کد مطلب: ۲۹۹۱۲۷

کشاورزان امسال ۴۰۰ میلیارد تومان زکات می‌دهند

کشاورزان امسال 400 میلیارد تومان زکات می‌دهند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی پیش بینی کرد امسال کشاورزان 400 تا 410 میلیارد تومان زکات بپردازند و اگر تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات گسترده‌تر شود، ظرفیت جمع‌آوری یک‌ هزار میلیارد تومانی نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال کشاورزان 400 تا 410 میلیارد تومان زکات بپردازند و اگر تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات گسترده‌تر شود، ظرفیت جمع‌آوری یک‌ هزار میلیارد تومانی نیز وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «سیدرضا تقوی» گفت: در سطح کشور استان‌هایی داشته‌ایم که برای یک سال 10 میلیون تومان زکات جمع‌آوری کرده بودند که اکنون آمار همان استان به 12 میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهارداشت: به طور قطع امسال میزان جمع آوری زکات بیشتر خواهد بود و این رشد آماری نشان می‌دهد که مردم برای پرداخت زکات تمایل و آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات مستلزم رونق فعالیت های کشاورزی است، تصریح کرد: توجه به تولید و حمایت از کشاورزی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا می سازد.

رئیس شورای عالی زکات کشور، نقش تولیدکنندگان روستایی را در پرداخت زکات مستحبی قابل توجه دانست و گفت: رابطه فقرزدایی در بستر حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

طبق آمارها سال گذشته 370 میلیارد تومان زکات در بخش کشاورزی کشور جمع آوری شد.

پرداخت زکات از دستورات اسلامی است که بر 9 چیز شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، گوسفند، گاو و شتر واجب است تا درآمد حاصل از آن صرف محرومان شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.