کد مطلب: ۲۹۹۴۷۵

گزارش میدانی از بازار ارز/روزی که دلار تا ۱۵ هزار تومان هم رفت و برگشت

گزارش میدانی از بازار ارز/روزی که دلار تا 15 هزار تومان هم رفت و برگشت

امروز تا پیش از ساعت 13 خیابان فردوسی بیش از روز‌های گذشته در هیجان و ازدحام به سر می‌برد. نرخ دلار نسبت به روز‌قبل افزایش چشمگیری داشته و معامله‌گران می‌گفتند دلار تا ‌15 هزار تومان هم معامله کرده‌اند.

امروز تعدادی از فروشندگان دلار با شنیدن خبر دلار 14هزار و 500 تومانی به خیابان فردوسی آمدند و دلار‌های خود را ‌فروختند. پیش‌بینی‌های معامله‌گران هم در تصمیم فروشندگان بی‌تاثیر نبود. وقتی ‌فروشندگان می‌شنیدند که تا بعد ار ظهر امروز قیمت‌ می‌ریزد اضر به فروش دلار‌هایشان می‌شدند.

خانم جوانی هم که برای فروش دو هزار دلار به بازار آمده بود سعی داشت با بالا‌ترین قیمت ممکن دلار‌هایش را بفروشد و می‌گفت:« حدود 2 هزار دلار دیگر دارم که صبر می‌کنم با دلار16 هزار تومانی بفروشم. من به پیشنهاد یکی از دوستانم دلار 10 هزار تومانی خریدم و حالا سر هر دلار 4 هزار تومان سود کردم.»

صرافی‌ها هر کدام قیمت‌های متفاوتی روی تابلو‌ها زده بودند که از 14 هزار تومان تا 14 هزار و 400 تومان در بخش فروش به چشم می‌خورد. قیمت معامله‌گران هم مانند تابلوی صرافی‌ها متفاوت بود و هر لحظه قیمت جدیدی می‌گفتند.این نرخ‌های متغیر برای فروش بین 14هزار و 400 تا 14 هزار و 800 تومان و برای خرید 14 هزار تا 14 هزار و 300 تومان می‌گفتند.

نوسان قیمت‌ها باعث شده تا صراف‌ها نرخ ارز را روی تابلو ثابت بگذارند و مشتری برای اطلاع از قیمت‌ها به داخل صرافی مراجعه کنند.

یکی از معامله‌گران درباره نرخ‌های امروز می‌گفت:«فکرش را نمی‌کردیم امروز قیمت‌ها به بالاتر از 14 هزار تومان برسد و تا الان که فروشندگان دلار به بازار هجوم آورده‌اند دلار‌هایشان را با قیمت خوبی فروخته‌اند.»

تنها چیزی که در بازار تغییر نکرده است نظر دلال‌ها و صراف‌ها درباره نامعلوم بودن قیمت دلار در روز‌های آینده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار تا ۳۰ هزار تومان بالا میرود اگر راه مذاکره بسته شود

  • ناشناس

    خیلی مسخرست

  • حسين

    رييس بانک مرکزي قيمت بازار آزاد را فيکس کرد و آقاي روحاني هم نعل وارونه ميزنذ !!
    […]

  • ناشناس

    دولت احساس شرم نمی کند؟

  • ناشناس

    نرخ دلار را بازار تعیین می کند و اقتصاد. البته نرخ اقعی دلار در اقتصاد حال حاضر ایران حدود 18 تا 20 هزار تومتن است. علت: نیاز به واردات بیشتر از صادرات است. تولیدات داخلی هنوز قابلیت رقابت با خارجی را ندارند . میزان تقاضای دلار برای سفرهای خارجی بالاست. البته ایران دو مزیت اساسی دارد: اول که در خیلی از زمینه ها خودکفا شده است و دوم اینکه هیچ استقراض خارجی ندارد. و این سبب می شود بالا بودن دلار سبب بهبود اقتصادش شود.