کد مطلب: ۴۶۶۳۲۶

کنکور ۹۹ برگزار می‌شود

کنکور 99 برگزار می‌شود

بنابر اعلام سازمان سنجش داوطلبان کارشناسی ارشد و همچنین داوطلبان کارشناسی در هفته‌های آتی قرار است در آزمون‌های مربوط به خود شرکت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با برگزاری آزمون مقطع دکترای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در روز پنج‌شنبه، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. محمدرضا احمدی سنگری البته احتمال تعویق آزمون سراسری ۹۹ را رد نکرد و گفت: «احتمال دارد در صورت حاد شدن وضعیت شهرها و گسترش کرونا کنکور به تعویق بیفتد، اما تا این لحظه که بنده سخن می‌گویم قرار شده کنکور امسال با رعایت کامل ضوابط و نکات بهداشتی در کشور برگزار شود.»

موضوع برگزاری آزمون‌های سراسری برای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای یکی از پر‌مناقشه‌ترین موضوعاتی بود که ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت علوم و همچنین سازمان سنجش از اسفندماه ۹۸ با آن روبه‌رو بوده‌اند؛ آزمون‌هایی که موعد برگزاری آنها چند بار به دلیل شیوع کرونا در ایران به تعویق افتاد تا اینکه در نهایت، روز پنج‌شنبه آزمون دکتری ۹۹ برگزار و داوطلبان این مقطع تحصیلی، در این آزمون به رقابت پرداختند.

بنابر اعلام سازمان سنجش داوطلبان کارشناسی ارشد و همچنین داوطلبان کارشناسی در هفته‌های آتی قرار است در آزمون‌های مربوط به خود شرکت کنند. در این میان همچنان مطالباتی برای تعویق یا لغو این امتحانات وجود دارد. با این همه اما سازمان سنجش هنوز خبری در زمینه تعویق یا لغو این دو آزمون اعلام نکرده است.

همچنین روز گذشته آخرین فرصت برای داوطلبان آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ ۱۳۹۹ بود که نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری بیماری کرونا اقدام کنند. بنابر آخرین اعلام سازمان سنجش، آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۹ کشور در نوبت صبح روزهای پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ماه، جمعه ۱۷ مرداد ماه و شنبه ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ و براساس اطلاعات مندرج روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

آغاز توزیع کارت آزمون ارشد از دوشنبه

از سوی دیگر، کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

برگزاری کنکور سراسری ساده‌تر از دکتری است

با وجود تداوم انتقادات به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و نیز کنکور سراسری، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: من برگزاری کنکور سراسری را ساده‌تر از آزمون دکتری می‌دانم؛ چرا که در حال حاضر متوسط تعداد داوطلبان هر حوزه ۴۰۰ نفر است اما در کنکور ما این آزمون را در ۴۰۰ شهر و در ۳هزار نقطه برگزار می‌کنیم اما آزمون دکتری در ۱۴۳ نقطه برگزار می‌شود.

ابراهیم خدایی با تاکید بر اینکه این سازمان سنجش درخصوص برگزاری کنکور تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است، از برخی اظهارنظرها درباره ضرورت تعویق آزمون‌های سراسری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که تمامی افراد مرتبط، غیر مرتبط، مسوول و غیر مسوول درخصوص آزمون‌ها اظهار نظر می‌کنند و حتی برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با مصوبات این ستاد مخالفت می‌کنند. خدایی ادامه داد: طبیعتا سازمان سنجش بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه‌های خود را درخصوص آزمون‌ها پیش خواهد برد. نمی‌شود یک فردی خود عضو ستاد باشد اما مصوبه ستاد را زیر سوال ببرد و انتظار داشته باشد که سازمان سنجش به آن پاسخ بدهد. طبیعتا اگر قرار باشد تاریخ برگزاری آزمون‌ها تغییر کند، ستاد در این باره تصمیم می‌گیرد و ما نیز به آن عمل خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تا کنون نیز تمامی تاریخ‌های برگزاری آزمون‌ها بر اساس تصمیمات ستاد برگزار شده است.

رئیس سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: از نظر اجرایی برای برگزاری آزمون مشکلی نداریم و تحت هیچ عنوان نیز مسافرتی برای شرکت در کنکور شهری دیگر، اتفاق نخواهد افتاد. به گفته خدایی اگر قرار باشد تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری از جمله ارشد و کنکور تغییر کند، تنها مرجع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • همون

    اگه تعویق میافتاد جای تعجب داشت?
    یه ماه بعد بجای کارای ثبت نام دانشگاه دنبال قبر باشین

  • ناشناس

    لطفا کنکور رو برگزار کنید ب خدا کرونا نگیرم بیماری روحی مارو میکشه.. همش تعویق تعویق یعنی چه؟.. چرا با اعصاب ما بازی میکنید. ازکجا معلوم کی این بیماری مهار میشه ؟

    • مینووووو

      اخه با 1 میلیون و 300 هزار شرکت کننده با ماسک و دستکش 4 ساعت تو یه فضا نمیشه سر کرد بخدا.کنکور ارشد خیلی کمتر داوطلب داره تا سراسری.یه دوباره قرنطینه اعمال کنن که کمتر شه یا تعویق بندازن؟!!!??

  • دکتر

    حتا اگر کسی هم مطمان باشد که کرونا دارد با این خبر بیماری را اعلام نمی کند “آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد”
    در ضمن خیلی ها از بیماری و ویروس در بدن بیخبرند

  • ناشناس

    نه ب کنکور بابا بفهمین کنکور برگزار نکنین…..کنکور ندیم بهتر از اینه ک کرونا بگیریم

  • ناشناس

    چرا درک نمیکنید مارو تواین شرایط توقع دارین باماسک 4ساعت بشینیم سرجلسه اونم ماهایی که توشهرهای گرمسیر هستیم وکلی فشارو استرس دیگه….. یه ماه تعویق بندازین تاهوا خوب بشه وتحمل ماسک و داشته باشیم
    یکم به فکر داوطلبانی که دچار بیماری مثل اسم و..هستن هم باشید
    لطفا فک کنید وبعد نظربدید

  • ....

    مسئولان به فکر داوطلبان و جون اون ها باشند بد نیست…

  • ناشناس

    واقعا الان تو این شرایط کنکور برای چی برگزار میکنن هر چقدرم که فاصله گذاری باشه ولی اگه یه نفر عطسه یا سرفه کنه تمام حواسمون پرت میشه که نکنه کرونا داشت ۴ ساعتم با ماسک و دستکش نشستن هم سخته واقعا جونمون ارزشش بیشتره از درس و دانشگاه هست

  • ناشناس

    تو روخدا کنکور برگزار کنید برای اونايي که خوندن خیلی سخته کرونا نگیرن مشکل روانی پیدا میکنن

  • ناشناس

    اونايي که درس نخودن تو این مدت شمال گردش رفتن لطفا در مورد کنکور نظر ندن تو بشين تو خونه 12ساعت درس بخون ببینم اون موقع ميگي کنکور برگزار بشه يا نه

  • علی

    آنهایی که مخالف برگزاری کنکور هستن دنبال فالوئر هستن حتما آنهایی که هم موافق برگزاری کنکور و اصرار چندین ساله قبل از کنکور 99 و پافشاری بر عدم حذف کنکور مافیای کنکور هستند که با کنکور اقدام به درآمدهای میلیاردی مینمایند از فروش های کتاب با قیمت های کلان همچنین کلاس های کنکور و پکیچ های آموزشی بصورت دی وی دی مسلماُ آنها یا بهتر بگم مافیای کنکور اجازه حذف کنکور حتی در شرایط بحرانی امروز هم نمیدهن. بهتره بگید چرا سوالات کنکور با سوالات کتاب اینقدر در تناقص است و چرا باید یکی حتما کنکور با رتبه خوب قبول بشه مجبوره کتابهای گران قیمت آقایون رو بخونه چه کسی این هزینه های هنگف رو به خانواده ها تحمیل میکنه.ادمین عزیز من به عنوان یکی از این خانواده ها سوالاتمو رو بصراحت مطرح کردم.