کد مطلب: ۳۰۶۸۷۹

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفتگو با تجارت نیوز: 

کمبود گوجه نداریم/افزایش ۲۵ درصدی تولید گوجه نسبت به پارسال

کمبود گوجه نداریم/افزایش 25 درصدی تولید گوجه نسبت به پارسال

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران می‌گوید: امسال نه‌تنها با کاهش تولید گوجه مواجه نبودیم بلکه آمارها نشان می‌دهد نسبت به مشابه سال گذشته حدود 25 درصد با افزایش تولید رو به رو بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تولید گوجه فرنگی در کشور کاهش داشته است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: خوشبختانه کشور چهار فصلی هستیم و بنابراین در تولید گوجه فرنگی با مشکل خاصی رو به رو نیستیم؛ چرا که از تمام نقاط کشور تولید گوجه داریم. طی این سال‌ها برای جبران کمبود گوجه در فصل زمستان مناطق گرمسیر فعالیتشان را در حوزه تولید گوجه آغاز می‌کنند.

اسدالله کارگر در ادامه اضافه‌ کرد: با گران شدن قیمت گوجه عده‌ای معتقدند که تولید این نوع صیفی‌جات در کشور کاهش یافته، درحالی که امسال نه‌تنها با کاهش تولید مواجه نبودیم بلکه آمارها نشان می‌دهد نسبت به مشابه سال گذشته حدود 25 درصد با افزایش تولید رو به رو بوده‌ایم.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه گوجه‌های جدید از کدام کشور وارد شده‌اند؟ پاسخ داد: چنانچه سیاست‌های ما در راستای ممنوعیت صادرات گوجه ادامه‌دار باشد بی‌شک نیازی به واردات نداریم .

کارگر درباره دلایل گرانی و کمبود گوجه گفت: اخیرا چند موضوع دست به دست هم داد تا ما با گرانی این محصول مواجه باشیم. تعطیلی‌های پیاپی اخیر، ورود کارخانه‌های رب سازی به بازارها برای خرید گوجه و قانون ممنوعیت صادرات از جمله عواملی است که منجربه نوسانات قیمتی این کالا شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباه وضعیت سیب زمینی هم اظهار کرد:در حال حاضر قیمت سیب زمینی درجه یک بین چهار تا چهار هزار و 500 تومان است و سیب‌زمینی‌ها با کیفیت پایین هم بین دو تا سه هزار تومان مبادله می‌شود؛ این در حالی است که به دلیل مشکلاتی که در مرزها به وجود آمد به یک باره قیمت‌ها تا حدودی غیرمتعادل شد. اما باید به این موضوع هم اشاره کرد که در فضای مجازی به کمبود یا دیگر مسائلی که برای این دو صیفی‌جات به وجود آمده دامن زده می‌شود و افراد این مسائل کوچک را به بخش‌های حاشیه‌ای می‌کشانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.