کد مطلب: ۳۳۶۱۰۶

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کمبود تخم مرغ نداریم / وضعیت بازار عادی است

کمبود تخم مرغ نداریم / وضعیت بازار عادی است

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: صنعت تخم مرغ شرایط عادی دارد. تا امروز بازار تخم مرغ تنظیم شده و با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده کمبودی در زمینه تخم مرغ احساس نمی‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره وضعیت بازار تخم مرغ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه شرایط کشور به شکلی است که پرندگان مهاجر مداما در حال تردد هستند، همین موضوع باعث انتقال برخی بیماری‌ها می‌شود، معمولا شهریور و مهرماه مهاجرت‌ها افزایش پیدا می‌کند که طبیعتا در این ماه‌ها قیمت تخم مرغ نیز دچار برخی نوسانات می‌شود.

کاوه زرگران به شرایط سال گذشته مرغداران اشاره کرد و افزود: سال گذشته بدترین سال کاری برای مرغداران کشور بود؛ به‌طوری که پارسال حدود 24 میلیون مرغ معدوم شد. امسال با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی این بیماری تا حدودی مهار و کنترل شده است.

وضعیت بازار تخم مرغ

یک فعال اقتصادی می‌گوید: تا امروز بازار تخم مرغ تنظیم شده و با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده کمبودی در زمینه تخم مرغ احساس نمی‌شود.

او اظهار کرد: در مقطع فعلی با تدابیری که انجام شده به‌نظر می‌رسد چند میلیون مرغ معدوم شوند. البته این موضوع هم طبیعی است چرا که چنانچه مرغ‌ها دچار بیماری‌های آنفلوانزایی شوند باید از بین بروند. اما اینکه دولت چقدر بتواند نسبت به پارسال برای مهار این بیماری موفق‌تر عمل کند، سوالی است که مقامات دولتی باید پاسخگو باشند؛ چرا که این بیماری بر قیمت تخم مرغ اثر خواهد گذاشت.

زرگران تصریح کرد: زمانی که آنفلوانزا فراگیر می‌شود، عموما مرغداری‌های تخم‌گذار را مورد هدف قرار می‌دهد، همین موضوع بر قیمت و نوسانات قیمتی تخم مرغ قابل مشاهده است. به‌طوری که با ورود آنفلوانزا در سال گذشته مجبور به واردات تخم مرغ شدیم.

او درباره این پرسش که آیا کمبودی در بازار تخم مرغ احساس می‌شود یا خیر؟ گفت : تا امروز بازار تخم مرغ تنظیم شده و با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده کمبودی در زمینه تخم مرغ احساس نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در تهران بچرخی صف های طولانی برای خرید در بازار تخم مرغ خواهی دید