کد مطلب: ۳۱۷۸۱۹

کمک به ایلام، کمک به اقتصاد ایران است

کمک به ایلام، کمک به اقتصاد ایران است

استاندار ایلام توجه به زیرساخت‌های ایلام را برای کمک به اقتصاد کشور ضروری دانست.

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد اربعین با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توجه به اینکه ایلام و زیرساخت‌های ایلام کمک به اقتصاد کشور خواهد بود و تحرک و تلاش در ایلام باعث حرکت در کل کشور و آرامش و آسایش زوار اربعین در سراسر کشور خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: ایلام میعادگاه شهدا، زائرین و تجار کشور است و توجه به این استان می تواند کل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان با اشار به تردد بیش از 4 و نیم میلیون زائر عتبات عالیات از مرز مهران و استان ایلام خاطرنشان کرد: فقط در ایام اربعین به‌طور متوسط بیش از 2 میلیون تردد از مرز مهران صورت می‌گیرد و سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از این مرز به کشور عراق صورت می‌گیرد بنابراین ایجاد راه‌های ارتباطی اعم از آزادراه و بزرگراه و خصوصا راه‌آهن و خطوط ریلی منتهی به مرز مهران بسیار ضروری است و باید توجه جدی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین ابراز داشت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد زوار اربعین مرز مهران را برای ورود به خاک عراق انتخاب می‌کنند ما تلاش داشتیم که زیرساخت‌های این مرز را به نحو مطلوب آماده‌سازی کنیم و در این راه بیش از 95 درصد جاده ایلام به مهران را آماده‌سازی کردیم و مسیرهای دیگر منتهی به مرز مهران از جمله مسیر ایلام به ملکشاهی مهران را اصلاح مسیر و همچنین اجرای واریانت به طول 4 کیلومتر و پل بان رحمان از جمله اقداماتی است که در این مسیر صورت گرفته است.

استاندار ایلام از دیگر اقدامات انجام شده به مناسب اربعین در مرز مهران را استقرار 3 دستگاه تصفیه آب سیار و تولید روزانه بیش از 250 هزار بسته آب آشامیدنی، اجرای بیش از 400 کیلومتر زیرساخت در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: باید در حوزه زیرساخت‌ها از مجموعه دستگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی تقدیر و تشکر داشت که با تلاش شبانه‌روزی زیرساخت‌های اربعین را به نحو مطلوب برای اربعین آماده کرده‌اند.

وی سپس به زیرساخت پارکینگ‌های اربعین و برکت اشاره کرد و بیان داشت: با وجود طوفان بسیار شدیدی که در هفته گذشته به وقوع پیوست کمترین خسارت به خودروها وارد شد به‌طوری که حتی یک گزارش درخصوص توقف و گیر کردن خودروها در گل به دست ما نرسید این درحالی بود که در سال 94 با یک بارندگی تعداد زیادی خودرو متوقف شد و در گل گیر کردند و خسارات بسیاری به اموال زوار و مردم وارد آمد که این امر با اجرای درست زیرساخت‌ها تکرار نشد.

استاندار ایلام ازحضور وزیر راه و شهرسازی که در اولین روز کاری خود به استان ایلام و مرز مهران و بین زوار اربعین حضور یافت قدردانی کرد و بیان داشت: حضور ایشان در اولین روز کاری در این ایام نشانه ارادت ایشان به ائمه اطهار (ع) و توجه به مناطق محروم چون ایلام است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.