کد مطلب: ۶۰۶۷۲۹

کوه و دریا، واقعیت و رویا، همگی در بهشت ایران

کوه و دریا، واقعیت و رویا، همگی در بهشت ایران

مناطق شمالی کشور ما به‌علت داشتن بهترین موقعیت مکانی، جغرافیایی، قرارگیری بین کوه، دریا و جنگل یکی از بکرترین مناطق مسافرتی است و به‌عبارت دیگر می‌توان از آن به‌عنوان بهشت ایران یاد کرد.

یکی از بکرترین و پر طرفدارترین مناطق موجود در کشور ایران، مناطق شمالی است.

این نقطه از کشور ما به‌علت داشتن بهترین موقعیت مکانی، جغرافیایی، قرارگیری بین کوه، دریا و جنگل یکی از بکرترین مناطق مسافرتی است و به‌عبارت دیگر می‌توان از آن به‌عنوان بهشت ایران یاد کرد.

در این مقاله قصد داریم قسمت‌هایی از جاهای دیدنی شمال کشور را به‌ شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این مناطق سعی کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سفر به مناطق خفن شمال

مناطق ساحلی دریای خزر دارای جاهای دیدنی، تفریحی، پارک‌های جنگی، گردشگاه‌ها و… است. این موضوع سبب می‌شود که در هر تعطیلات همه به سمت شمال کشور حرکت کنند و جاده‌ها بسیار شلوغ و پرترافیک شود.

در ادامه قصد داریم جاهای بکر، خلوت و بسیار زیبای شمال کشور را به شما معرفی کنیم تا با اقامت در یک کلبه زیبا، سوئیت یا رزرو یک ویلا شمال‌ ی دنج، به دور از شلوغی و هیاهو از سفر و اقمت خود لذت ببرید.

یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور، گیلان است که زیبایی جذاب و خارق‌العاده‌ای دارد. از مکان‌های جذاب و زیبای این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستای داماش

روستای داماش یکی از کم‌جمعیت‌ترین و زیباترین منطقه شمال کشور است که در کنار آن کارخانه آب‌معدنی احداث کرده‌اند.

این روستای گل‌های کمیاب سوسن چلچراغ را دارد که در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رودبار یافت می‌شود و این گل‌ها فقط در این منطقه رشد می‌کند.

این منطقه در فصل‌های تابستان و بهار منظره سرسبز بسیار زیبایی دارد که گردشگران برای زدن کمپ در این منطقه سفر می‌کنند.

دو مسیر برای رفتن به این منطقه وجود دارد: هردو مسیر جاده‌های فرعی از بزرگراه قزوین_رشت عبور می‌کند. یک مسیر به رشت و یک مسیر به قزوین می‌رود.

گیسوم

ساحل، استخر و جنگل گیسوم، محیطی به مساحت ۱۰ کیلومترمربع است که بین دو شهر پره‌سر و اسالم بوده که در میان کوهستان تا دریا قرارگرفته است.

یکی از جاهای زیبای این منطقه، جاده مستقیمی است که بین جنگل قرارگرفته است. در میان این جنگل استخری مصنوعی واقع‌شده است که در انتها به ساحل می‌رسد. اطراف دریاچه و ساحل تعدادی ویلای کوچک قرارگرفته که برای اقامت مسافران بسیار مناسب است.

IMG 20211214 080741

قلعه دورفک

این قلعه دارای کوهی آتشفشانی است که ارتفاعی حدود ۲۶۰۰ متر دارد و بیشتر آفرود سواران بالا رفتن از این منطقه را دوست دارند.

قسمت شرقی این کوه شیب ملایمی دارد و جاده آن یک چالش پرهیجان برای ماشین‌های آفرود است. در برخی از قسمت‌های بالای قله همیشه برف وجود دارد.

دریاچه ویستان

این دریاچه در نزدیکی روستای داماش قرارگرفته است و تنها منبع تامین آب آن از طریق چشمه‌های زیرزمینی و در فصل بهار از طریق ذوب شدن برف‌های دامنه کوه‌ها است. این منطقه امکانات اقامتی ندارد اما به روستای ویستان نزدیک است.

سفر به ساحل یا جنگل‌های شمال؟

شاید هنگامی‌که بخواهید به شمال کشور سفر کنید، انتخاب بین سفر به جنگل‌های شمالی و شهرهای ساحلی برای شما دشوار باشد.

افرادی که علاقه زیادی به پیاده‌روی دارند معمولا شهرستان نور را انتخاب می‌کنند؛ اما افرادی که علاقه فراوانی به طبیعت‌گردی دارند می‌توانند قسمت‌های ماسال و نمک‌آبرود را انتخاب ‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب هرکدام و با اقامت در سوئیت جنگلی و یا ویلا از سفر خود لذت ببرید.

جواهری از نوع جواهرده رامسر

از پرطرفدارترین مناطق دیدنی رامسر روستای جواهرده است که دارای جاده‌ای بی‌نظیر و غرق در مه یک سفر رویایی را برای شما می‌سازد.

این منطقه دارای آب‌وهوایی فوق‌العاده و چشم‌اندازهای بکر می‌باشد که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را برای تفریح و اقامت در ویلا رامسر به سمت خود می‌کشاند.

ماسال و قدم زدن بر روی ابرها

ماسال شهر کوچکی و بسیار جذابی است که زیبایی و طبیعت سبزی دارد و رودخانه خالکایی از کنار آن عبور می‌کند.

این شهر زیبا دارای جنگل‌ها و آبشارهای بسیاری است که گردش در آنجا یا اقامت در ویلا ماسال ، بسیار رویایی بوده و مانند وارد شدن به نقاشی رنگی و جذاب است.

IMG 20211214 080807

کجا بمانیم؟

اگر به سمت شمال، رامسر، ماسال یا هر منطقه دیگری در شمال کشور سفر کردید می‌توانید در آنجا کلبه‌های جنگلی که در میان ابرها قرارگرفته‌اند و امکانات رفاهی بسیاری دارند یا یک ویلا و سوئیت ساحلی را در کنار دریا را انتخاب کنید.

شما در این واحدهای اقامتی می‌توانید به‌دور از دغدغه‌های شهرنشینی و با لذت بردن از زندگی در دل طبیعت لذت ببرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم جاهای دیدنی و جذاب شمال کشور را به شما معرفی کنیم. بسیاری از زیباترین و بکرترین مناطق، در شمال کشور قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید در هنگام تعطیلات به آنجا سفر کنید و با دور شدن از دغدغه‌های شهرنشینی از طبیعت آنجا در کنار خانواده لذت ببرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام بهشت فقط یک کلام کلاردشت