.فردی شجاع وصادق است.

  • حسین

    هر وقت نظرات اینجا مثبت بود باید ترسید…!

  • ناشناس

    ول کنید بابا کدام بازار بهتره. کدوم بدتره.
    نمیشه جای تجارت کردن مردم برن تلاش و کار کنن ؟
    حتما باید همه کاسب باشن؟

  • ناشناس

    پیش بینی هاشون الکی