کد مطلب: ۳۷۳۰۲۹

گزارش میدانی از بازار ارز / دلار، ارز محبوب فعالان بازار!

گزارش میدانی از بازار ارز / دلار، ارز محبوب فعالان بازار!

در معاملات امروز بازار ارز، در حالی که بخش کوچکی از معامله‌گران این بازار قصد فروش ارز‌های خود را داشتند، تعداد زیادی از دلالان و صرافی‌های فعال به دنبال خرید دلار بودند و کفه ترازو را در بازار ارز فردوسی به سمت تقاضا سنگین کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز روز آرامی را سپری کرد، به نحوی که قیمت‌های اعلام شده از سوی دلالان و صرافی‌ها به نرخ‌های اعلامی صرافی بانک‌ها نزدیک بود و مانند دیروز بازار کم‌نوسانی را در پیش روی معامله‌گران قرار داد.

افزایش قیمت شاخص ارزی در بازار ارز امروز سه‌شنبه، 17 اردیبهشت ماه به نحوی بود که دلار و یورو تا ساعت 17 نسبت به روز قبل به ترتیب 1.7 و 0.8 درصد بازدهی را در یک روز ثبت کردند.

قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی معادل 14 هزار و 950 تومان بود، قیمت خرید این ارز نیز در این صرافی‌ها 14 هزار 750 تومان ثبت شد. قیمت دلار در بازار امروز نسبت به روز قبل 250 تومان کاهش قیمت داشت.

اما یورو در مقایسه با دلار نسبت به روز قبل کمتر افزایش یافت، دلار در بازار امروز نسبت به دوشنبه 150 تومان افزایش داشت، در حالی که قیمت این ارز در بازار دیروز روی نرخ 16 هزار و 700 تومان بوده بسته شده، در این ارز امروز با نرخ 16 هزار و 850 تومان معامله شد.

در حالی که طی چند روز اخیر صرافی‌های آزاد نرخ خرید و فروش خود را بالاتر از نرخ مصوب صرافی‌های بانکی ثبت می‌کردند، در بازار امروز نرخ خرید و فروش خود را همسان به نرخ صرافی‌ها اعلام کردند، اما تعداد زیادی از این صرافی‌ها فروش دلار خود را متوقف کردند و فروش نداشتند.

یکی از این صرافی‌ها در رابطه با علت همسان بودن نرخ ارز در صرافی‌های آزاد با صرافی ملی گفت: صرافی‌های بانکی سهمیه دارند ولی صرافی‌های آزاد این سهمیه را نداریم.

برخی از صرافی‌ها نه تنها دست از فروش دلار کشیده‌اند بلکه یورو نیز نمی‌فروشند و تنها لیر را برای فروش انتخاب کردند.

نبود دلار در صرافی‌ها و در دست دلالان به نحوی بود که صرافی بانک شهر نیز فروش دلار نداشت.

تابلو اعلام قیمت ارز صرافی‌ها نشان می‌داد که صرافی‌ها به صورت جدی به دنبال عرضه و تقاضا دلار و یورو هستند، زیرا در بسیاری از صرافی‌ها جلوی قیمت دیگر ارز‌ها خالی است و معاملات خود را به خرید و فروش دو ارز پرکاربرد مذکور محدود کرده‌اند.

در حالی که بخش زیادی از دلالان این بازار به دنبال خرید دلار بودند و به دنبال فروشنده می‌گشتند و ادعا می‌کردند که فقط ریال دارند و قصد تبدیل آن به دلار را دارند، آن تعدادی از دلالان که دلار فروشی داشتند، این شاخص ارزی را به قیمت 15 هزار و 200 تا 15 هزار و 300 تومان می‌فروختند.

گستردگی این نوع معامله در صرافی‌های میدان فردوسی به نحوی نمایان است که به جز تعداد محدودی، مابقی فقط نرخ خرید و فروش دلار و یورو را ثبت کرده‌اند که با حتی فروش اولین شاخص ارزی یعنی دلار را نیز محدود کرده‌اند.

در این بازار قیمت سکه امامی سال ۸۶ معادل پنج میلون و ۱۵۰ هزار تومان بوده فروخته می‌شد و قیمت خرید آن نیز پنج میلون و ۵۰ هزار تومان بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.