کد مطلب: ۷۱۴۳۴۸

اولین کشتی مسافران جام‌جهانی در بندر بوشهر

اولین کشتی مسافران جام‌جهانی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار یکی از کشتی‌های حامل مسافران جام جهانی در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آستانه آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال با توجه به هزینه‌های بالای سفر به قطر، مسئولان تدارک‌هایی دیده‌اند تا ایرانی‌ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی، صبح با استفاده از کشتی به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.

به نقل از ایسنا، از این رو کشتیرانی از بوشهر و کیش تدارک دیده شده و سازمان بنادر اعلام کرده که شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود.

همچنین علی‌اکبر صفایی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی- درباره تسهیلات انجام‌گرفته برای جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، اظهار کرد: با ساخت چهار فروند اسکله رمپ در بندر دیر امکان تردد مسافر با قطر تا قبل از شروع جام جهانی تسهیل خواهد شد.

همچنین در بندر بوشهر پروژه ساخت اسکله و بازسازی ترمینال مسافری در حال انجام است.

در این راستا محمد شکیبی‌نسب - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر- در بازدید از پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی برای استفاده در خط کشتیرانی بوشهر - قطر، اظهار کرد: پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر از سری پروژه‌های بوشهر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در کشور قطر است که به فراخور اهمیت موضوع با سرعت و شتاب بسیار خوبی در حال اجراست.

به گفته وی، بخش دریایی این پایانه و به ویژه لایروبی آن نیز از مردادماه امسال مهیا شده تا روند انتقال هموطنان به قطر به عنوان میزبان جام جهانی در سایه وجود زیرساخت‌های مورد نیاز به نحو شایسته‌ای انجام شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر از لحاظ جغرافیایی در بین بنادر کشور نزدیک‌ترین فاصله را با کشور قطر دارند که این موضوع منجر به نگاه ویژه به حمل و نقل دریایی مسافران جام جهانی از استان بوشهر به مقصد کشور قطر شده است. در این راستا تاکنون شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی داوطلب فعالیت در محور بوشهر - قطر هستند که یکی از کشتی‌های این خط نیز از چندی پیش در بندر بوشهر پهلو گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی یادآور شد: بوشهر در جام جهانی یکی از کانون‌های اصلی در حمل مسافران به جام جهانی است که در این راستا از ماه‌ها پیش نشست‌های ستاد مربوط به این رویداد در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.