کد مطلب: ۴۳۱۸۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از کرونا در ایران / اخبار رسمی تایید شده درباره قربانیان ویروس کرونا

آخرین اخبار از کرونا در ایران / اخبار رسمی تایید شده درباره قربانیان ویروس کرونا

اخبار متعدد رسمی و غیررسمی درباره ویروس کرونا در ایران، در چند ساعت اخیر در حال منتشر شدن است. مهمترین اخبار رسمی و تایید شده را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار متعدد رسمی و غیررسمی درباره ویروس کرونا در ایران، در چند ساعت اخیر در حال منتشر شدن است. پیش از این، روز چهارشنبه 30 بهمن ماه امسال نیز علی ربیعی اظهار کرده بود: ضروری است مردم خبرها را تنها از طریق وزارت بهداشت دنبال کرده و به توصیه‌های آن وزارت به صورت جدی عمل کنند.

در همین حال روز گذشته رسما اعلام شد کرونا به ایران رسید و دو نفر در ایران بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. امروز هم ایسنا گزارش داد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس گزارش اعلام شده هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا به کرونا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد. همچنین امروز این اخبار منتشر شد:

ـ سخنگوی دولت اعلام کرد: به دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت ونماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

ـ رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از تهیه دستورالعملی برای مقابله با کروناویروس در وسایل حمل ونقل عمومی خبر داد.

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از بستری شدن ۲ مورد مشکوک کرونا در بیمارستان روحانی این شهرستان خبر داد.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: از حضور جمع کثیری از مردم شهر در فضای بسته جلوگیری شود.

ـ در پی اعلام انتقال پنج فرد مشکوک به کرونا از قم به تهران، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن تشریح ماجرای انتقال بیماران کرونایی از قم به تهران، گفت: هنوز به طور دقیق منبع سرایت و انتقال بیماری در کشور مشخص نشده است.

کیانوش جهانپور در گفتگو با ایسنا، درباره ماجرای انتقال بیمار مبتلا به کرونا از قم به تهران که توسط رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام شد، گفت: قبل از اینکه کرونا در قم تشخیص داده شود، برخی افراد خودشان به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند. در عین حال به طور کلی پنج مورد بیمار از قم به تهران منتقل شده بود، اما از زمانیکه تشخیص در قم قطعی شد، بیمارستان قم فعال شده و دیگر بیماران را منتقل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی وجود دارد، گفت: البته برای افراد عادی استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کنیم. ماسک را برای افرادی که در محل حضور دارند و یا افراد پرخطر بر اساس پروتکل‌ها در اختیارشان قرار می‌دهیم.

ـ وزیر آموزش و پرورش همزمان با انتشار خبر فوت دونفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس از تعطیلی تمام مدارس استان قم در روز شنبه خبر داد.

ـ رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هر مورد مشکوکی که وجود داشته باشد، دلیل بر این نیست که اعلام کنیم مربوط به بیماری کروناست؛ چراکه ممکن است ما دهها آزمایش انجام دهیم، اما یک مورد آن مثبت باشد.

ـ استاندار قم گفت: تدابیر پیشگیرانه لازم برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان اتخاذ شده است و جای نگرانی نیست.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: میزان کشندگی این ویروس در آقایان بیشتر از زنان گزارش شده است.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از آمادگی تمامی مراکز درمانی در قم خبر داد و گفت: بیماری کرونا در قم کنترل شده است و مردم نگران نباشند.

ـ رییس سازمان اورژانس کشور در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، انتقال بیماران مشکوک به کرونا به وسیله آمبولانس‌های خصوصی را ممنوع اعلام کرد.

ـ مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران توضیحاتی درباره خبر ابتلای یک مسافر خارجی مترو به کرونا ارائه داد.

محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توقف متروی ایستگاه شوش به دلیل مشاهده ابتلا به کرونا طی روز جاری اظهار کرد: مسافری صبح امروز در ایستگاه متروی شوش حضور داشته که به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی همکاران ما در مترو با نیروهای اورژانس تماس گرفته و پس از حضور نیروهای اورژانس این فرد که ایرانی هم نبوده به بیمارستان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه سبب وقفه در تردد قطار مترو در این ایستگاه شد،‌گفت: اینکه مسافر خارجی مترو مبتلا به کرونا بوده یا خیر را باید مسؤولین بهداشتی و درمانی و یا اورژانس اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: قطارهای متروی تهران در هر شبانه‌روز دو بار ضدعفونی می‌شوند که یکبار صبح هنگام و قبل از ورود مسافران و یک مورد نیز پس از اتمام مسافرگیری در مترو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شعبون بی مُخ

    فقط با مردم صادق باشید و برای این ملت که همیشه در صحنه بودن دل بسوزونید …

  • ناشناس

    تو داروخونه ها ماسک پیدا نمیشه.ژل ضدعفونی پیدا نمیشه.مجبورم خودم درست کنم تو خونه با پارچه سفید.مدیریت بحران عجب غوغا میکنه

  • ناشناس

    من میدونم دیگه کارمون تمومه کارتون گالیور کیا یادشونه

  • حیدری

    درود .تواین موقعیت حداقل دولت جلوی دستفروش های مترو رو بگیره.کلی با خودشون کالا جابجامیکنن وخیلی هم به مسافر ها نزدیک نیست.. کلی آلودگی رو میتونن منتقل کن.⚘

  • سلام

    الان نگران تورم و ارزش پولمان باشیم یا نگران کرونا و جونمان

  • ناشناس

    خیلی عالیه

  • علیرضا

    آخه چقده کارشناس دکتر بعد از این داریم بار دوم که آخر ‌ب هست به دلیل خالی بودن واگن و اینکه برای مسافرین فردایش آماده تر؟ باشه!

  • ناشناس

    وخداست ک پایان دهنده و شروع کننده ی کل دنیاست

  • ناشناس

    بعد زلزله و سیلو گرونی ها حالا رسیدیم ب کرونا هرکی جان سالم ببره میره مرحله اتشفشانها و شهاب سنگها و دایناسورها،،،…

  • سلوا

    ویروس کرونا مانند ویروس انفولانزا طبعی سرد دارد بنابراین علاوه بر رعایت بهداشت فردی و نزدیک نشدن با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند میتوان پیشگیری کرد همچنین با خوردن جوشنده های زنجبیل و مصرف خرما سیر و عسل میتوان طبع بدن را گرم نگه داشت و ویروس در چنین شرایطی در بدن ماندگار نخواهد هر گاه دست خود را بشویید در واقع پروتیئن و لیپید اطراف پیکره ویروس نابود میشود و نابود میشود همچنین با خوردن غذاهای گرم بدن گرم شده و گرمای حاصل از ماندگاری این پروتئین و لیپیدهاش در بدن فرد سالم جلوگیری میکند و جلوی تکثیر و ماندگاریش را در بدن به صفر میرساند دوستان انشاالله با نزدیک شدن به بهار دمای هوا گرم شده و توسعه ی ویروس به حداقل میرسد چرا که یک دلیل ماندگاری ویروس علاوه برا اینک منشا ویروس هست همین هوای منفی چهار درجه ی چین میباشد که باعث ماندگاری ویروس سرمادوست کرونا شده است نگران نباشید و فقط اصول بهداشتی را رعایت کرده و غذاهای گرم مصرف کنید