کد مطلب: ۲۴۳۲۱۰

کنترل پیشرفته ۹۰ درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال

کنترل پیشرفته ۹۰ درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال

رئیس کل گمرک گفت: ۹۰ درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار خواهد گرفت.

فرود عسگری در مراسم افتتاح ایکس‌ری‌های جدید در گمرک دوغارون که صبح امروز برگزار شد گفت: تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های پیشرفته و پرسرعت برای کنترل کامل مبادی ورودی از سیاستهای کلان گمرک ایران می‌باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،عسگری افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری 90 درصد واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار گیرد.

وی با اشاره به تجهیز گمرک دوغارون به ایکس‌ری جدید کامیونی گفت: از مشخصات این ایکس‌ری‌ها ثبت و انتقال و تصاویر اسکن شده بین گمرکات مبدا و مقصد و کمک به اعمال مدیریت فیکس می‌باشد.

رئیس کل گمرک گفت: در مناقصه ایکس‌ری‌های چمدانی که امسال برگزار شد یک دستگاه از 15 دستگاه ایکس‌ری چمدانی به گمرک دوغارون جهت کنترل کالای همراه مسافر تخصیص داده شده است.

در این مراسم حسین‌علی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید مردم، مسئولین و تولید‌کنندگان مشارکت فعال داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: یکی از زمینه‌های حمایت از کالای ایرانی جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیتهای دولت در زمینه استقرار تجهیزات و سخت‌افزارهای کنترلی صورت گرفته است گفت: بخش دیگری از اقدامات دولت اصلاح روندها، بخشنامه‌ها و قوانین است.

امیری ادامه داد: در سال‌های اخیر دولت اقدامات لازم را برای اصلاح قانون و آئین‌نامه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا انجام داده است.

منبع:تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.