کد مطلب: ۵۶۰۶۸۲

کهربا وارد بورس می‌شود

کهربا وارد بورس می‌شود

گروه مالی کاریزما که مدیریت صندوق کمند، بزرگترین صندوق ETF بورس را بر عهده دارد، این بار کهربا که صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا است را به بازار معرفی می‌کند.

پس از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مختلط کاریزما، گروه مالی کاریزما در نظر دارد دومین پذیره‌نویسی خود در سال ۱۴۰۰ را آغاز کند.

گروه مالی کاریزما که مدیریت صندوق کمند، بزرگترین صندوق ETF بورس را بر عهده دارد، این بار کهربا که صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا است را به بازار معرفی می‌کند.

عزت‌اله طیبی، مدیرعامل سبدگردان کاریزما گفت: کاریزما در راستای هدف اصلی خود که ارائه راه حل‌های متنوع سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌ست صندوق‌های مختلفی با رویکردهای متفاوت روانه بازار کرده است و جای یک راه حل سرمایه‌گذاری روی طلا در این سبد محصولات خالی بود.

وی افزود به لطف خدا امیدواریم کهربا نیز همانند دو ETF قبلی این شرکت که کاریس و کمند بود در بازار بدرخشد و با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران همراه باشد. اعتماد سرمایه‌گذاران برای ما بزرگترین و ارزشمندترین دارایی‌ست و همین موضوع مسئولیت ما را در مقابل سرمایه‌گذاران سنگین‌تر می‌کند. خوشبختانه با بازارگردانی خوب توانستیم نقدشوندگی و روند صندوق‌های مجموعه را در روزهای بد بازار سرمایه تا حد خوبی کنترل کنیم.

طیبی در خصوص پذیره‌نویسی صندوق کهربا افزود: صندوق کهربا از نوع ETF بوده و پذیره‌نویسی آن با داشتن کد بورسی و از طریق سامانه‌های معاملات آنلاین و کارگزاری‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. این صندوق حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را ملزم به سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده کالایی سکه بوده و حداکثر تا سقف ۲۰ درصد از دارایی‌هایش را می‌تواند در ابزارهای مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: به طور سنتی سرمایه‌گذاری روی طلا در ایران از طریق خرید سکه طلا، طلای آب شده، شمش و زیورآلات صورت می‌گرفته که ریسک‌های متعددی از جمله ریسک تقلب در اصالت، ریسک سرقت، کارمزد بالا، عدم شفافیت قیمت و عدم نقدشوندگی را به خریدار تحمیل می‌کرده و به مرور گواهی‌های سکه و قراردادهای مشتقه برخی از این مشکلات را حل کردند. اما صندوق کهربا علاوه بر پوشش تمامی این ریسک‌ها، امکان سرمایه‌گذاری با کمترین مبالغ را نیز مهیا کرده است چرا که هر واحد این صندوق با ۱۰۰۰ تومان پذیره‌نویسی می‌شود و نیاز به سرمایه عظیم ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بازدهی این صندوق گفت: به دلیل وجود تورم با نرخ نسبتا بالا در اقتصاد ایران، طلا در بلندمدت همواره روند صعودی داشته و سرمایه‌گذاران این صندوق می‌توانند امیدوار باشند که بازدهی خوبی بدست آورند چرا که ابزارهای اهرمی این امکان را به مدیر صندوق می‌دهد که بتواند بازدهی فراتر از سکه طلا نیز کسب کند.

پذیره‌نویسی صندوق کهربا از روز شنبه مورخ ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و تا پنج روز ادامه پیدا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این صندوق می‌توانید به وبسایت رسمی گروه مالی کاریزما مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.