کد مطلب: ۴۸۸۳۰۶

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

گرانی شیرخشک چقدر محتمل است؟

گرانی شیرخشک چقدر محتمل است؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد می‌گوید: با افزایش قیمت مواد اولیه شیرخشک، اسناد مورد نظر را برای افزایش قیمت این کالا به سازمان غذا و دارو ارسال کرده‌ایم که پس از تایید سازمان حمایت احتمالا قیمت شیرخشک تا دو ماه آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مواد اولیه صنعت شیرخشک به شکل قابل توجهی گران شده است. این خبر را رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تایید می‌کند و درباره علت افزایش قیمت‌ها می‌گوید: نه‌‎تنها ارز دولتی بلکه ارز نیمایی به صنعت شیرخشک تعلق نمی‌گیرد. قیمت اقلام مصرفی در شیرخشک نیز از چهار ماه گذشته تاکنون دو برابر شده است؛ چرا که با حذف ارز دولتی و بالا رفتن قیمت دلار قیمت سایر کالاها از جمله هزینه بسته‌بندی و … نیز افزایش یافته است.

هانی تحویل‌زاده همچنین از احتمال افزایش قیمت شیرخشک تا چند ماه دیگر خبر می‌دهد و می‌افزاید: با افزایش قیمت مواد اولیه شیرخشک، اسناد مورد نظر را برای افزایش قیمت این کالا به سازمان غذا و دارو ارسال کرده‌ایم که پس از تائید سازمان حمایت احتمالا قیمت شیرخشک تا دو ماه آینده افزایش خواهد یافت.

روغن صنایع چقدر گران شد؟

او علت بالا بردن قیمت شیر خشک را سه عامل عنوان می‌کند. نخست آن که تولیدکنندگان این حوزه از ابتدای سال پودر شیرخام بدون چربی را کیلویی 20 هزار تومان می‌خریدند اما امروز این کالا با قیمت 40 هزار تومان به دست فعالان این صنعت می‌رسد؛ این یعنی قیمت برخی از مواد اولیه این صنعت 80 درصد افزایش یافته است. همچنین روغن خام نیز با قیمت 16 هزار تومان تهیه می‌شد، این در حالیست که قیمت روغن هم بیش از دو برابر شده و حالا با قیمت 40 هزار تومان به دست تولیدکنندگان شیرخشک می‌رسد.

تحویل‌زاده عنوان می‌کند: قیمت دولتی یک قوطی شیرخشک بین 28 هزار تا 35 هزار تومان است؛ این قیمت از تیر ماه ثابت و تغییری نکرده است. چنانچه ارز دولتی برای همیشه به این صنعت اختصاص پیدا نکند قیمت هر قوطی شیرخشک بین 80 هزار تا 90 هزار تومان تمام می‌شود.

بنا بر گفته صنعتگران حوزه شیر خشک کودکان؛ ارز دولتی از فروردین ماه به تولیدکنندگان شیرخشک تعلق نگرفته است؛ این در حالیست که بانک مرکزی نسبت به حذف ارز دولتی برای صنعتگران این حوزه تاکنون واکنش خاصی نشان نداده است. آیا ارز دولتی به جیب افراد دیگری سرریز می‌شود؟ در این باره باید منتظر پاسخ مسئولان ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه این چه وضعشه الانشم خودمم ب زور سیر میکنم دیگ بچه شش ماهمم بگم نخور میفهمه آیاا خدایااا تا کجا اخه

  • Drwggsc

    واقعا خدا ازتون نگذره که دارین مردمو اینقدر تحت فشار قرار میدین کاهش یه روزی خودتون به این فلاکت بیفتید چطور یه کارگر میتونه هفته ای ۱۰۰هزار تومن پوشک شیر خشک بده بااین گرونی فقط باید خدا یه کاری کنه؟؟مارو از آوردن بچه پشیمون کردین

  • ناشناس

    واقعا که از وجدان نداشته تون خجالت بکشید من یه مادرم که به خاطر بیماری شیرم خشک شد والان با وضعیت بدی با این قیمتم شیر برای بچه ام میخرم اگه گرونتر بشه ایا باید بچه ی من سو تغذیه بگیره ؟؟؟؟؟؟دارین با زندگی نوزادا هم بازی میکنید

  • ناشناس

    بچه من هنوز چهار ماهش چجوری میخوام تا ۲سال بهش شیرخشک‌بدم چرا اینجوریه اخه

  • ناشناس

    نظر چی بدیم آخه. بگیم ماشالله ماشالله ماشالله به دولت.؟؟؟ خداییش ظلم میکنید به ملت. کاش یارانه رو هم هر سال با این گرونی ها، زیاد میکردین. بچه من الان روزی 50 هزار تومن خرجشه.

  • ناشناس

    چطور اخه جرا هیچ کس کاری نمیکنه چرا صدای ملت و نمیشنوید اخه مای بیبی و شیر خشک نیاز اساسی نوزاده حیا کنید توروخدا رحم کنید کرایه خونه بالا خورد و خوراک‌گرون مابیبی هفته ای ۵۰ تومن گرون میشه حالا نوبت شیر خشکه

  • ناشناس

    فرزند کمتر زندگی بهتر

  • ناشناس

    نظر چی بدم دیر وز که یک شبه مای بیبی دو برابر شد امروز هم که دهل گروهی شیر زده شد من به نوزاد سه ماهه ام بگم عزیزم تحمل خودم سکته میزنم

  • ناشناس

    بی انصافا آخه دیگه چ ظلمی مونده که نکرده باشید، بدون درآمد چجوری با این همه ظلم زندگی کنم

  • مردم رنج کشیده

    برید از دولت فلاند یاد بگیرید واسه بچه چه کارهایی میکنن
    کل درآمد فلاند یه نوکیاس‌..